iPhone 8 vs. Note 8

• 8 augustus 2017
  • 3 reacties
  • 2255 x bekeken

Reputatie 1
Binnenkort komen Apple en Samsung weer met hun nieuwste toestellen: de iPhone 8 en de Galaxy Note 8. De Note 8 wordt eind deze maand verwacht en de iPhone 8 waarschijnlijk volgende maand. De eeuwige vraag is natuurlijk: welke wordt beter?

De iPhone 8 (op de afbeelding links) wordt aanzienlijk kleiner dan de enorme Note 8, maar of dat een voordeel of nadeel is hangt af van je smaak (en hoe groot je handen zijn) 😁

Van de iPhone 8 is nog niet zoveel bekend, maar we mogen in ieder geval weer wat vernieuwende features verwachten, zoals: een infrarood gezichtsscanner, een vingerafdrukscanner die in het beeldscherm zit en twee camera's aan de achterkant die onder elkaar zijn geplaatst.

De Note 8 heeft waarschijnlijk ook een duo-camera aan de achterkant en beschikt verder over 6GB RAM en 64GB interne opslag, wat nog uitgebreid kan worden met een micro-SD kaartje. De vingerafdrukscanner zit waarschijnlijk op de achterkant van het toestel.

Welke zouden jullie liever hebben en waarom? Ik ben ook benieuwd welke rol merkloyaliteit hier in speelt 😉

3 reacties

Reputatie 5
Badge +2
Alleen op de afmeting afgaand, zou ik voor de iPhone 8 gaan. Ik heb nu een Samsung Galaxy S7 en kan ik al moeilijk met 1 hand bedienen..
Reputatie 6
Badge +5
Mooi artikeltje iamgroot!
Leuk om te zien dat je je er zo mee bezig houdt.
Ik zou in de vergelijking nog anders wel de Samsung Galaxy S8(+) meenemen. De S8+ is nagenoeg gelijk aan de Note 8 (in formaat). En voor de mensen die niet een grote telefoon willen is de Samsung S8 dan een goed alternatief.
Maar dat is als we alleen Apple en Samsung gaan vergelijken.
Wellicht is de Google Pixel nog een optie? Daar komt ook binnenkort een nieuwe versie van, heb ik mij laten vertellen

Ik ben zelf in dubio. De Samsung S8 is een prachtig toestel, en...cruciaal... het heeft een 3,5mm jack. Dit was toch wel een dealbreaker voor mij om niet de iPhone 7 aan te schaffen.
Ik heb ooit de iPhone 6S Plus gehad. Deze vond ik denk ik toch net even een slagje te groot. Niet omdat ik deze niet kon bedienen met 1 hand... ik heb vrij grote handen... Maar ik vond het vooral lastig om deze telefoon in mijn broekzak mee te nemen.
Daarvoor was hij net iets te groot.
Daarom heb ik nu een voorkeur voor de Samsung S8 op dit moment. Echter wacht ik ook met spanning af naar de release van de nieuwe iPhone! Dit zou mijn voorkeur nog kunnen doen wijzigen.
Wellicht is dat ergens volgende maand? We gaan het zien...

Afgaande op de info van Tweakers... zijn dit de afbeeldingen van de toestellen die tot nu toe zijn besproken in dit topic:

Badge +5
Ik zeg blind iphone 8.

Heeft niets met fanboy of zo te maken, maar puur wat build quality betreft van de twee telefoons.

Ik repareer regelmatig iphones en samsungs en helaas is samsung aan elkaar geplakt plastic. Zolang je er goed voor zorgt en het toestel heel blijft zijn het mooie toestellen. Maar moet je scherm vervangen worden of iets dergelijks, berg je dan maar.
Om te repareren is een nachtmerrie.

Apple zit alles netjes geschroefd en kun je zo onderdelen vervangen.
Ik hoop dat ze nooit de plaktechniek van samsung en dat zwakkere kunststof overnemen.
Bij elke reparatie wordt de constructie zwakker.

Een scherm vervangen van een Samsung moet je met verhitting etc aan de gang en ook nog het nieuwe scherm er weer in plakken.
Bij een apple toestel, paar schroefjes, borgplaatje met schroefjes en klaar.

Apple heeft ook zijn minpunten dat zeker, maar ik vind ze toch beter in elkaar zitten.

Alleen is van beide toestellen de prijs wel zwaar overdreven.

Reageer