Feel Good Friday

De beste apps met Dark Mode

  • 18 June 2021
  • 2 reacties
  • 157 x bekeken
De beste apps met Dark Mode
Reputatie 7
Badge +12

Ken je dat? De helderheid op je toestel staat op z’n laagst, maar je vindt hem nog steeds te fel. Wil je alles zo donker mogelijk hebben? Omdat je anders bijvoorbeeld last krijgt van je ogen? Misschien wacht je wel op een spannend appje van je crush en wil je niet dat de mensen om je heen op je scherm mee kunnen lezen? In dit topic wil ik het hebben over mijn favoriete mobiele apps met Donkere modus (Dark Mode) op IOS en Android en de voordelen hiervan.

 

Hello Darkness, my old friend

Je ontkomt er bijna niet meer aan: Donkere modus! Ik weet nog wel dat ik heel enthousiast was toen Donkere modus op IOS werd aangekondigd. Die felle witte achtergrond? No thanks! Geef mij maar donkere achtergronden en grijze letters. Het is zo veel beter voor je ogen, met name in de avond. Daarnaast is het iets beter voor je batterij. Altijd goed, want we willen natuurlijk 24/7 connected zijn. Tot slot ziet het er gewoon prachtig uit.

 

5x Apps met Dark Mode

Naast de Donkere modus in het OS, zijn er natuurlijk ook talloze apps met Donkere modus, verspreid over IOS, Android, MacOS, Windows, en noem het allemaal maar op. Hieronder mijn favoriete apps met Dark Mode die ik dagelijks gebruik (standaard Apple apps niet meegerekend):

#1 WhatsApp

WhatsApp is inmiddels niet meer weg te denken van je toestel. Dus, ook ik gebruik WhatsApp dagelijks om in contact te staan met vrienden, familie en collega’s. Tip: Maak je gesprekken nog persoonlijker met verschillende achtergronden per contact. Kies toffe donkere afbeeldingen, om die donkere modus nog beter tot z’n recht te laten komen!

#2 Teams

Ik gebruik Teams dagelijk op mijn laptop, maar ook op mijn iPhone om te communiceren met collega’s. Via beide apparaten is Dark Mode te gebruiken en het scheelt natuurlijk veel voor je ogen als je zo’n 8 uur naar je scherm kijkt. Bijvoorbeeld om de beste topics te overleggen met het team! 😉

Deze maand heb je op je mobiel ook nog eens een extra optie, namelijk Pride-thema. De regenboogkleuren bij nieuwe chatberichten staan prachtig in combinatie met Dark Mode! 

#3 iCulture

Als Apple-fanboy lees ik dagelijks nieuwsberichten op iCulture. Deze app ziet er strak uit met mooie (kleurrijke) thumbnails en headers, en dat op een zwarte achtergrond maakt het helemaal af! Blijf jij ook graag op de hoogte van het nieuwste Apple nieuws? Dan mag je dit topic over WWDC 2021 niet missen!

#4 YouTube

Ik kijk regelmatig videoclips, nieuwtjes over onderwerpen die ik interessant vind, zoals gadgets of filmtrailers. Soms kun je uren verstrikt raken op YouTube, omdat je maar nieuwe filmpjes blijft vinden. Ik vind de reacties onder een filmpje ook altijd geweldig om te lezen. Als je hier lang op zit, dan is ook hier de Donkere modus ideaal om je ogen meer rust te geven.

#5 Instagram

Instagram kan absoluut niet ontbreken in de lijst met apps die ik dagelijks gebruik. Het ligt misschien aan het soort feed dat je hebt of het soort foto’s dat op je tijdlijn voorbij komt, maar ook hier vind ik dat de Donkere modus bepaalde foto’s er echt uit laat springen. Ik houd zelf namelijk van kleurrijke foto’s. Dit op een zwarte achtergrond? Ideaal! #DarkMode

 

Come to the Dark Side!

Maak jij nog gebruik van de normale modus in WhatsApp en vind je het tijd om over te gaan naar de Dark Side? Lees hier alles over Donkere modus in WhatsApp op IOS en Android en hoe je dit aanzet.

Dus, waar wacht je nog op? Stap dit weekend over naar de Dark Mode in al jouw favoriete apps. Thank me later! En vertel, wat zijn jouw favoriete (Dark Mode) apps die jij dagelijks gebruikt? Laat het me weten! :point_down_tone2:


2 reacties

Reputatie 6
Badge +4

Ik gebruik altijd dark-mode, dit bespaart batterij en is fijner aan de ogen. Wat ik wel jammer vind is dat steeds vaker apps een "dark-mode" hebben die blauwig of grijzig is waardoor de "besparing" van de batterij vervalt. 

Reputatie 7
Badge +12

Ik gebruik altijd dark-mode, dit bespaart batterij en is fijner aan de ogen. Wat ik wel jammer vind is dat steeds vaker apps een "dark-mode" hebben die blauwig of grijzig is waardoor de "besparing" van de batterij vervalt. 

@Jacco Dat is inderdaad wel jammer! Heb jij nog apps die je zou aanraden, die Dark Mode hebben? Ik zoek altijd nieuwe leuke apps! :smile:

Reageer