eSports games

• 8 maart 2016
  • 12 reacties
  • 549 x bekeken

Reputatie 5
Badge +3
Electronic sport is een begrip dat gebruikt wordt voor het competitief spelen van computerspellen. Ik ben een newbie wat betreft online eSports games :8 Ik speelde vroeger alleen maar games zoals Streetfighter, Mario en Donkey Kong op de Super Nintendo, maar niet online. Aangezien er steeds meer toenemende interesse is in online eSports games ben ik benieuwd welke games jullie spelen? Voor welke game sla jij zo een nachtje over? Kom maar op met alle tips 🆒

Groet Trinh

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

12 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Cool!
Ja, het begint echt een mega business te worden wereldwijd!
Waar het eerst alleen echt bloeide in Aziatische landen, zie je het steeds meer nu.

Zelfs Fox Sports gaat zich er aan wagen!
Esports bij Fox Sports

Mijn favorieten zijn de retro console games. Alle Super Mario spellen heb ik wel gespeeld (voor de NES & SNES), ook Mario Kart, Legend of Zelda vond ik geweldig.
Op de pc heb ik uren en uren het spel Civilization gespeeld. Vooral Civ 2, en Civ 4 vond ik helemaal super en je kan er ook nog eens heel veel van leren.

Tegenwoordig ligt de nadruk zo erg op online, het is heel cool om te zien. MMORPGs zoals World of Warcraft heb ik weleens even gespeeld, maar kon me niet boeien na enkele uren van spel.

Waar kijk ik naar uit?
1 spel boven alle anderen:
No Man's Sky
Ik kan niet wachten tot dit uitkomt en ik werelden kan gaan ontdekken.
Waarom dit spel? Het komt het dichtst in de buurt van mijn favoriete boek "Ready Player One".

Ik hoop alleen niet dat het mijn spaarzame vrije tijd volledig zal gaan beheersen 😉
We gaan het zien.
Groetjes,
Ben
Wat een leuk topic!

Zelf heb ik ook altijd veel gegamed. Op de pc waren dit vooral Counter-Strike (vanaf de 1.3 versie voor de kenners), de Battlefield serie en World of Warcraft. Dit heb ik dan ook altijd in clan verband gespeeld en met Counter-Strike ben ik zelfs een keer naar een LAN party geweest met wat vrienden om daar aan een toernooi mee te doen. Maar ook op de console heb ik heel wat af gegamed! En dan vooral op de N64 en Gamecube: Super Mario, Mario Party, Mario Kart en Smash Brothers. Ik heb een tijd geleden de Gamecube weer eens van de zolder afgehaald en ben ook weer met wat mijn broer en wat vrienden Mario Kart en Smash Brothers aan het spelen. Ik kan je vertellen dat het er dan nog steeds minstens zo fanatiek aan toe gaat als vroeger 😉.

Het is inderdaad al een behoorlijke tijd aan de gang dat games geprofessionaliseerd worden. Met de komst van Justin.tv (heet nu Twitch.tv: wat trouwens overgenomen is door Amazon in 2014 voor 970 miljoen dollar!) is er een platform gekomen waar mensen (pro)gamers kunnen bekijken terwijl deze aan het streamen zijn. Ik kijk er zelf ook regelmatig naar. Door gebrek aan tijd (en een goede pc ;)) kom ik zelf namelijk niet meer aan gamen toe en dan vind ik het leuk om te kijken naar wat evenementen. 1 van die evenementen vond afgelopen week plaats in Katowice, Polen. Daar was een heel voetbalstadion omgebouwd tot een game arena met veel publiek waar gamers om flinke bedragen konden strijden. De games waar het meeste geld mee verdiend wordt zijn momenteel League of Legends, Counter-Strike: Global Offensive en Starcraft 2 (in Zuid Korea, waar e-sports al sinds Starcraft 1 wordt uitgezonden, genieten de Starcraft "atleten" ook echt nationale bekendheid).

No Man's Sky had ik nog nooit van gehoord. Ziet er erg tof uit! Zelf kijk ik niet echt meer uit naar bepaalde games. Wellicht dat ik wel nog een keer een e-sports toernooi wil bezoeken en anders tune ik wel gewoon lekker in vanaf de bank op Fox Sports of Twitch.tv 🙂.

