Wifi bellen werkt niet op het nieuwe Netwerk

  • 24 August 2020
  • 44 reacties
  • 1750 x bekeken

Goedenmiddag,

 

Aangezien ik in een gebied woon waar je binnen geen bereik hebt was ik op zoek gegaan naar een provider die wifi bellen aanbied. Eerst is mijn vrouw een aantal maanden geleden overgestapt naar tele2  en wifi bellen werkt naar behoren. Nu ben ik eind Juli overgestapt en bij mij werkt het niet. Na diverse telefoontje naar de helpdesk blijkt het waarschijnlijk te  liggen aan het nieuwe netwerk, daarop werkt wifi bellen dus niet. Nu een maand later nog steeds geen oplossing, totaal geen reactie meer van tele2 wordt niet terug gebeld en ook niet op de hoogte gehouden hoe nu verder, ben nu dus niet bereikbaar en ook kan ik zelf niet bellen. Als ik ons beide sim kaartjes in 1 telefoon doe kan ik met de sim van mijn vrouw wel wifi bellen en met mijn sim kaart niet.

 

Raymond

 

 


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

44 reacties

Reputatie 7

Ik zit op het nieuwe netwerk en WiFi bellen werkt gewoon bij mij. Welk toestel gebruik je? En werkt je simkaart verder wel gewoon? Kan je wel 4G internet gebruiken en in andere plaatsen gewoon wel bellen? Als je een dual sim toestel hebt, probeer de simkaart dan eens in het andere slot.

Ik zit op het nieuwe netwerk en WiFi bellen werkt gewoon bij mij. Welk toestel gebruik je? En werkt je simkaart verder wel gewoon? Kan je wel 4G internet gebruiken en in andere plaatsen gewoon wel bellen? Als je een dual sim toestel hebt, probeer de simkaart dan eens in het andere slot.

Buiten heb ik gewoon 4g+ en internet werkt ook gewoon.

De optie wifi bellen komt niet te voorschijn, wel als ik een tele2 sim op het oude netwerk in mijn telefoon doe.

Heb een Huawei p30 pro, Heb mijn sim ook in een samsung S8 geprobeerd en ook daar geen bellen via wifi

Bij de sim kaart van mijn vrouw die op het oude netwerk van tele2 zit geeft wel wifi bellen

 

Reputatie 7

Je zou voor jezelf een nieuwe simkaart kunnen aanvragen, misschien verhelpt dat het probleem.

Vandaag een nieuwe sim geinstalleerd, helaas nog steeds geen wifi bellen

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @Ray1970,
Welkom op de Community! Bedankt voor jouw duidelijk uitleg en het bijvoegen van foto’s.
Dit maakt het voor ons duidelijker wat er precies speelt! Ik heb meteen nagevraagd wat de reden is dat er bij jou geen wifi-bellen beschikbaar is.

De VoLTE en VoWifi implementaties verschillen per provider en netwerk. We zijn bezig om te onderzoeken welke toestellen nu geen gebruik kunnen maken hiervan. Er wordt aangeraden om te controleren of je laatste software update hebt, misschien kan je jouw netwerkinstellingen resetten en jouw toestel te herstarten. Als je dit al hebt gedaan dan hoor ik graag of het werkt. Ondertussen maak ik een melding voor de technische dienst zodat zij kunnen onderzoeken wat er speelt. Natuurlijk is niet fijn als je niet goed bereikbaar bent omdat wifi-bellen niet werkt! Laat je ons weten of het aan de instellingen ligt? Ik sta voor je klaar! :thumbsup:

Goedenavond Cas,

 

Ik ben niet overgezet, heb sinds 28-7-2020 een abbo bij jullie op het nieuwe netwerk.

Mijn vrouw had al een abbo en zit op het oude netwerk bij haar werkt wifi bellen wel met een Huawei p30 pro

Vandaag een nieuwe sim gehad maar ook deze heeft geen wifi bellen

Ik heb mijn sim geprobeerd in een iphone XS, Samsung s8 en een huawei p30 pro geen van deze kan met mijn sim wifi bellen. Kan wel gewoon internetten via wifi en buitenhuis heb ik 4g+

Als ik de sim van mijn vrouw ook in mijn p30 pro stop zie ik bij haar sim wel wifi bellen. Het ligt dus aan het nieuwe netwerk bij jullie

 

mvg

Raymond

Helaas reageert tele2 nergens op, ook de klantenservice belt niet terug na toezeggingen. Kan nu een maand later nog steeds niet bellen en gebeld worden. 

Reputatie 7

.

