beantwoord

Wereldreis en abonnement

Beste Tele2,

Vanaf eind oktober ga ik op wereldreis en dat is natuurlijk hartstikke leuk. Echter loopt mijn abonnement af in juni 2019. Ik vroeg mij af welke opties er zijn met betrekking tot mijn abonnement?

Ik hoor het graag van jullie! Alle tips zijn heel erg welkom!

Met vriendelijke groeten,
Danique

icon Beste antwoord door simnlru 21 juni 2018, 19:34

Hallo @daniquesipkes,

Superleuk! lijkt me hartstikke gaaf.

Je zou je abonnement eerder kunnen opzeggen maar dan zegt Tele2 dit: Ja dat kan. Je betaalt dan wel het bedrag voor de resterende maanden, tot het einde van je abonnement, in één keer.

Want de optie verhuizen naar het buitenland is helaas niet van toepassing, je dient namelijk een verhuisbewijs te hebben:

Verhuis je binnenkort naar het buitenland en wil je daarom je abonnement stopzetten? En zit je nog binnen contract? Stuur een kopie van het verhuisbewijs naar: Tele2 Nederland, O.v.v. Annuleren lidmaatschap, Postbus 289, 2400 AG, Alphen aan den Rijn. Wij zorgen ervoor dat alles binnen 30 dagen netjes wordt geregeld

Maar nu heb ik wel 1 vraag.
Wat zou je willen? wil je jou abonnement eerder opzeggen of naar beneden stellen zodat de kosten laag blijven?

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 Reacties

Reputatie 5
Badge
Hallo @daniquesipkes,

Superleuk! lijkt me hartstikke gaaf.

Je zou je abonnement eerder kunnen opzeggen maar dan zegt Tele2 dit: Ja dat kan. Je betaalt dan wel het bedrag voor de resterende maanden, tot het einde van je abonnement, in één keer.

Want de optie verhuizen naar het buitenland is helaas niet van toepassing, je dient namelijk een verhuisbewijs te hebben:

Verhuis je binnenkort naar het buitenland en wil je daarom je abonnement stopzetten? En zit je nog binnen contract? Stuur een kopie van het verhuisbewijs naar: Tele2 Nederland, O.v.v. Annuleren lidmaatschap, Postbus 289, 2400 AG, Alphen aan den Rijn. Wij zorgen ervoor dat alles binnen 30 dagen netjes wordt geregeld

Maar nu heb ik wel 1 vraag.
Wat zou je willen? wil je jou abonnement eerder opzeggen of naar beneden stellen zodat de kosten laag blijven?
Reputatie 7
Badge +4
Vandaag was er een artikel waarin duidelijk werd dat Tele2 het goedkoopst is met data roaming buiten de EU. Landen zijn gegroepeerd zodat je ook niet in elk land een nieuwe bundel hoeft te kopen. Ze zijn ook allemaal 31 dagen geldig. Misschien een idee om je sim dus gewoon mee te nemen en bereikbaar te blijven? Je betaald toch anders alle komende maanden bij afkoop.

https://www.rtlz.nl/life/personal-finance/op-reis-buiten-de-eu-zoveel-betaal-je-voor-mobiel-internet
Reputatie 6
Badge
Het is ook niet helemaal duidelijk hoe lang je op reis gaat en of je een toestel aflossing hebt. Zeker in dat laatste geval zou ik de optie die Eric aangeeft overwegen.
eric schreef:

Vandaag was er een artikel waarin duidelijk werd dat Tele2 het goedkoopst is met data roaming buiten de EU. Landen zijn gegroepeerd zodat je ook niet in elk land een nieuwe bundel hoeft te kopen. Ze zijn ook allemaal 31 dagen geldig. Misschien een idee om je sim dus gewoon mee te nemen en bereikbaar te blijven? Je betaald toch anders alle komende maanden bij afkoop.

https://www.rtlz.nl/life/personal-finance/op-reis-buiten-de-eu-zoveel-betaal-je-voor-mobiel-internet

Plaatselijk een simmetje kopen is veeeel goedkoper. En helemaal niet zo ingewikkeld, in veel (Aziatische) landen kun je op de luchthaven simmetje kopen aan de balie en medewerkers activeren de boel netjes. Het zou mooi zijn al je je Tele2 abonnement even kunt 'bevriezen' gedurende je reis, maar dat doen ze waarschijnlijk niet.

Ik kan je als ervaren (wereld-)reiziger adviseren om NIET je Nederlandse abonnement te gebruiken. Eén keer vergeten je data uit te zetten (of de wifi aan te zetten) en je bent de pineut! Dat kan een flinke domper zijn op je reisplezier. Die ervaring heb ik gehad in Mongolië.

Je Whatsapp kun je gewoon blijven gebruiken met je NL-nummer, ook als je er een andere sim in stopt! Overigens ben ik ervan overtuigd dat de reisbeleving een stuk mooier en authentieker wordt als die telefoon gewoon uitstaat, maar ik snap dat niet iedereen daar zo over denkt.
Reputatie 7
Badge +5
Helemaal mee eens.
Reputatie 7
Badge +4
Inderdaad, voor een aantal landen is er zelfs geen bundel beschikbaar. Mongolie is daar een voorbeeld van. Maar wel fijn dat je altijd een lifeline hebt met het thuisfront. Die lokale prepaid sims staan vaak geen internationale gesprekken toe.
Reputatie 5
Badge
Hoi daniquesipkes,

Gaaf dat je op wereldreis gaat!!
Je kan bij ons altijd opzeggen, echter moet je dan inderdaad de resterende abonnementskosten ineens voldoen.
Ik zie geen manier om je kosten tijdelijk te verleggen of om het abonnement op te schorten.

Misschien is de optie om een lokale simkaart te kopen wel een goede optie voor je.

Groet,

Arjan