Keuze van de redactie

Geld winnen of vermoord worden?

  • 8 October 2021
  • 3 reacties
  • 94 x bekeken
Geld winnen of vermoord worden?
Reputatie 1

Als er één Netflix-serie trending is op het moment, dan is het wel Squid Game. Zelfs als je hem nog niet hebt gekeken, dan kom je er eigenlijk niet meer omheen. En dan te bedenken dat deze serie pas na 10 jaar eindelijk ‘groen licht’ kreeg in Korea.


De bedenker liep al deze jaren al rond met het verhaal, maar er werd gedacht dat het niet realistisch genoeg was. Oké stiekem hoop ik ook niet dat dit ooit wél realiteit gaat worden. Benieuwd naar wat ik van de serie vind? Lees dan snel verder!
 



Koreaanse Hunger Games 💣

Zonder te spoilen in een notendop even een uitleg waar de serie over gaat. Sommige mensen spreken al over de Koreaanse Hunger Games. Mensen die dringend geld nodig hebben, worden uitgenodigd om mee te doen aan en spel om geld te winnen. Uiteindelijk zijn er 456 deelnemers die hierop in gaan en vervolgens worden opgesloten op een geheime locatie. Hier moeten ze (kinder)spelletjes spelen om zo kans te maken op een immens geldbedrag. Maar wat niemand weet wat er te wachten staat als je verliest, namelijk: de dood. Heb ik jou nieuwsgierig gemaakt om deze serie nu ook te gaan bingewatchen?


‘’Deze serie intrigeert mij, omdat hij anders is.’’ 😮

 

Vertaling blijkt een flop

Waarom is Squid Game nou zo boeiend? In eerste instantie klinkt het misschien als een lollige serie, maar je komt er al snel achter dat het er best luguber aan toe gaat. Deze serie intrigeert mij, omdat hij toch net weer anders is ingestoken dan andere series. Het heeft zoiets mysterieus, dat je gewoon heel graag wilt weten wat er verder allemaal staat te gebeuren. Daarnaast leef je je al snel in, in alle verschillende karakters. Mijn Koreaans is jammer genoeg niet heel sterk, maar ik heb wel gelezen op internet dat de vertaling heel slecht is gedaan. Zo vertelt een Koreaanse TikTokker in één van haar video’s dat mensen die geen Koreaans spreken, toch af en toe de boodschap zullen missen. Ondanks dit puntje van kritiek, blijf ik razend enthousiast.

 

En, heb ik jou al overgehaald? Laat hieronder weten of je Squid Game gaat bingewatchen, of laat het ons weten wat je ervan vond! 🎈


3 reacties

Reputatie 2

Zeker al gekeken! Ik heb hem wel in het Engels gezien. Achteraf als ik de vertalingen hoor vanuit het Koreaans, is het zeker anders. Maar ik begrijp wel dat dit soms gedaan moet worden omdat de tekst anders niet zou passen bij de lipbeweging. Verder vond ik het een onwijs toffe serie en kan niet wachten op een vervolg!:grinning:

Reputatie 5
Badge +6

Best bloederig en heel verrassend! Aanrader :smile:

Reputatie 7
Badge +12

Mooi topic!

Je ontkomt er inderdaad echt niet meer aan. Ik heb het zelf niet gekeken en ben het ook niet van plan. Mijn maag kan niet zo goed tegen bloed! Als ze het in boekvorm uitbrengen, zou ik het zeker lezen, haha! :grin:

Reageer