beantwoord

Wederom SMS gekregen: Incasso mislukt

• 31 January 2018
  • 56 reacties
  • 3311 x bekeken

Reputatie 4
Badge +2
Net zoals vorige keer in dit topic https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/sms-gekregen-incasso-mislukt-69009 kreeg ik weer een SMS met de melding dat de incasso mislukt was.
Ik heb het bedrag maar weer handmatig overgemaakt op 28/12/17 en sinds vanmiddag staat de factuur weer als betaald in Mijn Tele2.
Ik heb net naar mijn bank gebeld en gevraagd of Tele2 wel een incasso opdracht aangeboden heeft en dat blijkt dus niet het geval te zijn, de laatste opdracht die aangeboden is door Tele2 is op 24/11/17 geweest en die incasso is ook succesvol uitgevoerd.
Kan iemand van Tele2 nu eens kijken waarom dit nu al 2 keer fout is gegaan en het ook oplossen want ik heb weinig zin om iedere maand handmatig te gaan betalen, ik geef toch niet voor niets een incassomachtiging af.
icon

Beste antwoord door Hinke van Tele2 1 February 2018, 14:58

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

56 reacties

Reputatie 4
Badge
Hi Malamute,

Goed dat je contact hebt gehad met de bank om duidelijkheid te vragen, dat wij helemaal niet zouden incasseren is echter niet correct. Ben je wellicht onlangs overgestapt naar een andere bank? Ik zie namelijk geen wijzigingen bij ons in het systeem.

Groetjes,

Hinke
Reputatie 4
Badge +2
Hoi Hinke,

Nee, ik ben niet overgestapt en heb deze bankrekening al jaren, sinds de omzetting naar IBAN is er niets aan het rekeningnummer gewijzigd.
Ook op de factuur die ik van jullie per mail krijg klopt mijn rekeningnummer nog steeds.
Mijn afgelopen 2 handmatige betalingen van de factuur komen trouwens ook van dezelfde rekening.

Groeten,

Malamuth
Reputatie 4
Badge
Hi Malamute,

Heel vreemd dan en op dit moment niet door mij te verklaren wat de oorzaak is. Ik heb daarom een melding doorgezet naar onze financiële afdeling om te laten uitzoeken wat de oorzaak kan zijn. Zodra ik meer weet, hoor je dit van mij. Ik verwacht binnen uiterlijk 15 werkdagen een terugkoppeling.

De factuur van vorige maand zal je dus handmatig moeten overmaken en de kans is groot dat dit ook nog moet voor de factuur van deze maand. Maar ik vertrouw erop dat de financiële afdeling kan achterhalen wat de oorzaak is, zodat het vanaf volgende maand in elk geval weer goed verloopt.

Excuus voor het ongemak. We houden contact!

Groetjes,

Hinke
Reputatie 4
Badge +2
Hoi Hinke,

OK, ik wacht dan maar af.
Hopelijk kunnen ze de oorzaak vinden.
Die factuur van januari heb ik 27/01/18 overgemaakt en staat inmiddels weer als betaald en € 0,00 open, ik heb het in mijn OP fout geschreven, er had moeten staan "handmatig overgemaakt net zoals op 28/12/17"

Groeten,

Malamuth
Reputatie 4
Badge
Hi Malamute,

Helemaal goed, de betaling zullen we dan binnen enkele dagen wel zien!

En wat betreft de status in Mijntele2, hier zit een verwerkingstijd aan vast zoals ik in de eerdere topic ook al had aangegeven 😉
Reputatie 4
Badge +2
Hoi Hinke,

Nou ik heb 'antwoord' gekregen maar daar heb ik dus niets aan want dat had ik allemaal al gedaan en doorgegeven.

Beste -----,

In verband met uw melding dat de automatische incasso niet plaatsvindt stuur ik u het volgende bericht.

Wij krijgen bij onze incassopogingen geen foutmeldingen.
Dit betekent normaal gesproken dat één van de volgende zaken speelt
-onvoldoende saldo
-blokkade op automatische incasso's
-handmatige storno rekeninghouder

Wij verzoeken u om bij uw bank na te vragen of er wellicht een blokkade op uw rekening staat.
Mocht dit niet het geval zijn dan horen wij graag waarom uw bank onze pogingen steeds weigert.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Tele2 klantenservice

Saldo is genoeg om het hele abo in 1 keer af te betalen dus daar kan het niet aan liggen.
Er staat geen blokkade op automatische incasso's, de rest van de automatische incasso's gaan wel goed
TELE2 staat op actief maar de laatste automatische incasso is van 24-11-17

Handmatig gestorneerd kan dus ook niet want er heeft helemaal geen incasso plaatsgevonden.
Bank had ik, zoals eerder ook al vermeld, gebeld en hun zien helemaal geen incasso opdracht van Tele2 voor mijn rekening binnenkomen.

