beantwoord

4G SIM ONLY unlimited in een mobiele router of dongle in strijd met de de geldende wet- en regelgeving?

• 25 oktober 2017
  • 5 reacties
  • 6417 x bekeken

4G SIM ONLY unlimited

Bij de FAQ lees ik: "Nee. Dit is in strijd met de geldende wet- en regelgeving. Het gebruik van simkaarten met 06-nummers die bestemd zijn voor ons 4G-netwerk in netwerkontvangers als een router of een dongel is dus niet toegestaan. Deze simkaarten mogen alleen gebruikt worden in apparaten waarmee gebeld wordt, zoals mobiele telefoons / smartphones."

Nu zijn er naast Tele2 ook andere aanbieders als bijvoorbeeld T-Mobile die een dergelijk abonnement aanbieden, bijvoorbeeld 4G voor thuis. Hoe moet ik dit intepreteren?

- Werkt het technisch niet?
- Wordt het gedoogd?
- Stopt het met werken door signalering dat het 4G signaal via dezelfde zendmast wordt verzorgd (buitengebied)?
- Moet ik het als een waarschuwing lezen?
- Voor wie is welk risico?

Benieuwd naar ervaringen en advies...
icon

Beste antwoord door Cypher 25 oktober 2017, 20:14

Dat gaat even werken en dan wordt je afgesloten, nee dus.
De SIM kaarten van Tele2 mogen alleen in 4G ready toestellen gebruikt worden uit hun 4G ready lijst.
Niet in Wifi routers.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Tmobile en KPN hebben specifieke 4g router abonnementen voor thuis gebruik. Daar wordt dan een door de ACM vereiste 097 nummer voor uitgegeven.
Tmobile en KPN hebben specifieke 4g router abonnementen voor thuis gebruik. Daar wordt dan een door de ACM vereiste 097 nummer voor uitgegeven.

Oké helder wat betreft 06 en 097, heb ik wat mee geleerd! Maar blijft de vraag of een 4G SIM ONLY unlimited van Tele2 gaat en blijft werken in een mobiele router.
Reputatie 7
Badge +5
De SIM kaarten van Tele2 mogen alleen in 4G ready toestellen gebruikt worden uit hun 4G ready lijst.
Niet in Wifi routers.
Niet in Wifi routers.

Oké bedankt voor dit antwoord!
Reputatie 7
Badge +5
Niet in Wifi routers.

Oké bedankt voor dit antwoord!

Geen dank, graag gedaan.
Weet jij ook waar je aan toe bent.