beantwoord

Waarom is factuur hoger uitgevallen dan in contract staat?

• 27 juni 2015
  • 18 reacties
  • 474 x bekeken

Beste Tele2 medewerker,

Op 24 juni 2015 is er 37 Euro van mijn rekening afgehaald, terwijl in abonnementscontract staat 34 Euro per maand. Wat heeft dit te betekenen?

Mvg,

Urbanized.
icon

Beste antwoord door Maurice 3 juli 2015, 18:02

Hoi Urbanized,

Ik zie dat het om de shortcode 3111 gaat. Een aantal voorbeelden van instanties die deze code gebruiken:

-Yellow Brick
- Radio Decibel
- Arriva Personenvervoer Nederland
- e.a.

Je kan dit nakijken door naar payinfo.nl te gaan. Klik op inzien & opzeggen. Nadat je de code hebt gekregen en "ingelogd" bent, vul dan 3111 bij afzender in. Je zal nu een lijst zien met aanbieders die onder deze short code werken.

Geeft deze informatie meer duidelijkheid voor jouw situatie?

Groetjes Maurice
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

18 reacties

Badge +4
Hoi Urbanized,

Bedankt voor je vraag!

Het hoger uitvallen van je factuur kan meerdere oorzaken hebben. Heb je de factuur al in Mijn Tele2 bekeken?
Hier vind je de uitleg van de verschillende kosten die op je factuur kunnen staan.

Is daarmee je vraag beantwoord?

Ik hoor het graag van je!

Groetjes Maurice
Hoi Maurice,

Dank voor je reactie.

Zie factuur in bijlage voor meer info.
Reputatie 7
Contentkosten 2,48 ex btw zie je toch zelf ook wel staan?

Dat zijn kosten voor betaalde sms c.q. sms abonnementen.

In te zien en op te zeggen via www.payinfo.nl
Hallo jlthkoch,

Dank voor je uitleg!

Dit is mijn eerste abonnement sinds lange tijd. Ik ben dus niet zo in die termen thuis. Zal wel even een kijkje nemen op de door jou aangegeven link.

Edit:

Ik heb geprobeerd in te loggen op de website van payinfo.nl, maar krijg geen code toegestuurd. Twee keer geprobeerd, helaas geen ontvangst. Misschien dat het smsje later alsnog binnenkomt...

Lijkt me overigens een handige website. Dank je.
Na diverse malen te hebben geprobeerd, nog steeds geen bevestigings-sms van payinfo.nl. Graag hulp aub.

Ook geeft mijn telefoon zo nu en dan de melding 'geen netwerk'. Hier heb ik een topic voor geopend. Zie https://forum.tele2.nl/abonnementen-180/melding-geen-netwerk-43151

Probleem is dus nog steeds niet opgelost.
Na diverse malen te hebben geprobeerd, nog steeds geen bevestigings-sms van payinfo.nl. Graag hulp aub.

Ook geeft mijn telefoon zo nu en dan de melding 'geen netwerk'. Hier heb ik een topic voor geopend. Zie https://forum.tele2.nl/abonnementen-180/melding-geen-netwerk-43151

Probleem is dus nog steeds niet opgelost.

Ondertussen wel sms'jes ontvangen van Payinfo.nl. Lag aan het feit dat ik alweer geen netwerk had. Opnieuw aangemeld en de sms'jes kwamen achter elkaar binnen stromen.

Zoals in bijlage t zien is, geen abonnementen of betalingen bij betaaldiensten, doch voor de zekerheid alles dichtgegooid. Ik wil nu toch wel weten waar die 3 Euro naartoe is gegaan... Ik kan het ook niet terug zien op mijn betalingsspecificatie.
Hallo Tele2 medewerkers,

Hoe kan ik achterhalen waar die 3 Euro naar toe is gegaan?
Badge +4
Hoi Urbanized,

Bij Payinfo kan je de abonnementsdiensten vinden. Als de dienst die op je factuur staat niet terug te vinden is bij Payinfo gaat het waarschijnlijk niet om een abonnement. Content kan ook bestaan uit eenmalige betalingen, denk dan bijvoorbeeld aan een extra internetbundel of een eenmalige download.

Heb je met deze informatie misschien een beeld gekregen van wat het zou kunnen zijn?

Groetjes Maurice
Hoi Maurice,

Payinfo heb ik reeds geraadpleegd, geen resultaat (staat ook in m'n vorige berichten). Kan zijn dat het iets eenmaligs is geweest. Jammer dat de factuur geen duidelijkheid verschaft, wat eigenlijk wel zou moeten. Consument mag, in dit soort gevallen, best weten waar de belminuten heengaan.
Badge +4
Hoi Urbanized,

Ik ben bang dat ik het niet goed heb overgebracht, mijn excuses daarvoor! Het was me al duidelijk dat je niets hebt kunnen vinden bij Payinfo, vandaar dat ik uitleg geef over eenmalige betalingen. ;)
Het moet overigens ook mogelijk zijn om te achterhalen waar de kosten vandaan komen. Dat zal duidelijk worden zodra je de specificatie van de factuur hebt bekeken neem ik aan, heb je dat al gedaan?

Groetjes
Maurice,

Geen probleem hoor.

Factuur heb ik al doorgespit en bij contentkosten staat geen herkomst. Ik weet niet wat er bedoeld wordt met specificatie. Trouwens, ik ben zojuist ingelogd op mijn account om de facturen nogmaals te bekijken. Tot mijn verbazing zegt het systeem dat er geen facturen meer zijn. Ik heb zelf niets verwijderd.

Zie bijlage.
Badge +4
Ik help je graag met uitzoeken hoor!

Zou je me middels een privébericht je volledige NAW-gegevens (dus naam, adres en woonplaats), je klantnummer en je geboortedatum willen sturen? Je stuurt een privébericht door op mijn naam te klikken en dan voor bericht te kiezen (paars kader). Ik zal dan in de systemen kijken hoe het zit!

Groetjes Maurice
Maurice,

Done!
Badge +4
Dank je wel voor de gegevens! Ga het direct uitzoeken voor je!
Badge +4
Hoi Urbanized,

Ik zie dat het om de shortcode 3111 gaat. Een aantal voorbeelden van instanties die deze code gebruiken:

-Yellow Brick
- Radio Decibel
- Arriva Personenvervoer Nederland
- e.a.

Je kan dit nakijken door naar payinfo.nl te gaan. Klik op inzien & opzeggen. Nadat je de code hebt gekregen en "ingelogd" bent, vul dan 3111 bij afzender in. Je zal nu een lijst zien met aanbieders die onder deze short code werken.

Geeft deze informatie meer duidelijkheid voor jouw situatie?

Groetjes Maurice
Het is me nu duidelijk, dank je wel voor je hulp...

Ik krijg sporadisch de melding 'geen netwerk', maar daar zou Su Ling achteraan gaan, na het doorgeven van mijn Naw-gegevens. Tot nu toe niets van haar gehoord...:?
Reputatie 4
Badge +5
Hoi Urbanized,

Mijn collega Maurice is ziek 😞 dus ik neem het even over. Fijn dat er nu meer duidelijkheid is 🙂. Goed dat je al een nieuw topic had gemaakt voor het probleem met het netwerk, aangezien Su hier al mee bezig is raad ik je aan om nog even de reactie van Su Ling daarin af te wachten. Als je nog andere vragen hebt dan hoor ik het graag.

Groetjes,

Velma
Hoi Velma,

Wat mij betreft mag deze topic wel afgesloten worden hoor. Ik denk dat het hiermee de vraag omtrent factuur afgehandeld is.

Mvg,

Urbanized.