Tevens vind ik heel vreemd dat jullie geen melding terugkrijgen als een incassopoging mislukt, andere bedrijven krijgen die melding namelijk wel en ook met een navraagcode, dit staat b.v. op de helppagina van een webhoster:
Als een automatische incasso mislukt krijg je van ons een e-mail met in het onderwerp 'Factuur [nummer] incasso mislukt'. In dit bericht vindt je de foutmelding en navraagcode terug die je bank ons stuurde. Met deze gegevens kun je contact opnemen met je bank om de oorzaak van de misincasso te verhelpen. Indien de reden bijvoorbeeld een foutief rekeningnummer of tenaamstelling is, kun je dit verhelpen via je controlepaneel onder 'Mijn account' en vervolgens 'Gegevens'.

Het lijkt er nog steeds op dat er helemaal geen incasso opdracht meer aangeboden wordt door Tele2.

Kunnen jullie de huidige incasso niet verwijderen en hem opnieuw aanmaken?
Reputatie 4
Badge +2
En weer is de automatische incasso mislukt ondanks dat er genoeg geld op mijn rekening staat en er geen blokkades zijn ingesteld, de incasso stond ook niet in het rijtje aangemelde incasso's, dus dat plaatje hierboven klopt nog steeds.

Tevens vind ik het absurd dat ik op mijn post van 15 dagen geleden geen enkele reactie van iemand van Tele2 krijg.
Reputatie 7
Badge +2
Klopt dat de incassant een foutcode terug ontvangt, bijvoorbeeld administratieve reden, teruggeboekt of iets dergelijks. Dat zou al meer duidelijkheid geven. Daarnaast zou Tele2 voor de zekerheid kunnen controleren of de incasso categorie goed is. Dat zou ‘vervolgincasso’ moeten zijn onder exact hetzelfde machtigings-id als de eerste incasso van November. Als dat niet klopt, dan wordt de opdracht niet verwerkt. Dat levert mogelijk meer op dan de klant nu vragen de meest voorkomende redenen te controleren (standaardbrief) terwijl de klant al aangeeft dit reeds gecontroleerd -en bij de bank nagevraagd- te hebben.
Reputatie 4
Badge +2
Hier zwijgen de Tele2 medewerkers stil, ze snikken; ze kunnen niet meer.

Zal deze post nu maar rapporteren, blijkbaar lezen ze de door hunzelf onterecht als beantwoord aangeduidde vragen niet meer.
Reputatie 6
Badge
Ik was met toevallig net aan het inlezen :)

Hinke is even afwezig dus ik val voor haar in. De verklaring van je bank lijkt tegenstrijdig te zijn met de reactie van onze financiële afdeling, ik zal om opheldering vragen. Wordt vervolgd!
Reputatie 4
Badge +2
OK, ik wacht af.
Reputatie 6
Badge
Het gekke is dat we wel degelijk een terugkoppeling van de bank zien dat het afschrijven om administratieve redenen niet is gelukt. De reactie die je per mail hebt ontvangen sluit daar perfect op aan en noemt de mogelijke oorzaken op.

De enige verklaring die ik zo kan bedenken is dat we van een ander rekeningnummer incasseren; wij hebben echter al sinds 2015 hetzelfde rekeningnummer van je in ons systeem staan en deze is nooit gewijzigd.

We gaan op onderzoek uit. We hebben inmiddels het facturatieproces voor de maand februari in gang gezet dus de afschrijving die later deze maand plaats gaat vinden zal in alle waarschijnlijkheid nog steeds mislukken.

Laat het me weten als je in de tussentijd nog vragen hebt!
Reputatie 4
Badge +2
Ik vind er nogal een verschil zitten tussen "geen foutmelding" zoals in de mail staat en "mislukt om administratieve redenen".