Reputatie 6
Badge +2

Hoi @Ray1970,
Op dit moment loopt het ticket nog bij de technische dienst. Ik kom bij je terug als er een update is! Het probleem wordt onderzocht. Ik begrijp dat dit niet het antwoord is waar je op wachtte. Mijn excuses hiervoor. De tip die ik nu heb ik jouw instellingen checken met behulp van de toestelhulp voor de Huawei P30 Pro. 

Alle instelling zijn al gecontroleerd. Zoals gemeld  werkt het bij geen enkel toestel. Er lopen al meerder tickets sinds 5 augustus. Er wordt beloofd dat ik wordt terug gebeld maar d

at is nog nooit gebeurd. Op 7 augustus kreeg ik een SMS, met wij zijn er mee bezig er wordt binnen 6 werkdagen contact opgenomen en vorige week vrijdag was er een vergadering met tele2 en t- mobile mijn geval zou daar worden besproken ik zou daar uiterlijk op maandag worden over terug gebeld. Maar zoals al aangegeven in beide gevallen totaal geen reactie. Nogmaals de sim van mijn vrouw werkt wel in mijn toestel. Die sim zit op het oude netwerk

Reputatie 7

Punt, is dat het oude netwerk inmiddels al een paar weken/maanden uit staat, het ligt dus niet aan het netwerk, mogelijk wel aan bepaalde instellingen (in het TMsysteem?).

Niet iedereen is over,, mijn vrouw staat nog op het oude netwerk en heeft wel WiFi bellen. Mijn abbo is van juli dit jaar en is het nieuwe netwerk. 

Het moet dus wel ergens een instelling zijn bij tele2. Echter afspraken niet nakomen is erg frustrerend. Kan niet bellen en gebeld worden als ik thuis ben. Ook is er geen zicht op een oplossing 

Reputatie 7

Niet iedereen is over,, mijn vrouw staat nog op het oude netwerk en heeft wel WiFi bellen. Mijn abbo is van juli dit jaar en is het nieuwe netwerk. 

Het oude netwerk staat uit. Waar geen Tele2 netwerk meer is (en dat is dus nagenoeg overal) maak je gebruik van het nieuwe netwerk. Pas als je bent overgezet naar het nieuwe systeem, dan heeft je simkaart een update en zit je direct op het nieuwe netwerk en profiteer je ook van de voordelen, zoals 4G in het buitenland. Ik hoop dat ze het alsnog snel kunnen oplossen.

Mijn vrouw is niet overgezet en daar werkt alles, het gaat echt on de de instellingen van het nieuwe netwerk die niet goed zijn. Buiten WiFi bellen werkt alles ook heb als ik buitenshuis ben gewoon 4g+ en ook internet werkt. De sim kaart geeft niet aan de telefoon door dat WiFi bellen beschikbaar is. Lijkt gewoon ergens een software foutje 

Helaas Klantenservice heb je ook niets aan, ze kunnen of willen mij niet doorverbinden met de IT afdeling zodat we samen kunnen kijken waar het probleem ligt. Tot op heden nog steeds geen reactie of oplossing mogen ontvangen. De eerste ticket was aangemaakt op 3-Augustus en nu is er dus al een maand voorbij (is de termijn die Tele2 zelf stelt) . Heb er erg weinig vertrouwen in dat dit ooit nog opgelost gaat worden. 

 

Omdat mijn telefoon de optie wifi bellen helemaal niet heeft ligt het probleem toch echt bij tele2.

 

Onderstaande info is van google

Optie 1: Gebruik de functie voor bellen via wifi van de provider

  • Open de app Telefoon .
  • Tik op Meer. Instellingen.
  • Tik op Gesprekken.
  • Tik op Bellen via wifi. Als deze optie niet wordt weergegeven, ondersteunt je provider deze functie niet. Bij sommige providers kun je bellen zonder wifi-verbinding.

De sim kaart geeft dus niet door dat wifi bellen ondersteun wordt. (Bij de sim kaart van mijn vrouw wordt het wel doorgeven. Zie de foto's hierboven.

 

 

 

Bij mij exact hetzelfde probleem. Gisteren ontving ik bericht dat ik was aangesloten op het nieuwe netwerk en meteen had ik geen bellen via wifi meer. De optie is ook echt weg uit de lijst bij de instellingen. Hoop dat dit snel wordt opgelost anders moet ik overstappen naar een andere provider aangezien ik met Tele2 bellen 0,0 bereik heb in mijn huis. Bellen via wifi is dus cruciaal voor mij.

