Topic Tuesday

Ga lekker fietsen!

  • 3 June 2021
  • 3 reacties
  • 87 x bekeken
Ga lekker fietsen!
Reputatie 6
Badge +2

Het is vandaag internationale fietsdag. Een fiets is toch helemaal geweldig? Het vervoersmiddel bij uitstek voor de korte afstanden. Of voor langere afstanden als je het echt leuk vindt, zoals ik.
 

De Verenigde Naties hebben 3 juni uitgeroepen tot 'Wereld Fietsdag'. Op deze dag wordt wereldwijd de fiets en het fietsen gepromoot. Nu is het in Nederland de gewoonste zaak van de wereld om een fiets te hebben en dat vind ik helemaal top. I’m a fan! In dit topic leg ik uit wat ik zo geweldig vind aan fietsen.  Het is gewoon zo ontspannen en je doet tegelijkertijd een work-out. Win-win! Het is ook mogelijk minder ontspannen te fietsen, lekker keihard doortrappen. Nog meer working-out.

Fietsapps

Mijn telefoon gaat altijd mee tijdens het fietsen. Je weet nooit wat je tegenkomt en als ik iets moois zie maak ik snel een foto. Wanneer ik een nieuwe route fiets gebruik ik een route app (Komoot) zodat ik niet verdwaal. De snelheid en afstand hou ik bij met Strava. Meer informatie over deze apps lees je in dit blog: https://www.tele2.nl/blog/fiets-app/. Op de achtergrond luister ik een podcast of een uptempo muziek via Deezer. Welke apps gebruik jij tijdens het fietsen?

Een gouden tip: niet fietsen en je telefoon gebruiken tegelijkertijd! Ben had daar een toffe campagne voor bedacht: #Flappdrol 
 



De fiets
Ik ben heel benieuwd op welke fiets jij jouw tochtjes maakt en waar? Deel een foto van jouw fiets of routes in de comments! Mijn fiets waar ik graag een ritje op maak als de zon schijnt:

 


3 reacties

Goedemiddag luitjes, @Cas van Tele2 

Ik ben toevallig weer op het forum belandt en zal ff een kleine bijdrage leveren. 

Ik heb verschillende opties.

*Een fiets met dubbele tassen achter voor kleine boodschappen. Veiligheid staat voorop. Beter dan een tas aan het stuur.

*Een mountainbike om ook wat extra variatie te hebben in de paden, niet te zwaar parcours.

*Een tweedehands racefiets. Voor mij perfect qua afstand en schappelijke prijs.

 

Ik meldde het al eerder maar ik denk ff een paar footootjuhs. 

En hier is mijn stalen ros. De afgelopen 2 jaar probeer ik op deze fiets, indien het een beetje droog weer is, dagelijks minimaal 40 km op het klokje te zetten (de eerste anderhalf jaar 30km). Inmiddels in 2 jaar tijd 3 achterbanden versleten, en hij begint al wat te roesten van de keren dat ik de buien niet heb te weten ontwijken. Kan ook komen omdat ik hem de laatste 6000km niet meer schoongemaakt heb hahaha. Affijn, hier is mijn rechtop in de wind kilometervreter;

 

Reputatie 6
Badge +2

Hey @Friesian!

Wat een comfort, twee sportieve fietsen! Een mooie scott voor het onverharde terrein en een snelle ridley. Ziet er goed uit! 

@Shilka 
Dat is een stevige betrouwbare stalen ros! Daar kan je nog vele km’s mee maken. Elke dag 40km, wat een prestatie :smiley:

Reageer