beantwoord

abonnement verlengen is duurder

  • 2 May 2021
  • 3 reacties
  • 824 x bekeken

Ik ben aan het orienteren voor een nieuw abonnement bij tele2 via belsimpel.

Nu ben ik uitgekomen op een Abonnement voor een samsung galaxy a52. 

omdat ik geen BKR registratie wil, ga ik een deel van het toestel aanbetalen. op de site van belsimpel heb je 2 keuzes bij een tele 2 abonnement, een nieuw 06-nummer, of je eigen 06-nummer verlengen. als ik een nieuw 06-nummer neem, betaal ik 69 euro minder aanbetaling voor hetzelfde maandbedrag, dan als ik verleng met mijn eigen 06-nummer. volgens belsimpel heeft dit te maken met afspraken met tele 2 over nieuwe en huidige klanten. 

 

is een nieuwe klant meer waard dan een klant die al een paar jaar bij Tele 2 zit?

ik twijfel nu namelijk wel of ik nog moet verlengen bij tele2….

 

Groetjes Bart

icon

Beste antwoord door eric 2 May 2021, 18:07

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Op de Tele2 site wordt geen onderscheidt gemaakt tussen bestaande of nieuwe klanten. en het maakt ook niet uit of je een kleine of grote databundel neemt. Het is altijd €360 euro

Belsimpel krijgt een verkoopcomissie voor wat zij aan abonnementen verkopen en dat kan verschillen omdat het aanbrengen van een nieuwe klant meer waarde heeft. Die verkoopcomissie zetten zij zelf dan deels in voor extra korting. Dat is weer de keus van Belsimpel. Jij koopt namelijk een toestel wat Belsimpel zelf inkoopt, soms uit buiten NL omdat die daar goedkoper zijn. Belsimpel combineert grote aantallen met abonnementen van alle providers en dat is hun bestaandrecht.

Die extra prijs voor deze Samsung is volgens Belsimpel door een extra korting t/m vandaag op dit toestel.

 

dank voor je snelle reactie eric. duidelijk inderdaad. ik heb gekeken naar sim only nu en daar wordt helemaal geen onderscheid gemaakt, dus dit heeft inderdaad niks te maken met tele2 zelf

 

Reputatie 7

Daarnaast betalen-op specifieke acties na- nieuwe klanten aansluitkosten, bestaande klanten niet.