beantwoord

Wanneer 4G

• 1 juni 2015
  • 5 reacties
  • 154 x bekeken

Hi,

mij is beloofd dat in de regio waar ik woon (Haarlem centrum) vanaf eind maart/ begin april 4G beschikbaar is. Ik heb gemerkt dat dit niet helemaal gelukt is. Mijn keuze om bij Tele2 te blijven was gebaseerd op het feit dat ik per maart/ april gebruik zou kunnen maken van dit super snelle netwerk. Ik heb een Iphone 6 met bijbehorende simkaart (micro) en woon in Haarlem. Wie verteld mij waar dit beloofde turrrbo internet blijft?

Tot nu toe veel praatjes die nog geen gaatjes gevuld hebben 🙂
icon

Beste antwoord door karin 1 juni 2015, 14:00

Is dit een officieel antwoord van Tele2? Ik weet niets van een "juiste" 4g simkaart. Kan ik daar uit concluderen dat de informatievoorziening ook niet erg soepeltjes verloopt?

Nee dit is een klantenforum van en voor klanten .
Tele2 zal je verwijzen naar de dekkingskaart en de website.

Maar omdat we deze vragen en klachten vaker tegenkomen is het antwoord ook hier bekend.
Omgezet zijn naar 4G betekent, dat je bent overgezet in het 4G systeem
Een systeem wat Tele2 heeft aangelegd omdat ze bezig zijn met hun eigen netwerk.
Dit betekent niet automatisch dat je ook al gebruik kunt maken van het 4G netwerk.Dat hangt van een aantal factoren af.
De klanten hier in het forum zijn het helemaal met je eens dat de voorlichting niet duidelijk is.
We hebben er ook heftig tegen geprotesteerd
Lees ook het topic.

https://forum.tele2.nl/4g-285/waarom-37267

Hoop voor je dat je eerder toegang hebt tot 4G, maar landelijk is er pas in 2016 4G
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Hi,

mij is beloofd dat in de regio waar ik woon (Haarlem centrum) vanaf eind maart/ begin april 4G beschikbaar is. Ik heb gemerkt dat dit niet helemaal gelukt is. Mijn keuze om bij Tele2 te blijven was gebaseerd op het feit dat ik per maart/ april gebruik zou kunnen maken van dit super snelle netwerk. Ik heb een Iphone 6 met bijbehorende simkaart (micro) en woon in Haarlem. Wie verteld mij waar dit beloofde turrrbo internet blijft?

Tot nu toe veel praatjes die nog geen gaatjes gevuld hebben :-)

Tja dat risico loop je wanneer je blijft bij een provider die de diensten aanbied voor ze er daadwerkelijk zijn.
Er staan nog steeds teveel mitsen en maren.
Het blijft bij streven en we werken hard aan ons netwerk.
Enige garantie is helaas nog niet te geven.
Heb je wel al de mail ontvangen dat je in het systeem bent overgezet en beschik je over de juiste 4G simkaart?
Medio Juli 2016 hoopt Tele2 overal in Nederland het 4G netwerk uitgerold en beschikbaar te hebben.
Is dit een officieel antwoord van Tele2? Ik weet niets van een "juiste" 4g simkaart. Kan ik daar uit concluderen dat de informatievoorziening ook niet erg soepeltjes verloopt?

De verkoper heeft mij destijds verzekerd dat uiterlijk begin 2015 bestaande klanten al zouden zijn omgezet naar 4g. Dit werd verzet naar, februari, vervolgens maart/april en nu hoor ik juli 2016... Wanneer ik mijn belofte niet na kom (betalen bijvoorbeeld) word ik aangepakt. Dit ruikt naar "moedwillig" verkeerd voorlichten om klanten te behouden...

Nee dit is een klantenforum van en voor klanten .
Tele2 zal je verwijzen naar de dekkingskaart en de website.

Maar omdat we deze vragen en klachten vaker tegenkomen is het antwoord ook hier bekend.
Omgezet zijn naar 4G betekent, dat je bent overgezet in het 4G systeem
Een systeem wat Tele2 heeft aangelegd omdat ze bezig zijn met hun eigen netwerk.
Dit betekent niet automatisch dat je ook al gebruik kunt maken van het 4G netwerk.Dat hangt van een aantal factoren af.
De klanten hier in het forum zijn het helemaal met je eens dat de voorlichting niet duidelijk is.
Lees ook het topic.

Hoop voor je dat je eerder toegang hebt tot 4G, maar landelijk is er pas in 2016 4G
Thanks Karin,

gezien het aantal topics bij "4g" had ik het vermoeden dat er hier en daar wat gedoe om was. Als klant zijn wij dus redelijk de sjaak en zijn wij verplicht onze afspraken wel na te komen 😉

Nee dit is een klantenforum van en voor klanten dus.
Maar omdat we deze klachten vaker tegenkomen is het antwoord ook bekend.
Omgezet zijn naar 4G betekent dat je bent overgezet in het 4G systeem
Een systeem wat Tele2 heeft aangelegd omdat ze overgaan op hun eigen netwerk.
Lees ook het topic.

Hoop voor je dat je eerder toegang hebt tot 4G, maar landelijk is er pas in 2016 4G[/quote]
Thanks Karin,

Waar heb je
4g-dekking?

In de afgelopen maanden hebben we de dekking van ons netwerk verder verbeterd. Hierdoor hebben we nu in grote delen van Nederland buitenshuis 4G-dekking. In ongeveer 50% van de Randstad hebben we ook binnenshuis goed bereik. Op dit moment is onze eerste prioriteit om zo snel mogelijk in de hele Randstad goede volledige dekking te bieden. Hierna bouwen we het netwerk verder uit. Over 12 maanden willen we in heel Nederland 4G-dekking hebben. Tot die tijd kunnen onze klanten op de plekken waar we nog geen 4G kunnen bieden, blijven vertrouwen op het 2/3G-netwerk dat zij gewend zijn.

Dit is wat er op de site staat
en ja met de voorlichting en de beloften kun je alle kanten uit.
helaas.....