beantwoord

Xiaomi mi 9T / Redmi K20 geen internet bereik

• 21 augustus 2019
  • 19 reacties
  • 362 x bekeken

Beste Tele2,

Onlangs heb ik een abbo bij jullie afgesloten. Ik heb via Belsimpel een Xiaomi mi 9T (ook wel Xiaomi redmi k20 genoemd) ontvangen en een internet abbo bij jullie. Echter, ik heb geen internet bereik. Slechts E of hoogstens H. Als ik activeer vliegtuigstand en dan disable sprint hij 1 sec op 3G en dan weer E. Ik heb de APN etc gecheckt, ander netwerk gekozen, etc. Allemaal hetzelfde probleem. Een Simyo sim in dit toestel doet het perfect met 3 en 4G. Ook kan het niet aan de locatie liggen, ik heb veel gereisd de afgelopen dagen en ervaar overal hetzelfde probleem.
Wat vermoeden jullie dat het is?
Heeft het mogelijk iets met de frequenties te maken? Dit toestel zou in principe 800 MHz moeten ondersteunen. Ook zou het raar zijn als Belsimpel dan deze combi aan biedt.

Graag hoor ik een reactie.
Mvg, Lise
icon

Beste antwoord door eric 21 augustus 2019, 22:26

Ah... dat is totaal andere koek! Tele2 heeft geen 4G roaming contracten. Zie hun info pagina: Buitenland. Dus hebt 2G en 3G. Als je 4G roaming belangrijk vind kun je de klantenservice vragen of je naar een t-mobile abbonement kunt overstappen. Die hebben wel 4g roaming.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Of het toestel de 800 mhz ondersteund kan alleen belsimpel je vertellen. Tele2 verkoopt dit toestel niet zelf en afhankelijk hoe Belsimpel die chineese toestellen importeert ondersteunen ze soms wel de 800, soms de aziatische 850 mhz. Kpn heeft ook 4G op de 1800 mhz, wat het toestel misschien wel aankan maar voor het Tele2 netwerk geen optie is.

Een andere optie is natuurlijk even je sim in een ander toestel doen.
Dank voor de reactie! Ik heb de sim in een ander toestel geprobeerd, een Samsung Galaxy S8. Exact hetzelfde probleem helaas.

Ik ben trouwens momenteel in Noorwegen. Mogelijk maakt dat uit, maar aangezien ik hier regelmatig ben is het voor mij ook zeer nodig om hier goed internet bereik te hebben
Met Simyo had ik dat prima, 3-4G. Enig idee wat het kan zijn?
Reputatie 7
Badge +4
Ah... dat is totaal andere koek! Tele2 heeft geen 4G roaming contracten. Zie hun info pagina: Buitenland. Dus hebt 2G en 3G. Als je 4G roaming belangrijk vind kun je de klantenservice vragen of je naar een t-mobile abbonement kunt overstappen. Die hebben wel 4g roaming.
Reputatie 3
Badge
Hi,

dat verklaart het inderdaad. We bieden alleen 4G ondersteuning op de Tele2 netwerken van Zweden, Kroatië, Estland, Letland en Litouwen. In andere landen maak je gebruik van mobiele data via een 3G-netwerk.
Voor een betere verbinding zou je nog een ander netwerk kunnen proberen te selecteren.

Gr, Bernadet
Helaas heb ik het probleem ook met andere mobiele netwerken en heb ik ook geen enkel moment 3G gehad, alleen E of H.
Reputatie 7
Badge +4
H is de snelle versie van 3G. Prima dus.
Helaas is het probleem niet opgelost.
Nu in Nederland geland. Alhoewel hij aangeeft 4G verbinding te hebben toont mijn telefoon dat hij niet boven de 1kbs per seconde verbinding heeft.
Ook niet in een andere telefoon. Het ligt dus zeker aan de simkaart.
Reputatie 4
Badge +1
Is je databundel niet op?
Daarna kan je namelijk niet meer internetten.
Je kan dit controleren in de app of op de Mijn Tele2 website
Reputatie 7
Badge +4
Bij een kapotte simkaart ervaar je dat je geen toegang meer krijgt tot het netwerk. De simkaart heeft geen invloed op download snelheden.
Hoi iedereen, dank voor de reacties en het meedenken.
Ik heb Tele2 meerdere keren gesproken en nu net Belsimpel en krijg een nieuwe Sim opgestuurd.
Omdat Simyo het hiervoor wel prima deed in het toestel lijkt het toch de Sim te zijn. Instellingen hebben we al meerdere keren langsgelopen. Hopelijk lost een nieuwe sim het probleem op, anders laat ik hier weer iets van me horen.

