85% zeer ontevreden over de nieuwe app!

• 18 augustus 2018
  • 25 reacties
  • 4805 x bekeken

• Snapt hoe het werkt
  • 13 reacties
Sinds 1 juli kunnen we BAM ons zwaar ergeren aan de afschuwelijk lelijke nieuwe app. Ondanks de vele negatieve reacties in google playstore, ontwikkeld Tele2 vrolijk verder aan functionaliteit, maar niet aan look en feel, juist waar zeer veel klanten commentaar op geven.
Aangezien Tele2 schijt heeft aan alle commentaren en blijkbaar geen enkele moeite doet om de reactie in de playstore te bekijken, heb ik een kleine telling gedaan. Aangezien er meer dan 300 reactie zijn, kun je zeggen dat dit onderzoek meer dan representatief is.
Sinds de introductie op 1 juli zijn er ongeveer 412 reactie gegeven. 58 zijn 3 sterren of meer en...354 zijn 2 sterren of minder. Dit is meer dan 85% (!!!!!!) dat zeer ontevreden is over jullie app Tele2. En als je er wat van zegt, krijg je als reactie "wij zijn er blij mee, jij hopelijk ook". Huh, ontwikkelen jullie de app voor jezelf? Mogen jullie kleuters (ontwikkelaars) lekker rotzooien met de centen van de klanten? Want ik betaal voor die app (ik en alle andere klanten die een abonnement hebben).
Aanzien ik ook 1 van die 85% zeer ontevreden klanten ben, wil ik jullie verzoeken een volwassen versie te maken van die afschuwelijk lelijke en onprofessionele app (wat is fout: tong, pincode, donut, kleuter ontwerp, chatrobot) of anders mij de mogelijkheid geven de oude app te downloaden.
Hopelijk begrijpen jullie nu eens dat het serieus is, want na 1,5 maand leven jullie in totale ontkenning en negeren jullie de klant.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

25 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Het is niet zo dat de oude app betere waardering had, tenminste op Android, het deed niet, was buggy en crashte te vaak.

De nieuwe app doet tenminste.

Anyways, Ben je snel klaar met een browser koppeling naar mijn.tele2.nl toch?
Het is niet zo dat de oude app betere waardering had, tenminste op Android, het deed niet, was buggy en crashte te vaak. De nieuwe app doet tenminste. Anyways, Ben je snel klaar met een browser koppeling naar mijn.tele2.nl toch?

Zinloze reactie dit... Heb je het commentaar in de playstore gelezen? En volgens jou ontwikkelen ze dus een belabberde app zodat ik een browser koppeling kan gaan gebruiken... nuttig 😂
Reputatie 7
Badge +4
Tja, 412 reacties op 1,3 miljoen klanten is op zich niet zo veel, en misschien dat net als overal op social media vooral de klagers van zich laten horen.
Maar Tele2 staat open voor feedback hoor, maar dan wel wat onderbouwd. Dat kun je via diezelfde APP versturen. Zie dit topic: https://forum.tele2.nl/tips-vanuit-de-community-328/de-nieuwe-mijntele2-app-is-er-72574
Tja, 412 reacties op 1,3 miljoen klanten is op zich niet zo veel, en misschien dat net als overal op social media vooral de klagers van zich laten horen.
Maar Tele2 staat open voor feedback hoor, maar dan wel wat onderbouwd. Dat kun je via diezelfde APP versturen. Zie dit topic: https://forum.tele2.nl/tips-vanuit-de-community-328/de-nieuwe-mijntele2-app-is-er-72574

Wat proberen jullie het toch goed te praten, zeg dan gewoon niks... Heb ik gedaan Erik... en dan krijg ik dus de reactie die je kunt lezen in mijn verhaal (wel even goed lezen dus voordat je reageert). Wel grappig dat jij het over klagers hebt die vooral reageren op sociale media. T mobile scoort een 4,3 met de My T-mobile app. Dat zijn inderdaad veel klagers en ontevreden klanten zeg 🤔 ... En doe ff betere research. Slecht 500.000 mensen hebben de app gedownload en ik kijk alleen naar de reacties vanaf 1 juli dus het aantal downloads is niet relevant.
Moderator, graag het beste antwoord verwijderen. Ik klikte dit per ongelijk aan, maar kan het niet ongedaan maken.
Reputatie 5
Badge
Tja, 412 reacties op 1,3 miljoen klanten

l (wel even goed lezen dus voordat je reageert). En doe ff betere research. Slecht 500.000 mensen hebben de app gedownload en ik kijk alleen naar de reacties vanaf 1 juli dus het aantal downloads is niet relevant.

