4G router plus DSL

• 29 oktober 2018
  • 5 reacties
  • 4766 x bekeken

https://tweakers.net/nieuws/145047/kpn-brengt-internetabonnement-uit-dat-dsl-combineert-met-4g.html

En wat gaat Tele2 daarmee doen?

Het is eigenlijk een vraag aan Tele2, maar goed iedereen mag natuurlijk reageren.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 6
Badge
Er is op het kantoor meer dan 15mbit leverbaar dus hoewel dit een mooi product is denk ik niet dat wij hiervoor in aanmerking komen.. 😉
Dus jullie klanten wonen allemaal bij jullie op het kantoor, maar je snapt toch wel waarvoor dat door een van jullie concurenten dit aan gaan bieden "buitengebieden met langzame dsl verbindingen" en dat er dan extra verbinding via 4G router bij komt wat bij Tele2 niet mag.
En wat er wat dat betreft bij Tele2 in de toekomst mogelijk is wat dat betreft.

@Frenk van Tele2 alhoewel ik van een grapje houd voel ik mij met dit antwoord niet echt serieus genomen.
Reputatie 6
Badge
Ja ik snapte je vraag maar kon het niet laten even te prikken. Als dit het goedmaakt: ik heb na mijn antwoord even gekeken wat ik over dit onderwerp kon oprakelen.

Even een serieuzer antwoord dan: de reden dat wij het niet toestaan om onze 4G abonnementen in een router te gebruiken is omdat wij alleen abonnementen leveren met 06-nummers bedoeld voor mobiele telefonie. Het is door de toezichthouder niet toegestaan om 06-nummers voor andere toepassingen te gebruiken. Jij weet dit al maar ik benoem het even voor de volledigheid.

Nu over onze eigen plannen hierover: daar is helaas niks over bekend. Ik verwacht dat we via ons blog het eerst info zullen delen als de tijd rijp is.
Reputatie 7
Badge +4
Tele2 en T-mobile zijn heel duidelijk: https://www.tele2.nl/beloftes/

Even wachten tot het eind van het jaar als de EC heeft gesproken over de fusie.
Reputatie 7
Badge +2

@Frenk van Tele2 alhoewel ik van een grapje houd voel ik mij met dit antwoord niet echt serieus genomen.

Maar de vraag is ook zo vaag. ? Ik bedoel moet Tele2 iets aan doen? Hoezo?
KPN heeft namelijk een plicht door hun positie en door overname van bedrijven zoals regfibber met mooie beloftes over verbetering in het buiten gebied, beloftes die ze nu na proberen te komen met combineren van xDSL en LTE (ze hadden al 4G voor thuis voor mensen in gebieden met langzaam dsl verbinding).

Terug naar Tele2, de beeld die ik krijg is dat ze gewoon weinig interesse hebben om extra's aan te bieden voor hun consument vaste diensten. Ze zijn gewoon een provider meer die via het KPN netwerk leveren met ziks speciaals aan, ze zijn wel de grootste na Ziggo en KPN (+dochters) maar verder geen beweging om het uitbreiden/actualiseren van hun eigen vaste netwerk (versstel) of andere projecten.

Even een serieuzer antwoord dan: de reden dat wij het niet toestaan om onze 4G abonnementen in een router te gebruiken is omdat wij alleen abonnementen leveren met 06-nummers bedoeld voor mobiele telefonie.

En ik vermoed dat de reden dat Tele2 dat niet op korte termijn gaat aanbieden voor consumenten is om niet tegen capaciteit problemen te lopen.

Zelfs T-Mobile met al haar capaciteit, moeten ze alsnog wat snelheid limieten en data caps zetten op hun 4G voor thuis abonnementen m