Gamen hier nog meer mensen? Of kijken sommige van jullie ook wel eens naar Twitch? 🙂
Reputatie 6
Badge +5
Leuke reactie Slim Charles :D
Wie is er niet groot geworden met LAN-parties haha 😉
De arcade games blijven geweldig!
Heb je gezien dat er in Amsterdam komende twee weekenden een grote verzameling is van arcade kasten?
RTL Boulevard - TonTon Club XL - Facebook Video
Hier ga ik zeker heen!

Twitch heb ik zeker ook al eens bekeken en ik heb het wel eens aanstaan op de achtergrond.
Leuk om wat meer inzicht te krijgen in games die je interesseren, zo zie ik het.
Maar de professionalisering van de gaming wereld gaat echt met grote stappen! Bedrijven mengen zich erin, volledige uitzendingen met professioneel commentaar, stadions vol met fans, en enorme geldbedragen.
De deelnemers zijn dan ook professionals meestal en zijn fulltime bezig met de ontwikkeling van hun game en hun skills.

Ik geloof dat Maurice en Rick ook wel eens een game hebben gespeeld hier en daar.
Zal eens vragen aan hen wat zij er van vinden. Uiteraard zal je dit hier dan kunnen lezen 🙂
Groet,
Ben
Reputatie 6
Badge +5
Ik heb voorheen ook wel eens naar Twich gekeken, was die site alweer vergeten. :)

Ik speel op mijn Playstation 3 graag Gran Turismo 5, lekker racen (Eerder ook online).
Verder ben ik eigenlijk niet zo'n gamer. Bij een vriend wel vaker zitten kijken als hij
Uncharted en andere games aan het spelen was. Als ik tegenwoordig online wat wil puzzelen,
dan kom ik naar het Tele2 forum om te zien of daar nog wat op te lossen valt. :D

En heel veel jaren geleden speelde ik met Mario & Luigi op een Nintendo 8 bit. :$
En op een Amiga 500 met vrienden veel pinball gespeeld. (Pinball fantasies)
Reputatie 2
Badge
Red alert en al zijn voorgangers
Reputatie 5
Badge +3
Wat leuk dat jullie zo enthousiast zijn!

Ik speelde vroeger ook op mijn Playstation alleen heb ik deze voor redenen, die ik niet meer kan herinneren, weg gedaan :? Ik vond Soul Calibur het leukst om te doen en ook nog een beetje Tekken. Ik heb ook eventjes World of Warcraft gespeeld, maar dit lag mij niet zo. Hier moest je wel echt veel tijd in investeren en ik was bang voor het volgende South Park scenario :P
Tof om te lezen jullie er ook mee bezig zijn. Zo jammer dat het soms nog zo een taboe is. Ik ben er echt mee opgegroeid, samen met mijn broer, met de SNES en ook de 8 bit. Mario & Luigi!

Ben en ik zijn natuurlijk collega's dus dat hij naar de Ton Ton club gaat wist ik 😃 Ik ga er zelf ook heen! Ik zal wat goede pics maken en delen voor de nieuwsgierigen hier.

@jeroendemuzikant, is een puzzel van 2000 stukjes ineens niks meer bij 😉
Reputatie 5
Badge +4
Ik ben, tot grote teleurstelling van mijn vriend, geen gamer. Hij kan zich uren vermaken op de playstation en ik kijk er naar en vraag me altijd af wat er zo vermakelijk aan is. Als klein meisje zat ik wel uren op de achterbank op weg naar het zonnige Zuid-Frankrijk met de gameboy te spelen. Mijn zus en ik waren groot fan van alle Super Mario spelletjes en een spel met de smurfen.
Thuis heb ik wel een Wii. In het begin speelde ik daar veel mee. Zoals Super Mario, bowlen, danspasjes leren en Wii fit. Maar toen de nieuwigheid er eenmaal van af was, was ik er ook wel weer klaar mee.

