beantwoord

welke 4G snelheid mag ik verwachten van Tele2?

  • 29 April 2020
  • 12 reacties
  • 2769 x bekeken

Sinds een dag ben ik overgestapt van TMobile naar Tele2. Ik schrik van de lage 4G snelheid: 4-6Mbps. Bij Tmobile was dat veel hoger. 
Welke snelheid mag ik eigenlijk van Tele2 verwachten? 

icon

Beste antwoord door eric 29 April 2020, 15:50

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Dat is afhankelijk van de plek waar je bent, opstelplaats van de zendmast, type toestel en de ondersteuning van frequentie banden en het aantal klanten dat tegelijk van 1 zendopstelpost gebruik maakt. 4-6 is niet heel heftig, maar is op zich wat je gemiddeld kan verwachten. T-Mobile heeft het beste en snelste netwerk van Nederland. Je kan dus niet voor een lager abonnement bedrag bij Tele2 diezelfde kwaliteit verwachten.

@eric  dank, ik zal het met deze snelheid  moeten doen dus, vrees ik. 

Reputatie 7
Badge +12

T-Mobile en Tele2 zijn aan het integreren. Er zijn al plekken waar Tele2 sims contact maken met het T-Mobile 4G netwerk. Dus er is hoop!

Sinds een dag ben ik overgestapt van TMobile naar Tele2. Ik schrik van de lage 4G snelheid: 4-6Mbps. Bij Tmobile was dat veel hoger. 
Welke snelheid mag ik eigenlijk van Tele2 verwachten? 

Dat is een snelheid die meer past bij 3G, maar goed ik had dezelfde ervaring met 4G Van Tele2. 

Te langzaam om er iets fatsoenlijks mee te doen, overgestapt en nu gaat hij 30X sneller op dezelfde plekken.

Je vraag is dus wat kan ik verwachten qua snelheid, wat mij betreft een stuk sneller dan je nu hebt omdat anderen het blijkbaar wel kunnen.

Dat zou je iig  verwachten van een 4G Verbinding, dat hij een stuk sneller is dan 3G.

 

Ik ga het de komende tijd in de gaten houden. Dank voor de reactie👍

Reputatie 7

Als de integratie van de netwerken van T-Mobile en Tele2 zijn afgerond bestaat er geen Tele2 netwerk meer en gebruik je straks gewoon weer het netwerk van T-Mobile met bijbehorende snelheid.

De vraag is dan hoelang gaat dat duren, het inleveren van snelheid.

Want het kan dan allemaal zogenaamd verklaard worden waarom, maar de T.S. schiet daar weinig mee op want die levert in en weet niet tot wanneer.

Eigenlijk vraag ik me af waarom de klant de dupe moet worden van de overgang, die betaald nog net zoveel maar krijgt veel minder en weet niet hoelang het gaat duren.

Ja je moet wachten, en thats it.

 

Reputatie 7

Ter info aan de topicstarter en op basis van openbare informatie: In het voorjaar worden de 5G frequenties geveild (is reeds gestart) en T-Mobile heeft een toezegging gedaan om meteen daarna hun landelijke 5G netwerk te activeren. Om dit mogelijk te maken worden eerst de netwerken samengevoegd, waaruit je kunt concluderen dat de samenvoeging nagenoeg afgerond zou moeten zijn. 

Ter info aan de topicstarter en op basis van openbare informatie: In het voorjaar worden de 5G frequenties geveild (is reeds gestart) en T-Mobile heeft een toezegging gedaan om meteen daarna hun landelijke 5G netwerk te activeren. Om dit mogelijk te maken worden eerst de netwerken samengevoegd, waaruit je kunt concluderen dat de samenvoeging nagenoeg afgerond zou moeten zijn. 

Dat biedt perspectief. Even geduld nog dus. Vandaag zat ik trouwens op 21Mbps, dat is ruim voldoende. 

Reputatie 6
Badge +2

Hey @Jean-Francois,

Het Tele2 netwerk is inderdaad minder snel dan het T-Mobile netwerk. Dat verschil merk jij.

