Hoezo game verslaafd.

  • 10 June 2018
  • 4 reacties
  • 42815 x bekeken

https://www.ad.nl/digitaal/meisje-9-verslaafd-aan-fortnite-plaste-in-broek-om-door-te-blijven-gamen~a82ef21e/

🙁

4 reacties

Reputatie 5
😂
Ik wilde dat dat spel eigenlijk ook eens gaan proberen, maar na het lezen van dit artikel heb ik er maar van afgezien 😉
Reputatie 5
Dat snap ik... Bij deze zal ik ook het spel gaan spelen, je zou maar tegen z'n diehard moeten spelen....
Reputatie 5
Zoals we dit op het internet noemen. Een "Necropost" maar dat maakt niet uit.

Als een fanatiek gamer wil ik er even aan toevoegen dat er (nog) weinig bekend is over game verslavingen.
Mensen met depressies of andere geestelijke problemen zoeken (soms) verlichting in games. En in helaas, 9 vd 10 gevallen word er dan gezegd dat de game verslaving het probleem is.

Ik ken dit meisje niet, en ik wil ook niet zeggen dat dit meisje last heeft van geestelijke problemen.
Maar het zou me ook niks verbazen als ze op school gepest word. Gescheiden ouders heeft die te veel ruzie maken of wat er dan ook schade kan aanbrengen.

Gamen is net als bier drinken. Geniet ervan en doe het met mate(n).

PS
Fortnite heeft een PG van 12+. Om een 9 jarige überhaupt de mogelijkheid te geven om zo fanatiek te gamen, is het toch (best) het probleem van de ouders.
Heb het even doorgelezen maar als je er pas na "maanden" achter komt dat er iets mis is, zou je toch echt eerst een cursus opvoeden moeten volgen.

PPS.
Fortnite is geheel gratis, dus de statement "Om te winnen moet je betalen" is onzin. Het enige wat je kan kopen is Vbucks. Waar je voornamelijk skins en andere cosmetische items kan kopen die geen invloed hebben op hoe goed je bent.

Reageer