Motivational Monday

Coronakilo's, weg ermee!

  • 31 May 2021
  • 0 reacties
  • 27 x bekeken
Coronakilo's, weg ermee!
Reputatie 7
Badge +12

Zoals je misschien al gemerkt hebt, zijn Cas en ik de laatste tijd erg sportief en gezond aan het doen. Mocht je dit nog niet gemerkt hebben, dan zal je het vanaf nu wel gaan merken. Met onze Motivational Monday willen wij jou motiveren om ook lekker gezond bezig te zijn. Dit kan te maken hebben met sporten, bewegen en lekker (gezond) eten!

 

Coronakilo’s, wat moet je ermee?

Vandaag deel ik mijn ervaring met dagelijkse beweging en het kwijtraken van al die coronakilo’s! Vorig jaar zat ik heel veel thuis, ik werkte thuis, we konden niet zoveel doen en ik was ook al een tijdje niet meer naar de sportschool geweest. Ik ben toen 8 kilo aangekomen, wow! Ik woog toen 73,9kg. En nu hoor ik je denken, dat valt toch reuze mee! Op zich wel, maar ik ben niet zo lang. Ik ben maar 1.71cm. Dus dan is het best wat.

Ik weet nog precies dat ik in Burger’s Zoo rondliep en dat er een foto van me werd gemaakt. Toen ik die foto bekeek, realiseerde ik me dat ik echt veel was aangekomen. 8 kg zie je namelijk wel! Vanaf dat moment werd ik zo gemotiveerd om de kilo’s weer kwijt te raken. Ik begon in juli 2020 met mijn eerste weging in de sportschool. Inmiddels is het 31 mei 2021 en ik weeg nu 62kg. Hier ben dus heel trots op en blij mee! Next chapter: Spieren kweken!

 

 

Zo vliegen die kilo’s eraf!

Ik had nooit verwacht dat ik dit kon zeggen, maar achteraf gezien ging het eigenlijk heel erg snel en makkelijk. Maar hoe heb ik dit nu precies gedaan? Ik heb (bijna) heel mijn leven omgegooid. Om ze zo duidelijk mogelijk aan te geven, doe ik even een opsomming wat voor mij gewerkt heeft:

  1. Minstens 5.000 – 10.000 stappen per dag
  2. Gezond eten met elke dag (verse) groenten en salades
  3. Geen junkfood en tussendoortjes meer
  4. Minder vlees en meer vleesvervangers
  5. Na 20:00 uur niet meer eten
  6. Na het avondeten nog een kort rondje lopen
  7. Dagelijkse push-ups en wekelijkse work-outs
  8. Zorg voor genoeg slaap, 7,5 tot 8,5 uur per nacht

Volgende keer duik ik graag dieper in de 10.000 stappen per dag en mijn Fitbit-verslaving, maar waar ik nu benieuwd naar ben is, hoe jij het de afgelopen tijd hebt ervaren? Ben jij ook wat aangekomen tijdens corona? Of begon je juist met sporten en trainen?

Laat het me vooral weten in de reacties en laten we elkaar motiveren!


0 reacties

Geen reactie

Reageer