beantwoord

5Ghz koppel aan ps4

  • 8 December 2019
  • 10 reacties
  • 5468 x bekeken

  • Is lekker bezig
  • 5 reacties

Hallo allemaal, bij de titel wordt het een beetje raar gezegd maar ik heb problemen met mij internet bij de ps4. Ik had 2/3 weken geleden had ik er geen last ervan omdat het al verbonden was met 5ghz en niet 2.4ghz, maar 2 dagen had ik mij wifi extender (tp-link) van plaats veranderd en nu ben ik verbonden met 2.4ghz in plaats van 5ghz ik heb het geprobeerd om te inloggen in de router en kijken of het mij van dienst kon zijn maar niet veel succes daar. Ik heb ook via google gezocht maar heb niet echt gevonden waar ik naar zocht.

weet iemand hoe ik 5ghz gebruik in plaats van 2.4ghz.

btw, ik gebruik kabbel en ik weet mijn probleem is vaag uitgelegd maar ja ik ben geen expert in dit.

icon

Beste antwoord door Anonymous 8 December 2019, 14:00

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

10 reacties

Oh en het heeft gewerkt dank je wel man.

Als je een dual band router hebt dan zend deze twee signalen uit, vaak zet men 5G achter de ssid die deze (5G signaal) uitzend om het verschil te kunnen zien.

Dus log in in je TP Link router en voer dat uit, dan save and apply.

Dan verbinden met het netwerk dat 5G (die je erbij gezet hebt) achter zijn ssid heeft staan.

 

Werkt het allemaal niet dan Hard Reset je je Router en probeer je het nog eens, en omdat ik niet weet welk Tel2 Modem jij hebt, gebruik de meest rechtse UTP poort van het Tele2 Modem om je Router mee aan te sluiten via een UTP kabel.

 

Maar eh een PS4 ondersteund dacht ik geen 5GHz (alleen de slim en de pro) misschien ligt daar je probleem.

*** Moderator edit: Meer informatie over dit onderwerp vind je in de Wiki ***

Bijvoorbeeld in dit artikel:

 

Geen dank graag gedaan and have fun.

Reputatie 7
Badge +12

Wat bedoel je met 'ik gebruik kabel' ?

Ik gebruik een LAN kabel

Reputatie 7
Badge +12

Dan begrijp ik niet wat je probleem met wifi en PS4 is terwijl je een LAN kabel gebruikt om de PS4 mee aan het internet te koppelen?

Kijk ik gebruik LAN kabel alleen geeft het aan dat ik met 2.4ghz ben verbonden maar ik wil met 5ghz verbonden zijn.

ik weet het is echt een raar uitgelegd probleem dus ik leg ff snel in het kort.

 

Mijn probleem is dat ik slecht internet heb tijdens het spelen. Hiervoor had ik het probleem niet ik had rustig 50mphs (5ghz). Maar nadat ik mijn tp-link verplaatst ging het echt slecht met mij internet ik krijg nu rond 4-7mphs (2.4ghz) verbinding snelheid.
 

Nu is mij vraag of ik weer met 5ghz kan verbinden door in mij modem te inloggen of een een ander manier om het te gebruiken.

 

Oh waarom ik tp-link gebruik is omdat ik een 3 verdieping huis heb en ik heb alles boven.

 

Verplaats je tp link router weer terug naar waar die stond, toen had je er geen last van.

Heb ik ook gepr

Ik heb een ZTE router en ps4 slim