Wissel van SIM kaart

• 8 februari 2017
  • 13 reacties
  • 200 x bekeken

• Aan het warmlopen
  • 4 reacties
Gisteren van leverancier GSMwijzer nieuwe telefoon gekregen met Tele2 abonnement met nieuwe (lege) SIM-kaart (oude SIM kaart past niet in dit toestel).
Activation van nieuwe SIMkaart is gedaan, maar oude kaart blijft gewoon werken en nieuwe kaart doet niets.

Boel heen en weer gebeld met leverancier en Tele2, en ook veel contact geweest tussen leverancier en Tele2, en uiteindelijk blijkt dat de activatie-order ergens in het systeem van Tele2 "vast zit". De oplossing is 15 (VIJFTIEN) werkdagen wachten tot de technische dienst ergens op een knopje drukt zodat de oude SIMkaart het niet meer doet, en de nieuwe wel. Al die tijd kan ik dus mijn nieuwe telefoon gewoon niet gebruiken. En dan moet ik nog maar zien dat het na 15 dagen wel opgelost is!

Aardige mevrouw van de Tele2 helpdesk heeft geholpen met het maken en indienen van een klachtenformulier. Heb net mail binnen dat ik binnen 30 (DERTIG) dagen hierover wordt teruggebeld!

Had ik eens moeten zeggen toen ik nog in de ICT werkte: "Sorry, de fabriek ligt stil maar over 15 dagen doet hij het wel weer".

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Er zijn ergere zaken in het leven he..

Erg behulpzaam, daar zat ik net op te wachten, bedankt.
Er zijn ergere zaken ja uiteraard. Maar er zijn ook providers die GEEN moeite hebben met het simpel activeren van een simkaartje.
Ik hoop voor je rovel dat de belofte dat je wordt teruggebeld wordt nagekomen.
Reputatie 3
Badge +1
De activatie van je nieuwe simkaart is onderdeel van het logistieke proces dat bij de aanvraag hoort. Aangezien de aanvraag bij een externe partner uitgevoerd is, dienen zij ook de afhandeling te verzorgen. Als ik het goed heb kan de dealer contact opnemen met een dealeringang. Via die ingang moet het toch wel sneller gaan lijkt me? Neem dus even contact op met GSMwijzer. Mocht je dergelijke service rechtstreeks van de provider verlangen, zou ik in de toekomst niet voor een tussenpersoon kiezen.
Is dat zo Sogeking? Ik dacht altijd dat een retailer de telefoon leverde en Tele2 het abonnement. Volgens mij is het dan aan Tele2 bij dat bestelde abonnement een werkende simkaart af te leveren. Het is niet de eerste keer dat een bestelling vastzit in het systeem van Tele2 overigens
Klopt, de leverancier heeft inderdaad de activatie van de SIMkaart aangevraagd bij Tele2, waar deze aanvraag in het Tele2 systeem is vastgelopen.
De dealer heeft vervolgens een paar keer contact gehad met Tele2 (ik neem aan via hun dealeringang), maar het voorlopige eindoordeel wat hij te horen kreeg van de technische dienst van Tele2 bestond uit het 15 dagen hierop moeten wachten 😞 .
Had bijna medelijden met die jongen die mij over die 15 dagen moest inlichten.
Ook de dealer kan deze technische dienst niet dwingen dit probleem direct op te pakken.
Reputatie 3
Badge +1
Helaas is dat zo Karin303, zolang de kaart nog niet geactiveerd is is de aanvraag nog niet voltooid. Rovel heeft wel gelijk dat als de dealer al contact heeft gehad en de simkaartactivatie vastgelopen is, Tele2 de enige is die dit kan oplossen.

Het lijkt me wel zo dat het activeren van een klant prioriteit heeft, anders valt er weinig te verdienen. Ik ben alleen wel bang dat als er al een verzoek uitstaat om dit op te lossen, afwachten het enige is dat je nog kunt doen rovel. Moderators kunnen dat niet oplossen.
Dank voor jullie reactie en uitleg. En ik snap dat de moderatoren van het forum hier ook niets aan kunnen doen.

Ik voel me ondertussen aardig machteloos. 15 dagen voor zoiets simpels is toch belachelijk? En ik zie er wel van komen dat ik niets ga horen na 15 dagen.
Zit te overwegen om de hele boel maar terug te draaien en de telefoon plus abonnement maar terug te sturen in het kader van de 14 dagen afkoelingsperiode. Maar ja, dat is ook niet ideaal, en ik wil wel graag mijn nummer behouden.
Ja Sogeking dat begrijp ik, maar dat de aanvraag is vastgelopen ligt dan toch aan Tele2 en niet aan GSM wijzer zoals je eerder suggereerde. Je schreef : ik zou in de toekomst niet meer voor een tussenpersoon kiezen.... Ik weet intussen wel voor wie IK in de toekomst nooit meer zou kiezen, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Rovel als je oude kaart nog werkt kun je die dan niet op maat laten knippen?
Toch nog een positieve wending vandaag.
Zo rond een uur of 5 deed mijn oude kaart het opeens niet meer, en zodra ik thuis kwam, na een reboot van de nieuwe telefoon, werkte de nieuwe sim opeens. (Joepie 😃 ) .
Ik zal morgen de beide helpdesks maar benaderen en doorgeven dat het toch nog goed gekomen is zonder 15 dagen te hoeven wachten.
Gefeliciteerd rovel, zo zie je maar weer .......eind goed al goed! Leuk om te horen.
Reputatie 7
Badge +4
De gestelde termijnen in die emails zijn maximaal. En met een beetje relax toch goedgekomen. Zal wel een verademing zijn die nieuwe telefoon!
Ik denk dat het met een beetje druk vanuit GSM wijzer zo snel goedgekomen is. Op dit forum is het voorgekomen dat klanten langer moesten wachten en teruggebeld zouden worden wat niet gebeurde. Dus je had wel gelijk met de opmerking dat er ergere dingen zijn Eric.