beantwoord

Wederom geen mobiel bereik

• 23 juni 2020
  • 5 reacties
  • 140 x bekeken

Goedenavond 

Ik heb vanmorgen contact gehad met de klantenservice alle stappen had ik al doorlopen maar heb ze met alle liefde weer doorlopen. De hele dag had ik bereik ik kom vanavond thuis en poef kan niet meer bellen. Gedurende 24 maanden kwam dit geregeld 2 tot 3 dagen per maand voor al met al een slechte zaak en ga er dan voorts vanuit dat tele2 hierin haar verantwoording neemt. Aangezien je gewoon betaald voor een dienst die als je het uitrekent gedurende 24 maanden kom je uit op een lange tijd geen telefonisch bereik. En dat is een zeer slechte zaak! En verwacht dan ook spoedig een oplossing aangezien ik door ziekte echt bereik moet hebben. 

icon

Beste antwoord door pipodeclown 24 juni 2020, 22:43

Elke klant met een abonnement verwacht bereik. Het blijft een beetje onduidelijk of je VoWiFi nu al getest hebt en of je op steeds dezelfde plaatsen geen dekking hebt of dat dit per moment verschilt. Ook een kruistest met de simkaart in een andere telefoon en -het liefste- een andere simkaart in jouw telefoon geeft veel informatie. In delen van Nederland staan er nog Tele2 antennes, in andere delen gebruik je  T-Mobile netwerk. Daarnaast zijn er op diverse plaatsen werkzaamheden aan het T-Mobile netwerk om de capaciteit te vergroten en 5G voor te bereiden en zijn er inmiddels 30 antennes in brand gestoken.

Als je vaak op steeds dezelfde plaatsen geen dekking hebt dan kan je een dekkingsonderzoek aanvragen.

Bekijk origineel bericht

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Het gaat dus om een specifieke plek. Mobiele netwerken hebben geen 100% indoor dekkingsgraad. Bijvoorbeeld in nieuwere huizen komt een mobiel signaal moeilijk binnen door de toegepaste isolatie maatregelen. De telecom industrie heeft een oplossing gemaakt zodat je via wifi netwerken ook gewoon kunt bellen en gebeld worden. Dat heet vowifi.

Kijk hier voor meer info.

Grappig dat je precies weet waar ik dan geweest moet zijn en dat dit dan wel om en nabij mijn huis moet zijn. En dat heb je dus mis aangezien ik vanaf vorige week donderdag geen bereik had. Ik het weekend in het westen van het land was en dus wel bereik zou moeten hebben. Of zeg je dan dat het zuiderpark ook indoor is?

Laat onverlet dat ik wegens ziekte en handicap de beschikking moet hebben over deze verbinding en dat is echt noodzakelijk

Reputatie 7
Badge +1

Klopt, VoWiFi lijkt de oplossing. Als je ook op andere momenten/locaties een wegvallende verbinding ervaart, dan kan het ook aan de simkaart of het toestel liggen. Dat is te testen door je simkaart in een ander toestel te proberen.

Reputatie 7
Badge +4

Grappig dat je precies weet waar ik dan geweest moet zijn en dat dit dan wel om en nabij mijn huis moet zijn.

Je schreef:  “De hele dag had ik bereik ik kom vanavond thuis en poef kan niet meer bellen.”

Dus vandaar de aanname dat je een specifiek probleem thuis hebt aangezien je de hele dag buiten de deur geen probleem had.  Als je garanties wilt op verbindingen, dan kun je het beste een dual sim telefoon nemen en dan twee verschillende provider sims erin doen. (de 2e b.v. een prepaid). Want geen enkel netwerk garandeert 100% dekking.

Reputatie 7
Badge +1

Elke klant met een abonnement verwacht bereik. Het blijft een beetje onduidelijk of je VoWiFi nu al getest hebt en of je op steeds dezelfde plaatsen geen dekking hebt of dat dit per moment verschilt. Ook een kruistest met de simkaart in een andere telefoon en -het liefste- een andere simkaart in jouw telefoon geeft veel informatie. In delen van Nederland staan er nog Tele2 antennes, in andere delen gebruik je  T-Mobile netwerk. Daarnaast zijn er op diverse plaatsen werkzaamheden aan het T-Mobile netwerk om de capaciteit te vergroten en 5G voor te bereiden en zijn er inmiddels 30 antennes in brand gestoken.

Als je vaak op steeds dezelfde plaatsen geen dekking hebt dan kan je een dekkingsonderzoek aanvragen.

Reageer