Het grote SERIE topic

Reputatie 2
Badge +2
TV kijk ik bijna nooit, maar series des te meer! Ik ben heel benieuwd wat jullie favo series zijn, all time en op dit moment. Misschien heb je nog wel een goede aanrader? Ik kijk veel via Netflix, dus heb je daar iets leuks ontdekt, deel het dan ook in dit topic :D

77 reacties

Reputatie 3
Badge +5
Oeh, series 🙂
Yes, I like!

Mijn favorieten van toen en nu lopen nogal uiteen...
In willekeurige volgorde:
Game of Thrones

Seizoen 6! Yes 🙂
Het zal niemand verbazen dat deze op de eerste plek staat 😉
Wil je de blogpost nog een keer lezen? Volg deze link: Spoiler Alert

Top Gear

De oude serie met Jeremy Clarkson, James May en Richard Hammond natuurlijk.. is er een andere dan? nee.

Misschien wel de beste animatie series ooit! Prachtig gemaakt met een geweldig verhaal.
Daaraan gekoppeld zit natuurlijk The Legend of Korra. Ook echt een super mooie serie.

Een van de allerbeste series die ik heb gezien in de laatste paar jaren is:
Sherlock

Echt een geweldige serie over een nieuwe moderne Sherlock Holmes, gespeeld door Benedict Cumberbatch. Meesterlijk goed geacteerd ook.

Persoonlijk ben ik dan nog groot fan van:
The League

Dit is echt gemaakt voor een kleine niche. Namelijk voor de mensen die houden van de NFL (American Football) en dan met name Fantasy Football.
Hilarisch, en heerlijk flauw.

Andere series die ik echt super vond maar nu afgelopen zijn:
Breaking Bad, een klassieker echt! Heerlijke serie.

24, mega spannend en misschien wel de eerste echte binge-watch serie ever.

House MD. Ook echt een supermooie serie over een dokter die niet altijd even aardig is, maar wel briljant.

Gegarandeerd kijkplezier met een van deze series als je die nog niet gezien hebt.
Ik ben heel benieuwd naar andere series die jullie mooi vinden.
🙂

Ben
Reputatie 2
Badge +2
Goeie keuze! Ik ben natuurlijk ook een grote Game of Thrones fan. Maar wie niet, zou je bijna zeggen.

Andere series die ik geweldig vind:
- Homeland
- Suits
- Luther
- Mr. Robot
- Grey's Anatomy (guilty pleasure)
- Orange is the New Black

Maar als ik een leuke serie tegenkom dan ben ik er vaak zo doorheen. Bijvoorbeeld, op Netflix de afgelopen tijd:
- Orphan Black
- Penny Dreadful
- Fresh Meat
- Making a Murderer
- Californication
- Jessica Jones
Badge +5

En enkele series die in mijn kast staan:

Reputatie 3
Badge +5
Oeh, Pillars of the Earth.
Heb ik ook lang geleden gezien.
Erg goede miniserie!
Over miniseries gesproken.. deze mag uiteraard nooit ontbreken in die lijst:

Een van de allerbeste miniseries ooit gemaakt.
En er zitten een paar hele jonge acteurs in die uitgegroeid zijn tot wereldsterren als je goed kijkt.
Badge +5
Inderdaad, Band of Brothers, die volg ik nu op Tv.
Echt een hele goede miniserie.
Reputatie 3
Badge +3
Ja, eindelijk een serie topic :D

Mijn all time favorite is Boardwalk Empire. Iemand die dit al heeft gezien? The Knick is ook echt een aanrader! Dit heeft een interessante verhaallijn met eigen personages en een soms wat lugubere sfeer 🆒

Verder heb ik ook veel andere series gezien en deze vond ik ook wel echt goed:

- Mr. Robot
- Mad Men
- True Detective
- Fargo
- Flight of the Conchords ( voor hele hele droge humor )
- The Fall
- Bates motel
- The Extras, The Office en Derek met Ricky Gervais
- Daredevil
- Unsere Mütter, Unsere Väter

Ik begin binnenkort aan een nieuwe serie, dus ik ben benieuwd naar jullie reacties :8
Badge +5
Nederlandse series zijn ook wel goede tussen, zoals

Divorce
Gooische vrouwen
't Schaep met uitzondering van dat seizoen in Spanje (arie Boomsma, jakkes)
Toen was geluk heel gewoon.
Vrienden voor het leven was ook lachen.