Grappig dat je mensen aanspreekt op beter lezen, terwijl je dat zelf nog vrij moeilijk vind blijkbaar.
Eric - Klanten
Jij - Downloads.

Maar goed, de KPN T-mobile app bestaat alweer een tijdje, de Tele2 app is vrij nieuw.
Komt bij. Ik zoals vele mensen "raten" de meeste apps niet. Dus geheel accuraat is het niet.

Wat proberen jullie het toch goed te praten, zeg dan gewoon niks...

Je mag toch best een mening hebben? Censuur heet dat anders.
En ff voor de duidelijkheid. Over de diensten van Tele2 heb ik geen klachten. Bellen en 4G is prima. Het stoort me echter dat Tele2 elke vorm van kritiek van mij en 85% andere klant volledig negeert en niet opstaat voor verbetersuggesties. In deze tijd van mobiele apps en klantgerichtheid mag je anders verwachten.
Tja, 412 reacties op 1,3 miljoen klanten

l (wel even goed lezen dus voordat je reageert). En doe ff betere research. Slecht 500.000 mensen hebben de app gedownload en ik kijk alleen naar de reacties vanaf 1 juli dus het aantal downloads is niet relevant.

Grappig dat je mensen aanspreekt op beter lezen, terwijl je dat zelf nog vrij moeilijk vind blijkbaar.
Eric - Klanten
Jij - Downloads.
Maar goed, de KPN app bestaat alweer een tijdje, de Tele2 app is vrij nieuw.
Komt bij. Ik zoals vele mensen "raten" de meeste apps niet. Dus geheel accuraat is het niet.

Wat proberen jullie het toch goed te praten, zeg dan gewoon niks...

Je mag toch best een mening hebben? Censuur heet dat anders.

Jij probeert het goed te praten met het aantal klanten ten opzichte van het aantal reacties op de downloads slimmerik... das geheel niet relevant. Het gaat om het aantal downloads en de reactie daarop. En zoals je ziet "raten" mensen ook positief als ze iets goed vinden. Jij probeert dat weg te wimpelen met zogenaamde accuraatheid.

enne... KPN app??? jij hebt echt een leesprobleem 😂

Maar back to topic. Leuk dat jullie reageren, nu nog eens kijken of de moderator die mijn titel heeft aangepast ook gaat zorgen dat de 85% van de ontevreden klanten gehoord worden.
Reputatie 5
Badge
Het stoort me echter dat Tele2 elke vorm van kritiek van mij en 85% andere klant volledig negeert en niet opstaat voor verbetersuggesties.

Echter hebben we het over 0.0270% van de klanten die zich stoort aan de app. (Als we het hebben over de 500.000 downloads is het dus ongeveer 0.0704%)

Zolang deze nummers minimaal laag blijven, zal Tele2 geen 1000'den euro's stoppen in een app die voor 99.93% well prima naar behoren werkt.

Jammer dat je het niks vind, maar veranderen gaat het niet snel.

Mocht het klachtenformulier niet genoeg zijn voor je, kan je altijd nog een "Handtekeningen" actie beginnen.
Kan jij aantonen dat niemand de app goed vind/wil dan zullen ze dat wel gaan veranderen.

Succes.
Reputatie 7
Badge +4

Wat proberen jullie het toch goed te praten, zeg dan gewoon niks....... Heb ik gedaan Erik... En doe ff betere research. Slecht 500.000 mensen hebben de app gedownload en ik kijk alleen naar de reacties vanaf 1 juli dus het aantal downloads is niet relevant.

Jeetje C.L. je zit er lekker in he. Eerst kritiek op de app, dan weer kritiek op mij? Ik heet trouwens geen Erik (beter lezen he). Dan druk je ook nog eens op de verkeerde knop (beter lezen he) dan twijfel je ook publiekelijk aan mijn research vaardigheden? Jij haalt een aantal downloads erbij.. EN als je dan goed leest staat er alleen al in de GOOGLE play store niet "slechts 500.000" maar juist MEER dan 500.000.

