beantwoord

Wanneer gaan de 14 dagen bedenktijd in?

  • 24 July 2021
  • 1 reactie
  • 657 x bekeken

Ik kreeg ongeveer een half jaar terug het bericht dat ik mijn abonnement kon verlengen. Dit heb ik in maart gedaan. Sinds vandaag is mijn abonnement daadwerkelijk ingegaan. Echter zie ik dat hetzelfde bundel nu EUR 15,- kost i.p.v. EUR 17,- destijds in maart. Het gaat om een 2-jarig sim-only 200 min/sms + 20 GB.

 

Toen ik vanochtend de klantenservice aan de lijn had, kreeg ik als antwoord dat die 14 dagen bedenktijd ingaat op het moment dat ik de bestelling heb geplaatst. Op de website staat: "Bestel je bij Tele2 een abonnement of telefoon? Dan heb je bedenktijd. Hoe lang je bedenktijd is, hangt af wat je bestelt én op welke manier. Hieronder check je dit in een overzicht. Je bedenktijd gaat in op het moment dat je je bestelling van ons ontvangt.” 

 

Wat hierboven staat kan ik ook interpreteren dat de bedenktijd ingaat op het moment dat mijn abonnement in is gegaan. Wie weet het antwoord?

icon

Beste antwoord door Anonymous 24 July 2021, 10:50

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

1 reactie

Voor diensten gaat de bedenktijd in principe in op het moment van het afsluiten van het contract, oftewel op het moment dat jij ondertekent van, ik ga akkoord met deze bestelling. Moet je voor het gebruik van die dienst ‘tastbare producten’ ontvangen, dan gaat de bedenktijd in nadat je het (laatste gedeelte van) de tastbare producten ontvangt.

Dus; heb je alleen een telefoon abonnement besteld, dan gaat de bedenktijd in vanaf ondertekening van het contract. Krijg je daar ook een toestel bij, dan gaat de bedenktijd voor zowel het abonnement als het toestel in op de dag na ontvangst van je telefoon

 

Wel is het zo dat tele2 verplicht is jou vooraf correct te informeren over de bedenktijd. Doen ze dat niet, dan wordt de bedenktijd verlengd met maximaal één jaar. Wordt je binnen dat jaar alsnog correct op de hoogte gesteld van je bedenktijd, dan heb je vanaf dat moment van informeren nog 14 dagen bedenktijd.

Meer informatie over bedenktijd kun je hier vinden bij de Autoriteit Consument & Markt; https://www.acm.nl/nl/bedenktijd

 

Oftewel, kun je bewijzen dat tele2 je niet goed vooraf heeft geïnformeerd, dan zou de bedenktijd dus gaan lopen vanaf je telefoontje met de klantenservice. Dat zal echter niet gaan lukken want het staat correct in de bestelvoorwaarden;

 https://www.tele2.nl/tele2/media/pdf/voorwaarden/bestelvoorwaarden.pdf

Want het is dus echt het moment waarop tele2 jouw bestelling van het abonnement ontvangt wat bedoeld wordt.