Zo heel af en toe download ik wel een spel voor op mijn telefoon, maar dit doe ik puur voor mijn neefje of oppaskindjes. Zelf speel ik eigenlijk nooit spelletjes op mijn telefoon. Ik ben meer van de gezelschapsspelletjes. 🙂

Ik ben wel heel benieuwd hoe de Ton Ton club was Trinh! Laat de foto's maar doorkomen 🙂
Reputatie 5
Badge +3
Hier een follow-up over mijn game activiteiten in de Ton Ton club! Afgelopen vrijdag is de Ton Ton club XL 2016 begonnen in de Zuiveringshal op het Westergasfabriek terrein. Dit is een event met veel verschillende spellen zoals flipperkasten, schieters en airhockey. Ik was van plan om alleen op zaterdag te gaan, maar ben uiteindelijk ook op zondag gegaan :D

Er waren rond de 200 speelkasten te vinden en ik heb helaas niet alles kunnen uitproberen, maar wel een heleboel. Ik ben heel 'rustig' begonnen met een potje airhockey, ja ja, dit is zó leuk om te doen. Hier werd mijn behendigheid meteen getest en het viel niet tegen! Ze hebben naast de normale air hockey ook een andere variant, de Crazy Lab, waar je in duo's tegen elkaar kan spelen. Dan denk je dat je even een 'rustig' potje aan het spelen bent en ineens glijden er van de zijkant 20 airhockey pushers naar beneden. Je weet niet wat je overkomt en gaat als een gek als die pushers weg schuiven! Ik begrijp nu waar de naam Crazy Lab vandaan komt :P

Wat wél tegenviel waren mijn skills bij het schietspel Time Crisis. Dit was heel leuk om te doen, maar het ging me helaas niet heel goed af. Op een gegeven moment weet je niet meer waar je moet kijken en schieten en staat je voet ook op een pedaal die je steeds moet inhouden om te sturen. Ik heb hier de meeste coins verspeeld, maar het was grappig omdat je dit met zijn tweeën tegelijk kon doen. Het is lastig om van een game console naar een arcade kast te switchen..

Ook was er een interactieve Mega Jenga die je kon spelen, dit zag er ook goed uit. En wanneer je even wilde zitten aan een tafel kon je de normale Jenga versie spelen. Had je nog teveel energie en wilde je je hele lichaam in de strijd gooien dan was er Dance Dance Revolution. Je krijgt dan via een draadloze koptelefoon een liedje te horen. Wanneer je de muziek hoort dan verschenen er pijlen op het grote scherm voor je. Deze pijlen bewegen naar boven om uiteindelijk boven in het scherm een lijn van vaste pijlen re raken. Wanneer je zag dat de bewegende lijnen de vaste pijlen overlappen moet je met je voet op een paneel stappen. Dit was heel leuk om te zien!

De Ton Ton club had aan elk detail gedacht. Niet alleen kon je hier een drankje en een snack bestellen, maar ook genieten van een ramen gerecht om in Japanse stijl af te sluiten. Er was voor iedereen wel wat wils!

Hieronder een aantal foto's die gepost zijn op de Ton Ton club Facebook pagina.
Reputatie 6
Badge +5
Ik vond het mega geweldig!
Trinh heeft het prachtig samengevat met hele mooie foto's.
:)
Zeker een aanrader om eens naar toe te gaan!
Dat kan nog komend weekend.
Groet,
Ben
Reputatie 7
Badge +4
Ik ben niet zo van de spelletjes. Maar ik heb wel eens cut the rope uitgespeeld..
Reputatie 5
Badge +2
Ik ben niet zo van de spelletjes.

Ik ook niet. Vind het zonde van mijn tijd (en ik kan niet tegen mijn verlies :P)
Kan echter uren achter elkaar series kijken. Over tijd verdoen gesproken haha! Zullen we een serie-topic openen, dan raak ik niet uitgepraat 😃
Badge +5
Oh man, al die uren Death Matches in Unreal Tournament, Star Trek Elite force.

En dan nog de Wolfenstein games, laatst nog Wolfenstein The New Order gespeeld.

Vroeger speelde ik bijna elke shooter, nu niet zoveel meer.

Tja wordt ook een dagje ouder en andere interesses :)

Speel nu meer adventures en een thriller/horror game gaat er ook wel in.

Op dit moment bezig met Star Wars Empire at War, niet de nieuwste RTS maar nog steeds leuk.

Nintendo blijf ik een zwak voor hebben sinds de NES, en dan vooral de Mario Games natuurlijk.
Heb een 3DS en een Wii nog staan want heb mijn XBOX 360 en Playstations weggedaan.