beantwoord

worden gebeld door buitenlands nummer +252

• 14 september 2018
  • 10 reacties
  • 2724 x bekeken

Hallo

wij worden steeds gebeld door een buitenlands telefoonnummer +25238874670
zijn er nog meer mensen die ook worden gebeld door dit nummer.
als we dit met elkaar kunnen doen dan kunnen ze het nummer blokkeren bij Tele2.
ik heb het zelf al de klantenservice al gebeld en die zegt dat ik het hier moet posten.
icon

Beste antwoord door pipodeclown 15 september 2018, 11:04

Je hebt er niet veel aan om een specifiek nummer te blokkeren. Dit is een schijnveiligheid omdat er miljoenen andere nummers zijn waarvan je gebeld kunt worden...
Daarom het door Eric genoemde topic om deze nummers te melden, zodat Tele2 deze centraal kan blokkeren zodra daar voldoende aanleiding voor is. Tot die tijd heb je er juist erg veel aan om dat nummer zelf alvast te blokkeren zodat je intussen niet vaker door dit nummer gebeld wordt. Het is net als bij spam in e-mail, je kunt het pas blokkeren als er meldingen zijn, niet vooraf. Tenzij je zou gaan whitelisten, zodat je uitsluitend gebeld kan worden door nummers in je contactpersonenlijst.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Je kan dat hier melden: https://forum.tele2.nl/actuele-informatie-nieuws-en-acties-174/overlast-buitenlandse-nummers-wangirifraude-63690

Ze blokkeren dan de mogelijkheid om terug te bellen naar dat nummer. Ze kunnen jou nog wel bellen.
ik ben net ook gebelt door dit nummer.
ik zag het telaat.
heb het nummer opgezocht op google maar zag alleen maar negatieve reacties.
dat het oplichters zijn uit het buitenland en dat je niet moet opnemen of ze moet terug bellen.
ik zou het nummer laten blokkeren door tele2.
Reputatie 5
Badge +1
Opnemen kan geen kwaad. Nooit terugbellen.
Reputatie 7
Badge +4
ik ben net ook gebelt door dit nummer.
ik zag het telaat.
heb het nummer opgezocht op google maar zag alleen maar negatieve reacties.
dat het oplichters zijn uit het buitenland en dat je niet moet opnemen of ze moet terug bellen.
ik zou het nummer laten blokkeren door tele2.

Het kost niks om gebelt te worden, is alleen vervelend. Terugbellen kost geld. Tele2 blokkeert die nummers zodat ze niet teruggebelt kunnen worden.
Ik ben net ook door dit nummer gebeld, niet opgenomen
Het kost niks als je gebeld word, mits je in Nederland of elders in zone 1 verblijft! Buiten zone 1 kost het je wel degelijk geld!!
Ik ben gister avond ook door dat nummer gebeld. Zag het nu pas dus google het en kom hier terecht. Hoe blokkeer je zoiets?
Reputatie 7
Badge
Ik ben gister avond ook door dat nummer gebeld. Zag het nu pas dus google het en kom hier terecht. Hoe blokkeer je zoiets?
Hangt van je toestel af, maar meestal kun je via de lijst met recente oproepen het betreffende nummer blokkeren.
Reputatie 5
Badge +1
Je hebt er niet veel aan om een specifiek nummer te blokkeren. Dit is een schijnveiligheid omdat er miljoenen andere nummers zijn waarvan je gebeld kunt worden. Als je niet terugbelt is er niets aan de hand.
Reputatie 7
Badge
Je hebt er niet veel aan om een specifiek nummer te blokkeren. Dit is een schijnveiligheid omdat er miljoenen andere nummers zijn waarvan je gebeld kunt worden...
Daarom het door Eric genoemde topic om deze nummers te melden, zodat Tele2 deze centraal kan blokkeren zodra daar voldoende aanleiding voor is. Tot die tijd heb je er juist erg veel aan om dat nummer zelf alvast te blokkeren zodat je intussen niet vaker door dit nummer gebeld wordt. Het is net als bij spam in e-mail, je kunt het pas blokkeren als er meldingen zijn, niet vooraf. Tenzij je zou gaan whitelisten, zodat je uitsluitend gebeld kan worden door nummers in je contactpersonenlijst.