zonder contact of bericht afgesloten terwijl alles gewoon is betaald, ronduit schandalig!

• 5 November 2016
  • 22 reacties
  • 397 x bekeken

In september is een betaling teruggestort door de bank, daarna zelf handmatig de betaling gedaan met als omschrijving naam en telefoonnummer. daarna zijn alle betalingen gewoon afgeschreven(en daarvoor ook) nu sinds vandaag gewoon zomaar afgesloten zonder enig contact of mededeling. Ik vind dit ronduit schandalig. Het bedrag is gewoon overgemaakt maar door jullie eigen administratie niet geboekt in het systeem. Lekker is dat, zo houd je dus geen klanten.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

22 reacties

als dit inderdaad 5 dagen gaat duren dan wordt mijn abonnement in het nieuwe jaar niet verlengt maar beëindigd. Ben ik er klaar mee
Ook bij ons was handmatige betaling "zomaar" kwijt bij Tele2. Bewijs van betaling gemaild aan betalingsbewijs@tele2.com. Ook die is 1e keer niet aangekomen. Tweede keer wel.... na veel gebeld te hebben, héél boos te zijn geweest en dit forum gebruikt te hebben.
Ik moest ook alles toemailen, kennelijk kunnen ze op de administratie niet zoeken op Bankrekeningnummer want dan was in 5seconden opgelost. Bij nieuwe klanten zijn ze er zo snel mogelijk bij maar bij klachten en problemen moet de klant het zelf maar oplossen of ze geven een antwoord waar je niks mee kunt. Kennelijk nemen ze op hun eigen Tele2 forum niet eens de moeite om te reageren. Wat ik niet kan begrijpen is dat als je trouwe vaste klanten hebt dan wil je als bedrijf toch tevreden klanten houden en het probleem zo snel mogelijk oplossen? Er hoeft maar 1 medewerker te zijn die 5 minuten de moeite neemt om te kijken waar zo'n handmatige betaling is gebleven en te kijken op het rekeningnummer waar altijd de automatische incasso van wordt afgeschreven en het is klaar. Maar nee, procedure procedure en de klant tot grote ergernissen.
Ik ben via forum wél goed en snel geholpen. Via klantenservice steeds niet. Niet omdat ze niet willen maar ze kunnen/mogen niets doen behalve alles doorgeven aan hoofdkantoor/leidinggevenden en administratie. Daar kunnen (mogen) ze je niet mee doorverbinden. Heb serieus medelijden met medewerkers van zo'n slecht georganiseerd bedrijf. Je krijgt alle shit over je heen en kunt er zelf niets aan doen. En degene die wél verantwoordelijk zijn die hoeven de boze klanten niet te woord te staan.
Wat ik me dus echt afvraag is dat Tele2 wettelijk gezien dit zomaar mag doen abrupt mensen afsluiten zonder eerst een bericht te doen (herinnering,brief,telefoon,etc) internet staat vol met deze situaties forums/facebook/VaraKassa. Ik heb dit nog nooit meegemaakt. Wat mij het meeste dwars zit is dat als Tele2 dit vroegtijdig had aangegeven dan had ik kunnen aantonen, kijk is al overgemaakt dit is het bewijs. Had een boel problemen kunnen voorkomen.
Nou en zelfs dat werkt dus niet. Wij hadden een betalingsbewijs gemaild... en die mail is niet in behandeling genomen.... en dus aangesloten.
Nou en zelfs dat werkt dus niet. Wij hadden een betalingsbewijs gemaild... en die mail is niet in behandeling genomen.... en dus aangesloten.

dus zonder dat de mail in behandeling is genomen (of dat je daar bericht over hebt gehad) ben je zomaar opeens weer aangesloten?:?
Reputatie 7
Badge +4
Dit is het proces om je betalingsbewijs in te sturen:
"
Belangrijk is dat de klant het template volledig invult, een betalingsbewijs toevoegt die voldoet aan de gestelde eisen en dit vervolgens mailt naar betalingsbewijs@tele2.com. Als betalingsbewijs accepteren we een kopie van het bankafschrift of een screenshot van de betaling. Hierop moet onderstaande zichtbaar zijn:

Rekeningnummer waar naartoe is overgeboekt
Rekeningnummer waar vandaan de overboeking plaatsvond
Bedrag
Datum van de betaling
Omschrijving bij de betaling
Het logo van de bank
"
Dit is het proces om je betalingsbewijs in te sturen:
"
Belangrijk is dat de klant het template volledig invult, een betalingsbewijs toevoegt die voldoet aan de gestelde eisen en dit vervolgens mailt naar betalingsbewijs@tele2.com. Als betalingsbewijs accepteren we een kopie van het bankafschrift of een screenshot van de betaling. Hierop moet onderstaande zichtbaar zijn:

Rekeningnummer waar naartoe is overgeboekt
Rekeningnummer waar vandaan de overboeking plaatsvond
Bedrag
Datum van de betaling
Omschrijving bij de betaling
Het logo van de bank
"

Beste eric, zoals je had kunnen lezen heb ik dit allemaal al gedaan
Ik heb me precies gehouden aan hetgeen je schrijft Eric. En toch afgesloten. De tweede maal de eerste mail geforward en eea op dit forum gegooid. Toen is het wel in behandeling genomen.
Reputatie 6
Badge +5
Goedemorgen beste forumleden.
Ik heb alle bovenstaande berichten gelezen. Het is een goede en terechte discussie die jullie beginnen over sommige aspecten rondom de betalingen.
Ik richt me nu even tot de topicstarter Peter de Jong.
Je schrijft eerder dat je een mail hebt gestuurd naar betalingsbewijs@tele2.com
Het kan 5 werkdagen duren voordat er een reactie komt. En deze komt alleen als je alle informatie opgeeft die eric schrijft in zijn meest recente reactie.
Vermeld alsjeblieft zo veel mogelijk gegevens, zodat het goed verwerkt kan worden.

Mocht er nog iets anders zijn, hoor ik het graag van je Peter.

Uiteraard hoop ik dat er niemand onterecht afgesloten wordt. Dat is zeker niet de bedoeling.
Mocht je een vermoeden hebben dat dit bij jou wel is gebeurd, open dan een nieuw topic en we helpen je zo snel mogelijk.
Groet, Ben
Goedemorgen beste forumleden.
Ik heb alle bovenstaande berichten gelezen. Het is een goede en terechte discussie die jullie beginnen over sommige aspecten rondom de betalingen.
Ik richt me nu even tot de topicstarter Peter de Jong.
Je schrijft eerder dat je een mail hebt gestuurd naar betalingsbewijs@tele2.com
Het kan 5 werkdagen duren voordat er een reactie komt. En deze komt alleen als je alle informatie opgeeft die eric schrijft in zijn meest recente reactie.
Vermeld alsjeblieft zo veel mogelijk gegevens, zodat het goed verwerkt kan worden.

Mocht er nog iets anders zijn, hoor ik het graag van je Peter.

Uiteraard hoop ik dat er niemand onterecht afgesloten wordt. Dat is zeker niet de bedoeling.
Mocht je een vermoeden hebben dat dit bij jou wel is gebeurd, open dan een nieuw topic en we helpen je zo snel mogelijk.
Groet, Ben