Bij mij exact hetzelfde probleem. Gisteren ontving ik bericht dat ik was aangesloten op het nieuwe netwerk en meteen had ik geen bellen via wifi meer. De optie is ook echt weg uit de lijst bij de instellingen. Hoop dat dit snel wordt opgelost anders moet ik overstappen naar een andere provider aangezien ik met Tele2 bellen 0,0 bereik heb in mijn huis. Bellen via wifi is dus cruciaal voor mij.

Goedenmiddag,

 

Ik ben reeds weg bij Tele2 , mijn nummer is vervroegd vrijgeven.

Volgens Tele2 zou het aan mijn Huawei P30 pro liggen, heb weken lang geprobeerd op met de technisch dienst in contact te komen maar helaas die zijn niet te bereiken of willen geen contact opnemen. Zoals ik hierboven ook al had gemeld werkt het ook niet op een Samsung S8Iphone XS en mijn eigen Huawei P30 pro.  Het is dus NIET gerelateerd aan het telefoon merk of type, het is echt een probleem die bij Tele2 ligt op het "nieuwe” netwerk van T-mobile.

 

mvg 

Raymond

 

Ik ben het helemaal met jou eens, Raymond. Bellen via wifi heeft het weken perfect gedaan op mijn Samsung s7, en meteen nadat ik gisteren het bericht kreeg dat mijn abonnement overgezet was naar het nieuwe netwerk, was het bellen via wifi verdwenen van mijn telefoon. Heeft 100% zeker temaken met de overgang naar het nieuwe netwerk. Tijd voor een andere provider vrees ik.

Reputatie 7
Badge +12

@Anitavdd 

Een Samsung S7 wordt inderdaad met een T-mobile IMSI niet ondersteund voor Vowifi. Dat zit hem in dat Tele2 heel vroeg was met deze ondersteuning en T-Mobile wat later. Dit toestel is dusdanig oud dat er geen software updates van Samsung voor komen en dus is vowifi niet aangezet door Samsung voor het T-Mobile netwerk. Zie voor de volledige lijst deze pagina en dan onder de FAQ “Welke toestellen zijn geschikt voor bellen via 4G en wifi?”.

Eric, 

 

Goed lezen is een kunst, WiFi bellen werkt niet op het nieuwe netwerk, heb het met meerdere toestellen geprobeerd die door jullie worden ondersteund Zie mijn post hierboven. Heb 6 weken lang 3 keer per week gebeld om een deskundige aan de lijn te krijgen, dat is dus niet gelukt. Mijn nummer is daarom vrij gegeven en ben van provider veranderd.

Mvg Raymond 

Reputatie 5

Bij mij exact hetzelfde probleem. Gisteren ontving ik bericht dat ik was aangesloten op het nieuwe netwerk en meteen had ik geen bellen via wifi meer. De optie is ook echt weg uit de lijst bij de instellingen. Hoop dat dit snel wordt opgelost anders moet ik overstappen naar een andere provider aangezien ik met Tele2 bellen 0,0 bereik heb in mijn huis. Bellen via wifi is dus cruciaal voor mij.

Goedenmiddag,

 

Ik ben reeds weg bij Tele2 , mijn nummer is vervroegd vrijgeven.

Volgens Tele2 zou het aan mijn Huawei P30 pro liggen, heb weken lang geprobeerd op met de technisch dienst in contact te komen maar helaas die zijn niet te bereiken of willen geen contact opnemen. Zoals ik hierboven ook al had gemeld werkt het ook niet op een Samsung S8Iphone XS en mijn eigen Huawei P30 pro.  Het is dus NIET gerelateerd aan het telefoon merk of type, het is echt een probleem die bij Tele2 ligt op het "nieuwe” netwerk van T-mobile.

 

mvg 

Raymond

 

https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/problemen-met-4g-bellen-via-t-mobile-netwerk-80434

Hier had ik een soort gelijk probleem, uiteindelijk via via het kunnen regelen (wat eigenlijk niet hoort, maar dat terzijde). Vanuit Tele2 waren ze niet zo snel en heb ik nooit een terugkoppeling gehad.

Reputatie 7
Badge +12

 

Eric, 

 

Goed lezen is een kunst, WiFi bellen werkt niet op het nieuwe netwerk, heb het met meerdere toestellen geprobeerd die door jullie worden ondersteund Zie mijn post hierboven. Heb 6 weken lang 3 keer per week gebeld om een deskundige aan de lijn te krijgen, dat is dus niet gelukt. Mijn nummer is daarom vrij gegeven en ben van provider veranderd.

Mvg Raymond 

 

Mijn S9 werkt prima met Vowifi op het T-mobile netwerk. Er moet dus iets bijzonders voor jouw aansluiting zijn.