Keuze van de redactie

Deze VIJF kerstmarkten MOET je bezoeken!

  • 5 November 2021
  • 1 reactie
  • 78 x bekeken
Deze VIJF kerstmarkten MOET je bezoeken!
Reputatie 5
Badge +6

Halloween is net voorbij gegriezeld en de bladeren vallen inmiddels van de bomen als je naar buiten kijkt. Dus dat betekent dat het nog maar een paar weken is voordat we de kerstboom weer kunnen optuigen (of voor de diehards onder ons, die hebben de boom natuurlijk al staan!).

 

Omdat de weekenden al kouder aan het worden zijn en het al eerder vroeger wordt, komen ook de kerstmarkten weer als paddenstoelen uit de grond poppen. Daarom heb ik vandaag, voor jullie vijf kerstmarkten die je kan gaan bezoeken tijdens deze wintermaanden!
 


 

Maastricht, NL 

Het is nog even wachten, voordat je naar deze kerstmarkt kan gaan. Maar daardoor kan je wel alvast tijd vrijmaken! Als we aan kerstmarkten denken denk ik meteen aan: Maastricht! Deze kerstmarkt zal zich ontpoppen op 1 december en zal weer verdwijnen op 31 december. Eerst shoppen, vervolgens ergens een broodje eten, daarna naar de kerstmarkt en vervolgens lekker dineren in Maastricht? Dat klinkt toch als dé place-to-be? En als je daar toch bent, een échte Limburgse vlaai moet dan gegeten worden! 

 

Gent, BE 

Ook bij onze zuiderburen is er nog genoeg te beleven tijdens de wintermaanden en vooral in Gent. Want daar zal ook een kerstmarkt verschijnen van van 9 december tot en met 31 december! Mocht je dus naar de zuiderburen willen, go to Gent! En snuif de kerstsfeer op in hartje Gent. Zeggen wij België, dan zeggen wij natuurlijk wafels! In Gent zal je ongetwijfels een overheerlijke wafel scoren. :wink:

 

Luxemburg, LUX 

Wil je het nog gekker maken? Dan kan ik je zeker Luxemburg aanraden! Want daar hebben ze niet alleen een kerstmarkt, maar ook concerten, een lichtfestijn, tentoonstellingen en nog veel meer. Als dat niet een kerstfeest is… Dan weet ik het ook niet meer! Nog beter nieuws, dit festijn begint al op 19 november en zal zich voortzetten tot 2 januari! Genoeg tijd dus om richting Luxemburg te gaan.

 

Bron: https://www.vdl.lu/en/visiting/leisure-and-recreation/festivals-fairs-and-events/winterlights-0

 

Düsseldorf, DU 

Oke, we gaan iets verder over de grenzen heen, maar dat is het meer dan waard! Want zeggen we kerstmarkt, dan zeggen we natuurlijk glühwein! En daarvoor moet je uiteraard naar Duitsland gaan.  In Düsseldorf hebben ze namelijk meerdere kerstmarken. Vol met Duitse gezelligheid. Dus mocht je over de grenzen willen, go to Düsseldorf! En mocht je natuurlijk voor een lekkere snack willen gaan, de braadworsten in Duitsland zijn niet te overtreffen!



London, ENG

Vind je de bovenstaande landen iets te dicht bij huis? En wil je over seas? Dan moet je natuurlijk naar London gaan! Inmiddels is daar de kerst-gekte al begonnen en is heel London al versiert maar vanaf 19 november is ook de kerstmarkt opgebouwd en kan je genieten van de kerstsferen in London. Of je nu met de boot, auto, het vliegtuig of met de trein gaat, deze reis wordt een reis die je niet snel zal vergeten! Mocht je nou al in de ochtend in Engeland zijn, dan is hier zeker een écht Engels ontbijt aan te raden!

 

Deze vijf steden zijn persoonlijk mijn favorieten als het gaat om kerstmarkten en kerstsferen, dus waar ga jij heen? Of nog beter, heb jij nog een stad die in jouw top 5 staat? Let me know! En wellicht zien wij elkaar op één van de kerstmarkten!


1 reactie

Reputatie 7
Badge +12

Wat een heerlijk en gezellig topic! Deze tijd van het jaar is echt mijn favoriet en mijn Kerstboom(pje) gaat deze week opgezet worden. 

Mijn favoriete Kerstmarkt is in Valkenburg, de Kerstgrotten! Hier was ik 2 jaar geleden en dit geeft echt de ultieme Kerstsfeer, je loopt door de grotten, volledig gevuld met kraampjes, Kerstmuziek, versieringen, etc. etc. Echt een aanrader! Ik ga dit jaar sowieso weer. :heart_eyes:

@Floor109 @Alisha van Tele2 Zijn jullie een beetje van de Kerstmarkten? Hebben jullie nog tips?

Reageer