Hallo Ben,
Ik heb alles gedaan zoals aangegeven en gemaild naar betalingsbewijs@tele2.com. Vreemde vind ik wel dat een andere tele2 medewerker op facebook aangaf dat als een betaling mislukt dat klanten op de hoogte worden gebracht d.m.v. een brief, nu is dat in mijn geval niet gebeurd en zoals ik lees op verschillende forums gebeurd dat bij heel veel klanten van Tele2. Feit is dat je dus nergens van op de hoogte word gebrachten en de volgende incasso's gewoon normaal worden afgeboekt en dan zomaar ineens zetten jullie de knop om en wordt je afgesloten. Dit is een bekend probleem zo te lezen op internet want zoek maar op Google in afgesloten Tele2 en je hebt berichten voor het uitkiezen. Dit is een probleem in het beleid van Tele2 waar iets moet in gebeuren, simpelweg stuur een mailtje, een telefoontje, smsje etc maar zorg dat jullie klanten verweer hebben of in ieder geval een kans hebben om het 1 of ander uit te leggen of opheldering kunnen geven. En nogmaals als een factuur wel betaald is maar doordat de omschrijving verkeerd is dan moet dit bedrag heel simpel terug kunnen worden gevonden mits dit door hetzelfde rekennummer is betaald als waar jullie de automatische incasso op hebben staan.
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Peter,
Ik snap dat je vervelend vindt.
Als een incasso is mislukt, nemen wij zeker contact op met de klant om ervoor te zorgen dat herinnerd wordt dat er een betaling open staat. Feit blijft wel dat een klant altijd verantwoordelijk is voor de betaling van de factuur. Het liefst natuurlijk per automatische incasso. Als deze niet lukt is ligt het bij de klant om de betaling te voltooien.
Ik wil het graag uitzoeken hoe het bij jou zit. Over andere ervaringen van klanten kan ik helaas niks zeggen op dit moment.
Het is goed dat je gemaild hebt. Sinds vandaag hebben we ook een webpagina ingericht zodat je niet los een mail hoeft te sturen.
Betalingsbewijs - Tele2
Hier kan je in een keer alles invullen.
Mocht ik nog iets voor jou specifiek kunnen doen, hoor ik het graag van je.
Groet, Ben
Inmiddels nog steeds geen bevestiging van betalingsbewijs@tele2.com en nog steeds afgesloten. Zo ga je dus met klanten om die al jaren een abonnement hebben bij jullie. Inmiddels heb ik op klacht.nl alles bekend gemaakt want het duurt mij veel te lang allemaal. In het nieuwe jaar is 1 ding duidelijk, voor mij nooit weer Tele2 dus dat wordt 2 klanten minder (ik en mijn vrouw).Inmiddels zie ik dagelijks op jullie forum nieuwe klachten binnenstromen van mensen (lees jullie klanten) die zomaar worden afgesloten, ga vooral zo door!
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Peter,
Het is vervelend dat het zo is gelopen. Dat vinden wij zeer spijtig, en we doen er alles aan om ervoor te zorgen dat we het goed komt. Ik zag dat je me al een privébericht had gestuurd.
Ik zie ook dat je is verteld om een bericht te sturen naar betalingsbewijs.
Hier kan zijn dat het nog niet is behandeld.
We zeggen hiervoor dat we 5 werkdagen over kunnen doen.
Ik snap dat je het niet prettig vindt. Daar heb je een goed punt.
Maar we doen ons best om het recht te trekken.
Als er meer informatie is, hoor je het zo snel mogelijk van ons.
We houden contact. Groet, Ben
NOG STEEDS NIET AANGESLOTEN, BETALINGSBEWIJS GEMAILD EN NA 5 WERKDAGEN NOG STEEDS NIETS. DUS OOK DAT KOMEN JULLIE NIET NA. TERWIJL DIT OM EEN BETALING GAAT VAN 2 MAANDEN GELEDEN, ER GEEN BETALING OPENSTAAT. DIT VINDEN JULLIE DUS DE NORMALE MANIER VAN WERKEN. EN MIJN VROUW IDEM DITO, WIJ ZIJN BIJNA 4JR KLANT BIJ JULLIE. NOOIT EEN BETALINGSACHTERSTAND GEHAD MAAR DOOR 1X EEN HANDMATIGE BETALING TE DOEN WAAR ALS OMSCHRIJVING ONS TELE2 TELEFOONNUMMER IS GEBRUIKT DOEN JULLIE NU NET OF IS HET ONVINDBAAR. HET IS RONDUIT SCHANDALIG DAT JULLIE ZO MET JULLIE VASTE KLANTEN OM GAAN. DURF TE WEDDEN DAT ALS WE WORDEN AANGESLOTEN OOK NOG HERAANSLUITKOSTEN MOETEN BETALEN. DIT IS GEWOON KLANTJE PESTEN. JULLIE MOETEN JE SCHAMEN
Inmiddels al 9dagen afgesloten zowel ik als mijn vrouw, ik heb/krijg het idee dat er gewoon totaal niets aan wordt gedaan door Tele2. alles gedaan zoals het hoort en aangetoond dat alles is betaald, tevens via twitter al 3 verschillende medewerkers gehad die vragen om mijn gegevens zodat ze kunnen kijken wat er aan de hand is, dan stuur ik die privé en dan hoor ik weer totaal niets. Ik wordt hier zo moedeloos van, ik wou dat mijn contract bijna was afgelopen zodat ik het kon afsluiten maar moet helaas wachten tot juni. Dit is simpelweg het meest klantonvriendelijke bedrijf wat er bestaat.
Reputatie 6
Badge +5
Hey Peter,
Ik snap dat je boos bent, maar alles in caps lock schrijven heeft geen zin.
Dit is ook tegen onze huisregels op het forum en daarom moet ik je helaas nu een waarschuwing geven.

