beantwoord

Wettelijke terugbetaaltermijn van 14 dagen verstreken

• 16 september 2018
  • 10 reacties
  • 561 x bekeken

• Aan het warmlopen
  • 4 reacties
Op woensdag 29 Augustus heb ik een bestelling van een iphone 8 met abonnement bij tele2 geannuleerd, vanwege grote onduidelijkheid over de levertijd van de bestelling. De man die mij aan de telefoon geholpen had, zei dat alles in het systeem was verwerkt en dat het ongeveer 5 werkdagen zou duren voordat mijn aanbetaling teruggestort zou worden op mijn rekening. Nu, na 18 dagen (waarvan 12 werkdagen), nog steeds niks ontvangen en tot nu toe ook nog niks over de status van de terugbetaling gehoord.

Graag wil ik tele2 eraan herinneren dat een aanbetaling wettelijk gezien “uiterlijk binnen veertien dagen na de dag van ontvangst van de verklaring tot ontbinding” terugbetaald moet worden. Verder zou ik ook graag willen weten wanneer ik het geld daadwerkelijk kan ontvangen.
icon

Beste antwoord door Arjan van Tele2 17 september 2018, 11:26

Hoi taejo,

Welkom op het forum van Tele2,

Niet fijn dat je het geld niet terug hebt ontvangen, ik moet dit doorspelen naar de afdeling finance,

Ik kom er op terug bij je

Fijne dag,

Arjan
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Moderators van Tele2 hebben geen inzicht in de terugbetalingen. Wel kunnen ze een berichtje naar de financiele afdeling sturen. Dit forum is echter geen directe klantenservice, dit kan dus nog een paar dagen duren.
Fijn! Is er eigenlijk niemand die zou weten hoe lang die terugbetalingen 'normaal gesproken' duren? Op de website kan ik hier helemaal geen informatie over vinden dus als iemand me dat kan vertellen, graag!
Reputatie 7
Badge +4
Nee, helaas blijft dit onduidelijk totdat je jouw geld terug hebt. Gebruik de zoekfunctie op het forum om meer voorbeelden te vinden.
Reputatie 7
Badge
Fijn! Is er eigenlijk niemand die zou weten hoe lang die terugbetalingen 'normaal gesproken' duren? Op de website kan ik hier helemaal geen informatie over vinden dus als iemand me dat kan vertellen, graag!

Je bent hier op het klantenforum en er zijn momenteel uitsluitend medeklanten aanwezig.
Wacht tot een medewerker van Tele2 die je herkent aan @van Tele2 achter de naam je vraag beantwoord.
Zet alvast je klantgegevens in je forumaccount zodat je sneller gevonden wordt in her systeem.
Reputatie 6
Badge
Hoi taejo,

Welkom op het forum van Tele2,

Niet fijn dat je het geld niet terug hebt ontvangen, ik moet dit doorspelen naar de afdeling finance,

Ik kom er op terug bij je

Fijne dag,

Arjan
Hoi Arjan,

Bedankt! Ik hoop dat er snel duidelijkheid over komt. Wanneer het geld wordt overgemaakt, zou ik dan ook een betalingsbevestiging daarvan kunnen ontvangen?
Hoi Arjan,
Heb je inmiddels (een week later) al wat informatie gekregen van de finance afdeling? Heb nog steeds geen geld ontvangen namelijk, dus ik begin me toch redelijk zorgen te maken.
Reputatie 6
Badge
Goedemorgen,

Ik bel er morgen weer achteraan

Grooet,

Arjan
Jammer, zoals verwacht na 2 dagen nog steeds geen reactie en weer een valse belofte verder. Raar dat ik geen antwoord kan krijgen op de vraag wanneer ik mijn geld kan ontvangen en hoe lang dit soort terugbetalingen normaal gesproken duren bij tele2.

In dat geval denk ik dat er niks anders op zit dan tele2 per post een ingebrekestelling te sturen. @Arjan van Tele2 misschien handig om de afdeling finance hier vast over te informeren zodat ze - voor hun eigen bestwil - daar wel op tijd op kunnen reageren. Dit duurt op deze manier veel te lang en ik voel me ook erg slecht geïnformeerd over de huidige stand van zaken.
Reputatie 6
Badge
Hoi taejo,

My bad, ik heb er gisteren niet naar gekeken vanwege andere werkzaamheden en je daarom ook geen terugkoppeling gedaan.
Ik heb je case vanmorgen doorgezet naar naar onze manager escalaties om dit op te pakken,
De reminder die ik eerder naar de afdeling heb verstuurd is nog niet opgepakt. helaas.
Ik heb je net geprobeerd te bellen, maar ik kan het nummer in je profiel niet bereiken.

Maandag aan het eind van de dag stuur ik je weer een update

Groet,

Arjan