En dan vergeet dus dat er ook nog een IOS versie is, gezien het Apple marktaandeel komt er nog zo'n zwikkie bij.

Maar wat wil je nu bereiken hier? Ze zijn bij Tele2 erg tevreden over de app, er is afgelopen week zelfs een heel filmpje over gemaakt... Feedback heb je al gegeven, het staat jou niet aan, maar dat betekend niet dat ze gelijk de hele app overboord gaan gooien. Hij is prima functioneel en dat het uiterlijk ook niet mijn smaak is, ach, daar ga je jezelf toch niet zo druk om maken.
Het stoort me echter dat Tele2 elke vorm van kritiek van mij en 85% andere klant volledig negeert en niet opstaat voor verbetersuggesties.
Echter hebben we het over 0.0270% van de klanten die zich stoort aan de app. (Als we het hebben over de 500.000 downloads is het dus ongeveer 0.0704%)
Zolang deze nummers minimaal laag blijven, zal Tele2 geen 1000'den euro's stoppen in een app die voor 99.93% well prima naar behoren werkt.
Jammer dat je het niks vind, maar veranderen gaat het niet snel.
Mocht het klachtenformulier niet genoeg zijn voor je, kan je altijd nog een "Handtekeningen" actie beginnen.
Kan jij aantonen dat niemand de app goed vind/wil dan zullen ze dat wel gaan veranderen.
Succes.

Jij snapt het echt niet he... Gewoon doorgaan met proberen recht te kletsen, zonder dat je verstand hebt van statistiek ...Alsof er sinds 1 juli 2018 inmiddels 500.000 downloads zijn geweest.

Maar goed, leef vrolijk verder in je perfecte wereld waarin je geen oor hebt voor kritiek.
Reputatie 5
Badge

Jij snapt het echt niet he... Gewoon doorgaan met proberen recht te kletsen, zonder dat je verstand hebt van statistiek ...Alsof er sinds 1 juli 2018 inmiddels 500.000 downloads zijn geweest.

Maar goed, leef vrolijk verder in je perfecte wereld waarin je geen oor hebt voor kritiek.

Hoorde je dat?
Ik zuchtte net zo diep dat je het ongetwijfeld heb moeten horen.
Misschien dat lezen inderdaad je slechtste punt is hier, laten we het heel makkelijk houden

Wij forum, Wij helpen met klachten en problemen.
Wij niet zomaar app kunnen veranderen om jou tevreden te stellen.

Wij sorry dat jij niet leuk vind.
Wij niks kunnen doen

Snap je het nu wel?

Nogmaals.
Begin een actie om je mening te onderbouwen doe iets creatief.
Hier op het forum kom je alleen nergens.
Reputatie 7
Badge +2
Van waar krijg je het idee dat je kritiek niet gehoord wordt?

De klantenservice kan natuurlijk weinig doen anders dan je verwijzen naar de feedback link, en van daar moet dan Tele2 actie nemen, maar dat gaat niet van vandaag naar morgen gebeuren. Ik zou je best wel kunnen garanderen dat de oude app brengen ze niet terug, was een onwerkbare puinhoop die alleen voor hoofdpijn zorgde, zoek eens op Tele2 app hier in het forum en zou je 3 of 4 topics over de design van de nieuwe app, en tientallen (of meer) klachten van klanten die rare tijd bugs hebben, geen facturen kunnen downloaden of inzien, dat app helemaal niet open, dat die vaak crasht, dat de gegevens niet kloppen.... Dus moeten ze de veranderingen op basis van de feedback in de huidige app bouwen, of een nieuwe app maken, in beide gevallen dat zou niet spontaan gebeuren, daarom mijn tip van maak een snelkoppeling naar mijn.tele2.nl zet dat op je home screen en heb je iets die meer op de oude app lijkt en die alle functionaliteiten hebt.