Laatst had ik nog Westenwind gekeken via videoland. Al een oudje maar nog steeds goed te doen.

En Star Trek blijft ook goed, alle series en films, behalve de serie Enterprise, wat een flop.

CSI Las vegas, maar dan alleen de seizoenen met Grissom.
Reputatie 2
Badge +3
't Schaep! (hoor je het, Jolien?)
Verder kijk ik eigenlijk amper Nederlandse series, maar Overspel is een uitzondering.

Mijn beste series zijn:

1. Fargo
2. Breaking Bad
3. Orphan Black

Ik vul het later nog wel aan 🙂
Badge +5
Wat dachten jullie van The Simpsons, dat draait al 27 seizoenen en nummer 28 komt eraan.
Is wel animatie, maar toch knap zo lang. :)

Reputatie 3
Badge +5
Oh... The Simpsons..
Wie is er niet mee opgegroeid, zou je bijna zeggen.
Helaas heeft het bij mij nooit echt aangeslagen, mede omdat ik er niet echt om kon lachen.Ik denk dat het de meest succesvolle animatieserie ooit gemaakt is, the Simpsons.
Ik was niet echt een fan van de serie, maar de film van enkele jaren geleden was wel echt hilarisch 😃 Spider-Pig, Spider-Pig...

Maar persoonlijk kies ik voor...

Mega grappig. Vaak lig ik onder de tafel van het lachen.
En ze zijn niet bang om tegen heilige huisjes aan te trappen 😉
My kind of funny 🆒
Reputatie 2
Badge +2
Rick van Tele2 schreef:

't Schaep! (hoor je het, Jolien?)
Verder kijk ik eigenlijk amper Nederlandse series, maar Overspel is een uitzondering.

Mijn beste series zijn:

1. Fargo
2. Breaking Bad
3. Orphan Black

Ik vul het later nog wel aan :)

Jaja Ik hoor het ;)

Fargo is top!!
En ik ga snel het nieuwe seizoen van Orphan Black bekijken. Echt knap hoe die actrice dat allemaal doet.
Badge +5
Een serie die al ouder is maar ook nog steeds leuk is James Herriot - All creatures great and small.

Serieus maar ook vol humor. Eens even geen geweld, superhelden, serial killers of aliens.

Heb alle 7 seizoenen staan met specials en op zijn tijd jaag ik die er doorheen.

Reputatie 3
Badge +3
Bij mij heeft the Simpsons ook niet aangeslagen alhoewel ik de film ervan wel leuk vond.

Ik vind Family Guy ook te gek! Dat kijk ik sinds een half jaar en daarnaast vind ik Southpark ook nog goed 🙂
Reputatie 3
Badge +5
Haha yes South Park! Helemaal geweldig ook :)

Maar ik moet straks aan een nieuwe serie beginnen...
Welke zou ik kiezen?
Fargo of True Detective?
Vikings of The Expanse?

Waar zou ik voor gaan jongens en meisjes?
Groet,
Ben
Reputatie 2
Badge +2
Fargo!!! Heb je de film gezien? Helemaal zelfde sfeertje: kneuterig, bizar, geweldig geacteerd 🙂
Reputatie 3
Badge +5
Fargo staat zeker op mijn lijstje nu! Thanx Jolien 🙂
Badge
Hi,

Ik mis toch wel een aantal series die jullie schijnbaar nog niet gezien hebben die zeker de moeite waard zijn.

op nummer 1:
The Blacklist.

Daarnaast in het Fantasy segment:
Once upon a time Alle sprookjes gecombineerd in de "echte wereld".
Sleepy Hollow Iets met een hoofdloze ruiter en het einde van de wereld, erg vermakelijk.
Moet het wat heftiger en semi niet op deze planeet: Terra Nova

Het serieuze werk moet je natuurlijk ook niet vergeten, maar daar is deze 3 delige miniserie voor (zeer heftig onderzoekje) Acension

voor wat zombiewerk zijn er 2 erg leuke series, de serieuze: Z-Nation
en de niet zo serieuze (dan wel komische detective):iZombie

Dan heb je natuurlijk ook nog de Amerikaanse tegenhanger van Sherlock: Elementary
Voor de slimmerikken onder ons is deze serie wel wat: Scorpion

hou je van comic's en hieraan gerelateerde series? dan zijn dit zeker aanraders:

DC Universe (DC Comics):
Arrow.
The Flash.
en natuurlijk de crossover naar: Legends of Tomorrow.
Dan heb je ook nog Supergirl op zich vermakelijk met wel een crossover naar the Flash maar niet echt heel boeiend.

