vraag

Weigering buitenlands IBAN-nummer

Hallo, ik ben een tijdje geleden van bank gewisseld en zit nu bij een duitse bank.

Ik wilde online mijn rekeningnummer wijzigen en daarbij stond: "Heb je een buitenlands rekeningnummer? Neem dan even contact op met onze klantenservice." Nou zo gedaan, gebeld en daar werd me verteld dat dit niet kon. Toch gek dat er dan online staat contact op te nemen.

Vervolgens gaan zoeken en kwam ik terecht op dit topic:
https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/weigering-buitenlands-iban-nummer-69282

Hier is het bankrekeningnummer doorgevoerd, het zou dus wel moeten kunnen. Weer contact opgenomen, dit keer via de live chat en heb bovenstaand topic ook gelinkt. Maar wederom werd me verteld dat Tele2 geen buitenlandse bankrekeningnummers in kan voeren.

Blijkbaar is het eerder dat Tele2 dit niet wil, maar wel moet. Ik heb nergens anders problemen met mijn duitse IBAN.

Graag zou ik mijn rekeningnummer doorgevoerd zien anders ben ik, net als de poster in het andere topic, genoodzaakt om over te stappen naar een andere provider.

5 Reacties

Reputatie 5
Badge
Hoi vigildeventer,

Het is op dit moment niet mogelijk om een buitenlands nummer in te voeren in ons klantensysteem.
De vraag staat uit bij de verantwoordelijke afdeling.
Ik hoop zo snel ogelijk op een respons,

Fijn weekend,

Arjan
Bedankt voor je antwoord, maar nu een week later ben ik nog niks verder, na ook nog een keer weer bellen.

Ik heb nergens problemen mee met mijn nieuwe rekeningnummer (zorgverzekering/electa/gas/water etc.) alleen Tele2 doet moeilijk.
Deze vorm van 'IBAN-discriminatie' is volgens de Europese wet niet toegestaan.

Binnen welk tijdsbestek kan ik een respons verwachten?
Reputatie 5
Badge
Hoi ,

Ik heb de vraag vorige week neergelegd bij mijn collega's,
Ik heb nog geen antwoord gehad, ik verwacht niet dat dit op korte termijn mogelijk zal zijn,

Fijne dag,

Arjan
Hallo Arjan,

Ik heb begrepen dat je de vraag bij collega's hebt neergelegd. Bedankt daarvoor.

Nu vraag ik me af wat op korte termijn niet mogelijk is? Een antwoord te krijgen of dat mijn IBAN gewoon geaccepteerd wordt zoals volgens de wet voorgeschreven.

De Europese Wet / Verordening waar ik het over heb stamt al uit 2012 en is hier onder te vinden:

http://files.nuv.nl/app/uploads/2015/11/30181616/attachment-SEPA-verordening2.pdf
Reputatie 5
Badge
Hoi,

Ik heb net weer gevraagd naar een antwoord, dat moet ik nog even afwachten, waarschijnlijk zal er een aanpassing voor moeten komen in ons klantensysteem, vandaar dat ik denk dat dat niet op korte termijn is geregeld,
|Laten we even het antwoord afwachten van mijn collega.

Fijne dag,

Arjan

Reageer