Het kan b.v. dus ook zo zijn dat jullie een verkeerd machtigingskenmerk meesturen want het is wel erg toevallig dat bij mijn moeder ook 24-11-17 de laatste afschijving is geweest, wat overigens terecht is omdat zij naar een andere provider is overgestapt.
Haar eerste voorletter is gelijk, achternaam ook als haar meisjesnaam er niet achter staat en onze bankrekeningnummers lijken ook redelijk veel op elkaar, 5 gelijke cijfers.
Aangezien het machtings kenmerk ook gedeeltelijk bestaat uit dat bankrekeningnummer vraag ik me af of er daar ergens een fout is gemaakt en er nu een incasso opdracht wordt aangeboden voor mijn rekening maar met haar machtigingskenmerk.
Reputatie 6
Badge
Als wij een incasso verkeerd aanbieden zouden we een andere foutmelding terug moeten krijgen. Het is voor mij echter speculeren, ik kan niet dieper de systemen in graven. Dat wordt nu door de experts gedaan.
Reputatie 4
Badge +2
Kreeg gisteren weer een antwoord van Tele2, ze hebben de fout ontdekt en werken aan een oplossing.
Hopelijk nog 1 keer handmatig betalen en daarna weer automatisch.
Reputatie 6
Badge
Inderdaad! Ze hebben helaas niet vermeld wat nou de oorzaak was, ik was daar wel erg nieuwsgierig naar. Het belangrijkste is in ieder geval dat het gefikst gaat worden. 🙂
Reputatie 4
Badge +2
Helaas is het nog steeds niet opgelost.
Er wordt niet geïncasseerd (ook geen aankondiging gezien) en ik krijg ook niet eens een SMS dat de incasso mislukt is, in de Mijn Tele2 omgeving staat de factuur ook nog steeds op Betaald (groen vinkje) en Openstaand Bedrag €0,00
Als ik het nu weer handmatig betaal gaat dat dan wel goed of krijg ik het weer teruggestort omdat er volgens het systeem niks openstaat?
Reputatie 6
Badge
Momenteel geeft ons systeem aan dat de factuur middels automatische incasso betaald is. Wij hebben dus nog niet het mislukken van de afschrijving verwerkt. Ik zou voor nu nog eventjes wachten met het betalen tenzij je op de korte termijn plannen hebt die dit moeilijk maken (zoals vakantie oid).

Ik vind het erg vervelend dat het nog steeds niet goed loopt. Voor nu is het zaak om te kijken waarom de oplossing niet gewerkt heeft. Ik ga je straks een privéberichtje sturen met de eerste stappen!
Reputatie 4
Badge +2
Ik wacht dan nog even met betalen tot Mijn Tele2 aangeeft dat de incasso mislukt is.

Prima, ik zie je prive bericht wel verschijnen.
Reputatie 4
Badge +2
Vanmiddag eindelijk de SMS gekregen en ook in Mijn Tele2 stond er nu € 22 open, betaling is onderweg.
Reputatie 6
Badge
Top! Een van mijn collega's heeft zich ook al over het probleem met de incasso's gebogen, ik zal eind deze week checken of er al iets interessants te melden is.
Reputatie 6
Badge
@Malamute ik heb weinig concreets te melden maar vond het toch belangrijk om je even van een update te voorzien.

We zijn de afgelopen dagen op zoek gegaan naar een nieuwe escalatiemogelijkheid (zie het als een nieuwe invalshoek) voor dit probleem. Die is inmiddels gevonden en een nieuw team zal zich over de kwestie buigen.

Dat het voor de incasso van mei is opgelost is teveel gehoopt maar voor nu zijn de pijlen gericht op dat het volgende maand soepel loopt. Je hoort nog van ons 🙂
Reputatie 4
Badge +2
OK, bedankt voor de update en ik wacht weer af.
Reputatie 4
Badge +2
@Frenk van Tele2 Helaas werkt het nog steeds niet, net weer een SMS gehad over mislukte incasso en maar weer handmatig betaalt.
Heeft het nieuwe team al wat gevonden?
Reputatie 6
Badge
@Frenk van Tele2 Helaas werkt het nog steeds niet, net weer een SMS gehad over mislukte incasso en maar weer handmatig betaalt.
Heeft het nieuwe team al wat gevonden?

Ze hadden vier dagen terug de verwachting uitgesproken dat het ditmaal goed zou gaan dus dit is teleurstellend. Verder houden ze het nog in de gaten; ik heb de collega die hiermee bezig is alvast een bericht gestuurd. Updates volgen later deze week 🙂