Wat de reviews betreft, de Tele2 app heeft nooit meer dan 2 steden gehad, dus gaat niet zo zeer achteruit, en de T-Mobile app kan mooi en alles zijn, maar wanneer je het nodig hebt als Unlimited klant om je bundel te opladen, dan werkt de app ineens niet ... Dan heb ik liever een app met doughnuts en cookies, maar dat is mijn eigen mening.
[quote=eric]
Ze zijn bij Tele2 erg tevreden over de app, er is afgelopen week zelfs een heel filmpje over gemaakt.

En dat Eric, is nu net het probleem. "Wij van WC-eend, adviseren WC-eend"

En nu graag reacties van Tele2 zelf, want ik wil de oude app terug kunnen zetten, met een APK bestand wat mij betreft.
Reputatie 5
Badge
want ik wil de oude app terug kunnen zetten,

https://www.apkmonk.com/app/nl.tele2/

Succes

Niet gescanned op virussen. Dat kan je net zo goed zelf

Let ook op. Deze versie worden niet meer ondersteund. Gaat het fout. eigenschuld.

Dank Nick1, helaas heb ik die al geprobeerd, echter 3.91 wil niet. (Heb downloaden van onbekende bron aangezet.)
Nog andere suggesties?
Reputatie 7
Badge +4
Het is niet alleen de APP die is weggehaald, ook de backend is gestopt met de API ondersteuning van de oude app. De nieuwe app is veel meer enriched en die API is dus ook veel uitgebreider. Beide API's ondersteunen is natuurlijk onzin. Een snelkoppeling naar mijn.tele2.nl is de best way forward voor een standaard overzicht.
Reputatie 5
Badge

Dank Nick1, helaas heb ik die al geprobeerd, echter 3.91 wil niet. (Heb downloaden van onbekende bron aangezet.)
Nog andere suggesties?

Je denkt toch niet dat ik de rest van mijn middag hier aan ga besteden of wel?

Misschien als je op een normale manier je kritiek had gedeeld, maar alas.

Google is je vriend.
Succes

Fijne dag.
Reputatie 5
Badge +3
Feedback staan wij altijd voor open, zeker als je het hebt ingediend via de app. Of er iets mee gedaan wordt is natuurlijk altijd de vraag? Dat is niet iets waar ik antwoord op kan geven omdat wij er geen invloed op hebben!.

Persoonlijk: Ik denk dat de app inderdaad kinderlijke accenten heeft, zelf vind ik het wel grappig. Maar vergeet niet elke provider heeft zo zijn doelgroep en daar speelt men op in!
En als ik even eerlijk ben, hoewel wij natuurlijk altijd blijven vechten om alle klanten tevreden houden gaat dat niet altijd lukken. Iedereen is anders en heeft dus ook een andere denkwijze/mening, hierdoor kan men het nooit 100% goed doen.

Groetjes,
Patrick van Tele2

Je denkt toch niet dat ik de rest van mijn middag hier aan ga besteden of wel?
Misschien als je op een normale manier je kritiek had gedeeld, maar alas.

Ach ja, niet iedereen kan tegen kritiek. Wel bedankt voor het meedenken en ook jij een fijne dag!
Het is niet alleen de APP die is weggehaald, ook de backend is gestopt met de API ondersteuning van de oude app. De nieuwe app is veel meer enriched en die API is dus ook veel uitgebreider. Beide API's ondersteunen is natuurlijk onzin. Een snelkoppeling naar mijn.tele2.nl is de best way forward voor een standaard overzicht.

Das een duidelijk antwoord. Jammer, dan moet ik het maar doen met wat er is. Bedankt voor je uitleg.
Feedback staan wij altijd voor open, zeker als je het hebt ingediend via de app. Of er iets mee gedaan wordt is natuurlijk altijd de vraag? Dat is niet iets waar ik antwoord op kan geven omdat wij er geen invloed op hebben!.

Persoonlijk: Ik denk dat de app inderdaad kinderlijke accenten heeft, zelf vind ik het wel grappig. Maar vergeet niet elke provider heeft zo zijn doelgroep en daar speelt men op in!
En als ik even eerlijk ben, hoewel wij natuurlijk altijd blijven vechten om alle klanten tevreden houden gaat dat niet altijd lukken. Iedereen is anders en heeft dus ook een andere denkwijze/mening, hierdoor kan men het nooit 100% goed doen.