Heb je wel nog mijn privébericht gezien?
Ik hoor het graag van je.
Groet, Ben
Hey Peter,
Ik snap dat je boos bent, maar alles in caps lock schrijven heeft geen zin.
Dit is ook tegen onze huisregels op het forum en daarom moet ik je helaas nu een waarschuwing geven.

Heb je wel nog mijn privébericht gezien?
Ik hoor het graag van je.
Groet, Ben

We zijn net gebeld door Tele2 en als het goed is worden we over 10minuten aangesloten, het is ook bevestigd dat we onterecht zijn afgesloten en zonder enige waarschuwing of bericht heb nu ook een mail binnen dat ik een vergoeding krijg hiervoor (hopelijk mijn vrouw ook). Het is allemaal nog afwachten(eerst zien dan geloven) en het heeft ontzettend veel geduld, stress en boosheid veroorzaakt.De manier waarop en waarom het allemaal zo lang moest duren is natuurlijk absurd
Reputatie 6
Badge +5
Goed om te horen dat er contact is geweest nu.
En ik hoop natuurlijk dat je zo weer aangesloten bent en alles kan doen 🙂
Mocht het toch niet zo zijn, stuur me dan alsnog een privébericht met de gegevens waar ik naar vroeg.
Dan kan ik aan de slag voor je, mocht het nodig zijn.
Nogmaals onze excuses voor de ontstane situatie.
Vriendelijke groet, Ben
Goed om te horen dat er contact is geweest nu.
En ik hoop natuurlijk dat je zo weer aangesloten bent en alles kan doen 🙂
Mocht het toch niet zo zijn, stuur me dan alsnog een privébericht met de gegevens waar ik naar vroeg.
Dan kan ik aan de slag voor je, mocht het nodig zijn.
Nogmaals onze excuses voor de ontstane situatie.
Vriendelijke groet, Ben

Ben, ik heb je een privebericht gestuurd, ik ben inmiddels weer aangesloten maar mijn vrouw nog steeds niet. dit zou tegelijk gebeuren
Na 9 dagen afgesloten te zijn geweest nu een week later weer een mail dat betaling niet gevonden is. Weer een medewerker gesproken en weer wordt er verzocht een betalingsbewijs te verzenden, dit wordt inmiddels de 5e keer dat ik alles verzend. Het is een duidelijk betalingsbewijs zoals is omschreven. Verder wordt er uitgelegd dat de mensen die dit uit moeten zoeken een bedrijf in India is omdat dit goedkoper is (maar niet beter dus) ik ben bang dat het probleem weer van voorafaan begint. Ja ik heb al gebeld, ja ik heb alles al gemaild, ja de factuur staat in de wacht dus volgens hun wordt ik niet weer afgesloten. En dat terwijl je een mailtje hebt gehad vorige week dat alles nu rond is. De administratie is waardeloos bij Tele2, gewoon omdat het kan