Dank!
Update: inmiddels een nieuwe SIM maar hetzelfde probleem.
Ben nu in Duitsland vanwege werk. De APN geeft hij aan als 4g.tele2.se (oftewel Zweden).
De APN aanpassen lukt niet, ik krijg de melding APN settings not available for this user.
Ik word helemaal gestoord hiervan, iemand nog een idee?

Had trouwens voor de zekerheid nog een telefoon meegenomen: Motorola G5 plus. Helaas daar hetzelfde probleem. Bellen, smsen kan, maar geen internet..
Reputatie 5
Badge +1
Stuur een SMS met de tekst "Internet" naar 401. Volg de aanwijzingen.
Reputatie 7
Badge +4
Dus toch een software versie probleem in het toestel. Tele2 gebruikt soms de zweedse imsi in het buitenland. Fabrikanten die toestellen aan Tele2 leveren zorgen dat ook dan internet.tele2.nl wordt gebruikt. Bij andere fabrikanten moet je dat zelf instellen. Voor toestelsupport moet je nu bij Belsimpel zijn.

Voor een snelle oplossing in BRD zou je ook de Nederlandse Imsi kunnen gebruiken. Selecteer daarvoor handmatig 'Binnenland' in het sim menu. Zie voor meer uitleg dit topic.
Reputatie 3
Badge
Nog steeds niet opgelost?

Kun jij mij een prive bericht sturen met de volgende gegevens:

• je volledige adresgegevens
  • je geboortedatum
  • de laatste vier cijfers van je rekeningnummer
Dit kunt deze link gebruiken: Privébericht naar Bernadet
Beste allen,

Ik heb de toestelhulp al gevolgd, zoals aangegeven kan ik de APN niet veranderen.
Ook niet als ik de sim in een ander toestel (Motorola G5 plus, gewoon in NL gekocht) doe.
Ook heb ik al via de SIM-toolkit Buitenland aangevinkt.
Ik zit dus echt met mijn handen in het haar.

De simyo sim werkte prima in dit toestel, zowel in NL als het buitenland.
Reputatie 7
Badge +4
Ook een motorola is geen gecertificeerd toestel voor het netwerk van Tele2. Het kan wel werken, maar dan moet de software toestaan dat je de juiste APN instelt. Als dat niet kan zul je de leverancier hiernaar moeten vragen. Maar als je in de sim toolkit juist binnenland aankiezen (ook al zit je in het buitenland). In de EU werkt dat omdat dan de NL imsi wordt gebruikt en dan kiest het toestel waarschijnlijk zelf internet.tele2.nl
Dank weer voor de reacties!
Ik heb nu toch een APN kunnen toevoegen (blijkbaar kan dat alleen als de sim op automatisch staat in plaats van handmatig Nederland/buitenland selecteren).

De factory reset heeft ook geholpen denk ik. In ieder geval heb ik eindelijk internet! Hopen dat dat in Nederland ook zo is! Dank voor de hulp
Reputatie 3
Badge
Ik heb je prive bericht ontvangen en ik mis nog wat gegevens maar ik vermoed dat het nu niet meer nodig is?
Reputatie 3
Badge
Omdat ik geen reactie meer heb ontvangen, vermoed ik dat het inderdaad niet meer nodig is.
Ik sluit dit topic.

Gr, Bernadet