Motivational Monday

Begin vandaag nog met lopen!

  • 7 June 2021
  • 3 reacties
  • 81 x bekeken
Begin vandaag nog met lopen!
Reputatie 7
Badge +12

6 tips voor 10.000 stappen per dag

10.000 stappen per dag zetten is best wel veel, tegelijkertijd is het heel goed te doen. Hoe hou je dit nou elke dag vol? Elke dag hetzelfde rondje lopen kan natuurlijk saai worden en mijn Music Playlist heb ik ook al talloze keren afgespeeld.

Hieronder 6 tips die jou kunnen helpen om die dagelijkse stappen te zetten!

 

#1 Gebruik Challenges voor jezelf en vrienden

Wat mij het meest motiveert zijn de uitdagingen die ik met mijn vrienden via Fitbit doe. Met een groepje van 10 vrienden, zetten wij dagelijkse, wekelijkse en maandelijkse doelen. De Workweek hustle waarbij je bijhoudt hoeveel stappen je doordeweeks zet. De persoon met de meeste stappen wint de badge. In het weekend maken we gebruik van de Weekendstrijder. Hier tellen we het aantal stappen op zaterdag en zondag en kronen we de winnaar. Daarnaast hebben we ook de uitdaging One For All. Bij deze uitdaging wordt er een aantal stappen bepaald die je als team binnen de aangegeven tijd moet halen. Bij deze challenge loop je dus niet alleen voor jezelf, maar voor het hele team! Mijn hoogste aantal op een dag staat nu op 25.437 stappen. #personalrecord :raised_hands_tone2:

 

#2 Stay connected

Bij Tele2 blijven we graag altijd connected! Stay connected met je vrienden, familie en je partner. Dit is echt iets wat mij dagelijks motiveert. Soms heb je even geen zin in diezelfde playlist die je al zo vaak hebt beluisterd. Soms wil je gewoon lekker kletsen met je vrienden, en dat is voor mij een goede manier om te lopen. Tijdens het lopen bel ik met vrienden, die soms tegelijkertijd aan het lopen zijn, want op deze manier gaat de tijd heel snel en heb je binnen no time die 10k al aangetikt! :iphone:

 

#3 Stay connected in real life

Bellen met vrienden en familie is leuk tijdens het lopen, maar het kan nog beter. Samen lopen! Ook dit doe ik heel vaak. Na de werkdag spreek je af om samen wat lekkers te eten en daarna een rondje te gaan lopen. Zo kun je lekker bijpraten en je 10.000 stappen behalen. Twee vliegen in een klap! :couple:

 

 

#4 Quality time!

Soms moet je gewoon tijd voor jezelf nemen. Ik heb niet altijd zin om samen met vrienden te lopen of te bellen. Soms wil je gewoon even lekker een muziekje of een Podcast aanzetten. Oordopjes in en gaan. Podcasts zijn voor mij ideaal tijdens het lopen! Ik luister nu naar Silph Radio, een Pokemon centered Podcast en Renegades: Born in the USA (van Barack Obama en Bruce Springsteen)  :notes:

 

#5 Ontdek nieuwe plekken

Met het juiste gezelschap of de juiste Podcast is hetzelfde rondje in de omgeving prima te doen, maar soms wil je ook even iets nieuws. Kijk eens rond wat voor mooie locaties er in jouw omgeving zijn en ga op avontuur! Ik woon zelf dicht bij Scheveningen en het Zuiderpark in Den Haag. Ik vind het een heerlijke plek om te lopen en van de natuur te genieten, maar soms zoek ik andere plekken op. Wie weet stuit je wel op wat hidden gems! :beach:

Hulp nodig bij het vinden van de beste wandelroutes in jouw omgeving? Lees hier meer over de apps die je kunt gebruiken!

 

#6 Progressie en resultaten

Natuurlijk is er ook nog een extra motivatie in het spel en dat is je progressie. Voor mij was het voornamelijk door dieet, sporten en lopen: vet verbranden. Ik hield dit wekelijks bij, door op de weegschaal te staan en de gegevens in te voeren via de Fitbit- en Basic Fit-app. I couldn’t be happier! In andere woorden: stel een doel voor jezelf en meet dit ook. Je zal resultaat zien. Mark my words! :muscle_tone2:

 

Heb jij nog meer tips om je doelen te behalen? Laat het me vooral weten in de reacties! :point_down_tone2:


3 reacties

Reputatie 2
Badge

Super goede tips! Ik ben zelf geen sporter, maar vind lopen wel erg fijn. Ik probeer elke dag een wandeling te maken. Vooral nu met het mooie weer vind ik het heerlijk om in de avond als het een beetje is afgekoeld nog even buiten te wandelen. Als ik alleen ga dan zet ik wat muziek op. Luister nu toevallig naar een geweldige playlist van de T-Community tijdens het wandelen (check dit topic voor meer info!).Maar samen lopen vind ik ook heel gezellig dus tip 3 volg ik zeker op!

Reputatie 6
Badge +2

Helemaal mee eens HajarK, top tips. Wandelen is niet zo maar even lopen. Het is een way of life! Ik heb een apple watch en ik hou mijn stappen ook bij, die 10.000 stappen zet ik ook bijna elke dag. 
Tip 2 is een goede, gewoon lekker bellen en wandelen! Dan gaat de tijd veel sneller. :smile:

Reputatie 7
Badge +12

@HajarK Thanks Hajar! Met de temperatuur van de afgelopen dagen kan ik me goed voorstellen dat je liever in de avond loopt als het een beetje is afgekoeld! Ik geniet stiekem nog teveel van het zonnetje. Zonnebril op en gaan! :sunglasses::sunny:

 

@Cas van Tele2 Het is echt een way of life! Zo moet ik het simpelweg uitleggen, de volgende keer dat iemand me vraagt waarom ik elke dag 10.000 stappen zet! Inderdaad gewoon lekker bellen en wandelen! :walking_tone1:

Reageer