vraag

Kan ik nu de fusie rond is in Europese buitenlanden met Tmobile netwerken daar ook gebruik van maken

• 27 februari 2019
  • 9 reacties
  • 228 x bekeken

ik nu de fusie rond is in Europese buitenlanden met Tmobile netwerken daar ook gebruik van maken i.p.v. de plaatselijke 2/ 3G verbindingen
Ik erger mezelf altijd dat wanneer ik in Europa met name Hongarije ben ik handmatig verbinding moet zoeken en dan telenor of iets dergelijks 2/3G ontvang terwijl TMobile ook krachtig voorhanden is.
Dus het zou een welkome aanvulling op het abbo zijn.

groet Johan

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Niks over bekend. Dat was ook geen belofte voor de fusie.

Zullen we zien wanneer meer details over wat de fusie voor klanten betekent vrijgegeven worden.
Geen belofte, maar wel logisch aangezien alles TMobile wordt. Tenzij alles Tele2 wordt.?
Reputatie 7
Badge +4
Ik denk niet dat je nu "best of both worlds" krijgt? Als je een duurder T-mobile abonnement neemt zitten daar voordelen aan t.o.v. een budget abonnement van Ben of Tele2. Alle waar naar zijn geld zeg maar. Als je overstapt naar t-mobile heb je het gelijk en door de hogere prijs is de FUP in de eu ook hoger.
Reputatie 2
Nee, dan kan niet en gaat voorlopig ook niet op korte termijn gebeuren volgens T-Mobile medewerkers en volgens Tele2 medewerkers.
Klinkt wel logisch, maar beslissingen worden niet altijd volgens logica genomen. Vooralsnog blijven T-Mobile en Tele2 als aparte merken naast elkaar bestaan, net zoals dat bij KPN en XS4all / Telfort het geval was (met KPN en XS4all heeft deze moeder/dochter verhouding met gescheiden producten decennia geduurd tot dit jaar).
Wel gaat het gerucht dat de fysieke Tele2 winkels als merk gaan verdwijnen.
Reputatie 7
Badge +4
Wel gaat het gerucht dat de fysieke Tele2 winkels gaan verdwijnen.
hmm.. Tja, dat klinkt wel als een snelle bezuinging. Verkopen ze straks gewoon in de winkel ernaast (T-mobile) zowel Premium t-mobile abonnementen als budget BEN en Tele2 abonnementen. Keuze genoeg dan!
Reputatie 7
Badge +2
Geen belofte, maar wel logisch aangezien alles TMobile wordt. Tenzij alles Tele2 wordt.?

Dat alles T-Mobile wordt is ook niet een uitspraak die helemaal waar is, juridisch is T-Mobile NL een bedrijf onder 75% controle van Telekom en 25% van Tele2.

Maar voor de klanten...De huidige Tele2 proposities blijven bestaan onder de Tele2 naam, dat betekent ook de lagere Tele2 prijzen en ja volgens mij betekent dat ook de nadelen die bij een Tele2 abonnement hoort, dat is helemaal geen minuten om naar EU te bellen vanuit Nederland en geen 4G roaming.

Tele2 unlimited kost 25€, T-Mobile kost 10€ meer, er moet een onderscheiding zitten, 4G roaming, 120 EU belminuten, snellere internet.... Dat zijn allemaal premiums die T-Mobile kan reserveren voor de klanten die voor de duurder abonnementen gaan.
Reputatie 2
Inderdaad: het laaghangende fruit wordt als eerste geplukt. Gewoon ordinair bezuinigen. Staat natuurlijk wel in schril contrast met de ronkende beloftes die pas veel later aan bod komen (als ze al worden nagekomen). Sommigen Tele2 winkels worden T-Mobile en andere Tele2 winkels verdwijnen gewoon. Dat is waarschijnlijk de nabije toekomst ...
Reputatie 2
10 euro per maand verschil in abonnement is natuurlijk bespottelijk! En dat terwijl de meeste klanten slechts af te toe in het buitenland zijn (om af en toe 4G ipv 2/3G te hebben als dat sporadisch beschikbaar is in de EU). Maar ja, het werkt blijkbaar wel: T-Mobile heeft nog steeds klanten die hier een tientje per maand extra voor willen betalen. “Ik ben toch niet gek” komt nog steeds voor in Nederland ...
Reputatie 7
Badge +1
Misschien komt 4G roaming nog, misschien ook niet. Maar naar mijn mening niet eerder dan na de integratie van de fysieke netwerken. Dat is net als het afbouwen van winkels een andere ‘snelle’ bezuiniging.