Groetjes,
Patrick van Tele2

Patrick, bedankt voor je reactie maar wat ik niet begrijp is "dat je er geen invloed op hebt". Als ik een nieuwe auto koop die na 7 dagen stopt met rijden, denk je dan dat de dealer zegt "tsja, dat komt door de fabriek, kan ik niks aan doen"???
Over die afdelingsmuren heen stappen en keten denken aub. Jij bent hier de vertegenwoordiger van Tele2 dus juist jij moet er wat aan doen. Doe eens een analyse op de commentaren in de Google playstore en Apple app store vanaf 1 juli en kijk wat men jullie te melden heeft. En doe wat met je data of zet het gewoon uit als je er toch niks mee wilt doen.
Reputatie 5
Badge +3
Sorry die vergelijking vind ik wel erg geestig en slaat de spijker niet op de kop maar op je vingers.
De dealer zal waarschijnlijk in dit specifieke geval namelijk dan terug vallen op de fabrieksgarantie! Maar goed we wijken af, ja ik ben vertegenwoordiger van Tele2 en zal feedback altijd meenemen. Moeten, daar gaan mijn nek haren altijd een beetje van overeind staan en mijn hakken in het zand. Ik moet niks, ik doe wel dingen graag:D

Ik zal je feedback even over het ijzeren gordijn gooien in de hoop dat ze natuurlijk de hele app ombouwen.

Fijn weekend!

Groetjes,
Patrick van Tele2
Reputatie 5
Badge

Patrick, bedankt voor je reactie maar wat ik niet begrijp is "dat je er geen invloed op hebt". Als ik een nieuwe auto koop die na 7 dagen stopt met rijden, denk je dan dat de dealer zegt "tsja, dat komt door de fabriek, kan ik niks aan doen"???

Waardeloze vergelijking.
Je koopt geen nieuwe auto, het gaat om een gratis app.

Patrick is niet verantwoordelijk voor de app. Hij is een van de Moderators die hier op een klantenforum overzicht houd.

Op dit moment ben je erg aan het klagen tegen de postbode dat de Belastingdienst weer een blauwe envelop heeft gestuurd.
Wij hier op het forum hebben nagenoeg geen invloed op wat Tele2 jou aanbied. Over het algemeen zijn wij hier klanten, die toevallig wat meer kennis hebben op bepaalde gebieden.
Moderators kunnen iets meer achter de schermen, maar dat houd over het algemeen ook op nadat ze het probleem naar de juiste afdeling hebben door gekaatst.

Je mag natuurlijk altijd je kritiek kwijt op dit forum. maar graag wel op een beleefde manier. Wij "Kunnen er ook niks aan doen"

Ach ja, niet iedereen kan tegen kritiek. Wel bedankt voor het meedenken en ook jij een fijne dag!

Ik kan prima tegen kritiek. Sterker nog, ik vraag er regelmatig om.
Maar ik kan niet tegen "zeiken". Kritiek onderbouw je met valide gedachtes, meningen en standpunten.
Sorry die vergelijking vind ik wel erg geestig en slaat de spijker niet op de kop maar op je vingers. De dealer zal waarschijnlijk in dit specifieke geval namelijk dan terug vallen op de fabrieksgarantie!
C.L. : Precies, dus hij is de schakel naar de fabriek, net als dat jij de schakel naar de productmanagers/ontwikkelaars zou moeten zijn. Blij dat je het snapt

Maar goed we wijken af, ja ik ben vertegenwoordiger van Tele2 en zal feedback altijd meenemen.
C.L.: Dank je, fijn dat je de verantwoordelijkheid wilt nemen.

Moeten, daar gaan mijn nek haren altijd een beetje van overeind staan en mijn hakken in het zand. Ik moet niks, ik doe wel dingen graag:D
C.L.: Time to grow up. In het leven moet je sommige dingen gewoon doen. Gewoon omdat het kan.

Ik zal je feedback even over het ijzeren gordijn gooien in de hoop dat ze natuurlijk de hele app ombouwen.
C.L.: Fijn

Fijn weekend!

C.L.: Van hetzelfde!

Groetjes,
Patrick van Tele2