beantwoord

Ziet het er ooit nog uit de de dekking verbeterd in postcodegebied 2532?

• 18 februari 2018
  • 25 reacties
  • 559 x bekeken

Een half jaar geleden heb ik de volgende vraag gesteld in het forum:

https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/sinds-ik-unlimited-heb-is-mijn-internet-verschrikkelijk-traag-66494

Helaas zijn we nu een half jaar verder en er is nog altijd niks verbeterd. Slecht bereik, indoor meestal alleen 3G, wat nog verder afgeknepen wordt. Er is in postcode gebied 2532 ook buiten geen goed bereik terwijl de dekkingskaart iets anders aangeeft. 4G bellen is natuurlijk ook onmogelijk, niemand die me kan verstaan.

Beste Tele2, ziet er naaruit dat ik hier (volgens Tele2, achtergesteld gebied? Den Haag) fatsoenlijk kan gaan bellen en internetten, zoniet dan denk ik er aan om per direct mijn abonnement op te zeggen. Zelfs t afgeknepen 3G is sneller (in iig voor uploaden)

En nee, mijn telefoon werkt prima, dat is op elke manier al gecheckt (IPhone SE)

icon

Beste antwoord door gishere 24 februari 2018, 20:25

...
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

25 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Helaas maakt Tele2 geen toekomstige planning bekend... 😢

Maar, afhankelijk van waar je zit, kan het zijn dat het straks beter uitziet dat speed test...

Daar aan de rechterkant, waar T-mobile is, komt Tele2 ook, locatie 2524CP nr 9.

Wanneer is een goede vraag, ik had gehoopt Q1 nog 😞
Reputatie 7
Badge
Helaas maakt Tele2 geen toekomstige planning bekend... 😢

Maar, afhankelijk van waar je zit, kan het zijn dat het straks beter uitziet dat speed test...

Daar aan de rechterkant, waar T-mobile is, komt Tele2 ook, locatie 2524CP nr 9.

Wanneer is een goede vraag, ik had gehoopt Q1 nog :(

97 procent landelijke dekking? Vergeet het maar snel.
Reputatie 7
Badge +2
De sites in de Fruitweg en Loevesteinlaan zorgen voor de bereik in dat omgeving, dat is ook niet zo zeer het grootste probleem denk ik, kunnen we aan TS vragen hoe het was voor de Unlimited aanbood, ik vermoed dat drukte het probleem is.

De site bij ledegankplein zou de drukte verdelen.
Reputatie 5
Badge
Hi gishere!

Net als @Rena Chan ben ik benieuwd of je dit probleem ook hebt ervaren voordat wij Unlimited data zijn gaan aanbieden.
Zou je tevens een klantnummer en 06-nummer kunnen toevoegen aan je profiel? Ik kan dan wat zaken in ons systeem controleren.
@Rena Chan dank je wel voor je uitleg! Misschien dat dat iets gaat verbeteren.

@Estherunlimited ???

@JeroenK van Tele2

Klopt nadat mijn abonnement is omgezet naar unlimited is t niet meer werkbaar... Het bereik en snelheid wordt steeds slechter. Dit had ik in mij vorige topic ook al geopperd ? p.s klantnummer en tel nummer is toegevoegd.
Reputatie 5
Badge
Dank voor het toevoegen van je gegevens, @gishere!

Wil je voor alle zekerheid onderstaande stappen doorlopen? Als dit niet resulteert in een verbetering dan wil ik je graag een nieuwe simkaart toesturen. Mocht dat het probleem ook niet verhelpen
dan zullen wij de technische dienst voor je inschakelen!

* Instellingen
* Telefoon
* SIM apps
* SIM menu
* Selecteer sim
* Handmatig > in NL
* Handmatig een netwerkt zoeken via ''aanbieder''.

Vervolgens doorloop je de stappen nogmaals maar dan kies je bij ''selecteer sim'' voor automatisch.
@JeroenK van Tele2

Ik heb alle stappen doorlopen alles bleek al zo intesteld te staan. Hieronder een speedtest. Download is acceptabel, maar upload is nagenoeg nihil.

Reputatie 5
Badge
Ik zorg dat er een nieuwe simkaart (kosteloos) jou kant op komt. Deze zal binnen 5 werkdagen geleverd worden.
Je dient de simkaart te activeren via MijnTele2 of via een PB aan mij bericht!
@JeroenK van Tele2

Bedankt voor je snelle reactie, ik hou je op de hoogte.
...
@JeroenK van Tele2

Dank je wel voor het opsturen van een nieuwe simkaart! Hiermee is alleen het snelheids en bereik probleem helaas niet opgelost. Hieronder zie je een speedtest van 10 minuten geleden mét de nieuwe simkaart.

Reputatie 7
Badge +2
Ik wou het niet verpesten, maar ik had een z'n vermoeden, ik woon zelf in de buurt.

Als je wifi thuis heb kun je thuis wel wifi bellen gebruiken, maar voor 4G moet je (we) helaas wachten tot dat de nieuwe site bij de ledegankplein (of een andere site in de buurt) geïnstalleerd wordt.
@Rena Chan

? ik begrijp alleen dan niet waarom Tele2 adverteert over snelheid en bereik terwijl dat er in dit postcode gebied niet voldoende is. Aan de andere kant geeft de indoor en outdoor dekkingskaart van Tele2 aan dat alles top zou moeten zijn... ik wacht even de reactie af van Tele2 via @JeroenK van Tele2
Reputatie 7
Badge +2
Bereik is opzich niet de grootste probleem, je hebt geen vol bereik maar genoeg. Jij geeft ook aan dat daarvoor niet z'n probleem was.