Op onze website staat het volgende over de snelheid die je kan verwachten: Tele2 heeft het eerste 4G-only netwerk van de wereld! We hebben op dit moment 97% landelijke 4G-dekking. Met het supermoderne 4G-netwerk kun je supersnel internetten met een maximale downloadsnelheid van 225 Mb/s. 

Dit is de maximale snelheid, die hangt af van een aantal factoren zoals @eric aangeeft.

Het klopt dat wij op moment aan het integreren zijn met het T-Mobile netwerk. Op dit moment is Tele2 bezig om over te gaan op het mobiele netwerk van T-Mobile. Hierbij worden de masten van Tele2 uitgeschakeld. Uiteindelijk kom je weer op het T-Mobile netwerk terecht!

Hey @Jean-Francois,

Het Tele2 netwerk is inderdaad minder snel dan het T-Mobile netwerk. Dat verschil merk jij.

Op onze website staat het volgende over de snelheid die je kan verwachten: Tele2 heeft het eerste 4G-only netwerk van de wereld! We hebben op dit moment 97% landelijke 4G-dekking. Met het supermoderne 4G-netwerk kun je supersnel internetten met een maximale downloadsnelheid van 225 Mb/s. 

Dit is de maximale snelheid, die hangt af van een aantal factoren zoals @eric aangeeft.

Het klopt dat wij op moment aan het integreren zijn met het T-Mobile netwerk. Op dit moment is Tele2 bezig om over te gaan op het mobiele netwerk van T-Mobile. Hierbij worden de masten van Tele2 uitgeschakeld. Uiteindelijk kom je weer op het T-Mobile netwerk terecht!

 

Hoi Cas, kun je hier al iets meer info over geven? Bijvoorbeeld wat de planning is voor verschillende delen van het land? Of is dat allemaal nog steeds restricted info?

Ben wel benieuwd wat de overweging is om zo schaars info te geven. Sinds de aankondiging van de fusie/overname is er eigenlijk geen concrete info meer gekomen op dit vlak, toch alweer een hele tijd geleden. Bij de NS bijvoorbeeld weten ze inmiddels dat mensen wachten als minder hinderlijk ervaren als ze zich goed geïnformeerd voelen ;)

Reputatie 7

Hey @Jean-Francois,

Het Tele2 netwerk is inderdaad minder snel dan het T-Mobile netwerk. Dat verschil merk jij.

Op onze website staat het volgende over de snelheid die je kan verwachten: Tele2 heeft het eerste 4G-only netwerk van de wereld! We hebben op dit moment 97% landelijke 4G-dekking. Met het supermoderne 4G-netwerk kun je supersnel internetten met een maximale downloadsnelheid van 225 Mb/s. 

Dit is de maximale snelheid, die hangt af van een aantal factoren zoals @eric aangeeft.

Het klopt dat wij op moment aan het integreren zijn met het T-Mobile netwerk. Op dit moment is Tele2 bezig om over te gaan op het mobiele netwerk van T-Mobile. Hierbij worden de masten van Tele2 uitgeschakeld. Uiteindelijk kom je weer op het T-Mobile netwerk terecht!

 

Hoi Cas, kun je hier al iets meer info over geven? Bijvoorbeeld wat de planning is voor verschillende delen van het land? Of is dat allemaal nog steeds restricted info?

Ben wel benieuwd wat de overweging is om zo schaars info te geven. Sinds de aankondiging van de fusie/overname is er eigenlijk geen concrete info meer gekomen op dit vlak, toch alweer een hele tijd geleden. Bij de NS bijvoorbeeld weten ze inmiddels dat mensen wachten als minder hinderlijk ervaren als ze zich goed geïnformeerd voelen ;)

Als je op deze kaart 2G en 3G uit zet, dan zie je waar het Tele2 netwerk nog dekking heeft. In alle overige gebieden gebruik je automatisch het T-Mobile netwerk. Deze kaart is dagelijks bijgewerkt https://www.tele2.nl/mobiel/bereik-netwerk/