Feel Good Friday

Fotografie en nabewerking

  • 28 May 2021
  • 2 reacties
  • 92 x bekeken
Fotografie en nabewerking
Reputatie 7
Badge +12

De 1e Feel Good Friday

In dit nieuwe topic Feel Good Friday nemen wij je mee door al onze favoriete (mobiele) apps, games, softwareprogramma’s en door onze favoriete streamingdiensten, muziekevenementen, films en allerlei dingen die wij in het weekend doen of gebruiken om lekker te relaxen! #TGIF

Mijn grootste hobby is fotografie en voornamelijk Photoshop en editen. Dit weekend wordt het prachtig weer en ik ben dus van plan om mooie foto’s te maken. Daarom wil ik dit topic goed aftrappen met een paar van mijn persoonlijke favorieten, die ik dit weekend zal gebruiken!

 

Mijn favoriete apps en software programma’s

Ik maak al mijn foto’s met de standaard camera van mijn iPhone 12 Pro Max. Daarnaast gebruik ik Adobe Photoshop CC op mijn Mac en de gratis Adobe Lightroom app op mijn telefoon. Tot slot gebruik ik rechtenvrije foto’s van Unsplash.com als achtergrond.

Adobe Lightroom app

Creating surreal images

Wat doe ik nou eigenlijk precies? In het kort gezegd, reis ik met vrienden, familie en collega’s naar mooie buitenlocaties om foto’s te maken. Soms krijg ik zelfs aanvragen via Instagram om een foto voor iemand te bewerken! Heel tof als dit gebeurt! Ik maak foto’s met vrienden en die bewerk ik op een surrealistische manier. Vaak betekent dit dat ik het model uitknip en de achtergrond verwijder, er een mooiere achtergrond achter plak en wat extra objecten toevoeg. Een mooie preset in Lightroom toevoegen, de kleur aanpassen tot ik hem goed vind en posten op Instagram!

 

1. Foto maken - 2. bewerken in Photoshop - 3. kleur aanpassen in Lightroom

 

Meer tips nodig voor fotografie met je iPhone? Check dan ons blogartikel: https://www.tele2.nl/blog/foto-maken-met-iphone/

 

Hou jij ook van fotografie? Of heb je andere hobby’s die je dit weekend gaat uitoefenen? Laat het hieronder weten en misschien behandelen wij jouw hobby in een volgende Feel Good Friday!


2 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Tof! 

Ik houd ook van fotografie maar ik doe zelf weinig met bewerken. Hier ga ik zeker naar kijken! :grin:

Reputatie 7
Badge +12

@Cas van Tele2 Het weer wordt alweer zo mooi de komende tijd. Laten we een photoshoot inplannen! :camera_with_flash::sunny:

Reageer