Mijn probleem is rond juli vorige jaar begonnen.
https://forum.tele2.nl/smartphones-en-instellingen-184/storing-netwerk-internet-en-bel-postcode-gebied-2523-2283-65950

De gesprek problemen via VoLTE was inderdaad een storing, maar de snelheid lijkt een capaciteit probleem te zijn, ik gok nog steeds dat hier in de omgeving te veel mensen Unlimited also vervanging van een vaste abonnemt gebruiken. Maar dit laatste is puur speculatie, misschien door het harder aanpak van gebruik op LTE modems wordt het ook beter.
Reputatie 5
Badge
@gishere, volgens onze dekkingskaart zou er inderdaad voldoende dekking moeten zijn op je postcode. Aangezien je wel verbinding hebt met ons netwerk (snelheid laat te wensen over)
heb ik je een PB gestuurd met daarin een template. Verzoek is dan ook om dit template in te vullen, vanuit daar zal ik de technische dienst inlichten.
Reputatie 5
Badge
Dank voor het doorsturen van de voorbeelden.
Ik heb het verzoek doorgestuurd naar de technische dienst. Op dit moment bedraagt de doorlooptijd ongeveer 15 werkdagen.

Zodra er een terugkoppeling is gegeven zal ik deze met je delen.
Reputatie 5
Badge
Mijn collega's van de technische dienst zien geen problemen in het netwerk. Wel kan het zo zijn dat de dekking van onze sites in jouw omgeving je postcode gebied perfect dekken.
Hier hebben we op dit moment geen oplossing voor.

Misschien dat @Rena Chan nog wat tips voor je heeft?
Reputatie 7
Badge +2
Helaas, ook hier ervaar ik soortgelijke problemen terwijl het bereik gewoon goed is.

Laatste inside info die ik gehad heb is dat hier erg druk is, ik weet niet als je collega's dat kunnen bevestigen.

Bij @gishere is nog de factor dat de iPhone SE geen carrier aggregation ondersteunt, dus telefoon kan of met band 7 of met band 20 verbinding maken, maar hier bij beide te gelijk.

Met carrier aggregation valt nog mee, maar soms op drukke tijden blijft nog niet echt werkbaar, vooral met uploaden is dat niet vooruit te branden.

Enige tip die ik heb is dat voor bellen, kan @gishere VoWiFi gaan gebruiken, instructies hier.
@JeroenK van Tele2

Bedankt voor je bericht Jeroen, jammer dat er niks aan te doen valt. Zoals @Rena Chan aangeeft lijkt het een capaciteitsprobleem. Zonet ben ik nog hier buiten geweest met onderstaand resultaat. dl 0,20 Mbps & ul 0,12 Mbps. Het koste me 3 test om überhaupt verbinding te krijgen. De uitkomst was nog droeviger dan eerst.

Van de week in Tilburg was overal prima bereik en snelheid super hoog.

@Rena Chan bedankt voor je uitleg, dat is gelukt!

Voor nu ga ik op zoek naar een andere provider, want dit zal niet sneller worden zoals het er nu naar uitziet. @jer kan ik via jou opzeggen? Ik heb een maand abonnement ?.

Dus mensen als je in postcode gebied 2532 woont, neem geen Tele2!!!!!!!!!!!
Reputatie 5
Badge
Opzeggen kan via onze klantenservice (afdeling Opzeggen) via het telefoonnummer 020-7544444.
Als er een maandelijkse toestelbetaling aan je contact vast zit dan zullen de resterende maanden in een keer in rekening worden gebracht.

Fijne avond! 🙂
@JeroenK van Tele2

Top! Ik ga er gelijk werk van maken!

Fijne avond!
Reputatie 7
Badge +2
Opzeggen kun je doen op: 020-754 4465

Als ik precies had geweten wanneer de nieuwe sites komen, had ik het graag met je gedeeld, maar dat weet ik helaas niet. Ik ben ook gaan kijken naar alternatieven, vond ik wel jammer want het kost wel meer p/m 😛
Hopelijk als ik straks terug kan is het netwerk hier beter.

Hou rekening op dat je een maand opzeggingstermijn hebt, en dat Tele2 achteraf factureert, mensen willen nog eens schrikken als ze een factuur krijgen 1 maand na dat hun abonnemt opgezegd is.
@Rena Chan

Dank je wel voor je hulp!

Ik denk dat ik overstap naar Robin Mobile, goeie recensies, kpn netwerk en met 27GB per maand n flinke bundel.

https://www.robinmobile.nl/producten

Voor €29,95 onbeperkt bellen en 27GB met n snelheid van 10Mbps en maand abonnement, ik ga dat maar is proberen! Succes jij ook met zoeken!

Misschien als Tele2 officieel T-mobile wordt weer overstappen, T-mobile heeft hier wel prima bereik en snelheid ??
Reputatie 7
Badge +2
@Rena Chan

Misschien als Tele2 officieel T-mobile wordt weer overstappen, T-mobile heeft hier wel prima bereik en snelheid ??

Ik zit al bij de Duitsers :p

Maar zolang hoef je niet te wachten, die nieuwe antennes van Tele2 komen op het zelfde locatie waar T-mobile nu zit (wordt ook geen nieuwe Antennes, ze gaan gewoon de antennes delen), dat zal lang voor die fusie gebeuren gelukkig :)

27GB voor mij is net te weinig.

(Ik moet nog 15 dagen lol )
Reputatie 5
Badge
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen. Fijne dag! Groet Jeroen