Aan de andere kant is het Marvel Universe. Hier heb je natuurlijk ook goede series zoals:Agents of Shield.
in de off-air tijd van AoS, is er: Agent Carter. wat weer een opvolging is van de eerste Captain America film van een aantal jaar geleden.

In navolging van Daredevil heeft netflix nu ook Jessica Jones. Ook wel een echt toffe serie.
Dan als je er even uit wil dan is dit ook altijd een optie: Breakout Kings
en voor experimenten kijk je natuurlijk naar mythbusters.
En voor opvolgende nostalgie Fuller house

dit zijn een paar series die ik kijk/gekeken heb. de meeste kan je zien via Netflix btw.

mvg,

Remington
Badge +5
The Blacklist ben ik mee gestopt na 1 seizoen, bij seizoen 2 viel ik in slaap.
Al hoorde ik van mijn broer dat seizoen 3 wel weer goed moet zijn.

Terra Nova is eeuwig zonde dat ze die gestopt hebben na 1 seizoen want dat vond ik ook een goede serie.
Reputatie 3
Badge +4
Mijn favoriete serie is toch wel Prison Break. Ik heb alle seizoenen thuis en hield samen met m'n moeder hele marathons. Ik was dan ook helemaal blij toen ik hoorde dat ze bezig zijn met nog een seizoen! :D
Verder:
- Borgen
- Orange is the new black
- Gossip girl (Ja sorry mensen, ik ben nou eenmaal een meisje dat dat een heerlijke serie vindt)

Ik vind sommige Nederlandse series ook echt heel goed/leuk:
- Overspel
- Penoza
- Gooische vrouwen (dat is gewoon een heerlijke serie waarbij je niet hoeft na te denken)

Sinds maandag is op SBS6 de serie De Jacht te zien. Die is echt rete spannend! Ik vind het echt een aanrader.
Reputatie 2
Badge +2
Even een update wat ik nu aan het kijken ben:
- Orphan Black

- The Americans

- Flesh and Bone

- Fresh Meat

- iZombie

Fargo en Lilyhammer op Netflix.
Vooral Lilyhammer, is geweldig.
Mafialid duikt onder in Noorwegen en probeert een normaal leven op te bouwen wat natuurlijk niet lukt.
Hilarische zwarte humor.
Reputatie 3
Badge +3
Ja, Fargo!

Ik ben laatst aan een nieuwe serie begonnen: stranger things. Dit is ook een aanrader 🙂

Het voelde als een lange speelfilm waar het vooral draait om vriendschap en het ontrafelen van het mysterie natuurlijk 😉
Reputatie 2
Badge +3
Ook de nieuwe serie The Night of,. http://www.imdb.com/title/tt2401256/?ref_=fn_al_tt_1 is weer een hele beste, een zoon van een taxichauffeur komt danig in de problemen m.b.t. een moord die hij niet gepleegd heeft,.
Andere favorieten: Salem, Banshee (helaas gestopt) The Last Kingdom, Vikings, Games of Thrones en Blindspot om maar wat te noemen:S
Reputatie 3
Badge +3
Ja, ik ga aankomend weekend beginnen aan The night of, ben benieuwd 🆒 Die trailer is wel erg vaag...
Reputatie 2
Badge +2
Nu aan het kijken:
Stranger Things: heel tof! Lekkere Goonies en ET vibe! Helaas heb ik het seizoen alweer afgekeken.

The night of: Ook erg spannend, maar op een andere manier. Hoe hoor je je te gedragen in een gevangenis? Heeftie het nu wel of niet gedaan?

Lovesick: Geinige Engelse serie op Netflix over een jongen die een voor een z'n dates van de afgelopen paar jaar moet vertellen dat hij een SOA heeft. Minder plat dan het klinkt haha!

Mr. Robot: het nieuwe seizoen is inmiddels gestart. Deze serie over een hacker zit echt goed in elkaar!

Ik ben benieuwd naar The Get Down, een serie over het ontstaan van hiphop. Vanaf 12 augustus op Netflix. Ik vind de film Straight Outta Compton heel cool, dus als de serie daar een beetje op lijkt hebben ze alvast een fan! 🆒

Reageer