beantwoord

Waardeloze verbinding

• 23 april 2015
  • 10 reacties
  • 175 x bekeken

Beste Tele2,

Ik ben sinds enkele weken klant van Tele2 en merk dat de verbinding niet is zoals het hoort. In veel gevallen kan ik niet bellen of gebeld worden en werkt het mobiele internet niet. De telefoon geeft echter gewoon aan dat ik mij op een 3G, H of H+ netwerk bevindt met een signaalsterkte van 4 van de 5 blokjes. Het probleem treedt geheel willekeurig op, zowel thuis als richting school.

De dekkingskaart van Tele2 geeft aan dat er in het gebied waarin ik mij bevindt voldoende dekking is (zeer goed binnen). Daarnaast heb ik dit probleem nooit ondervonden toen ik nog klant bij Vodafone was. Al mij instellingen staan goed.

Ik maak overigens gebruik van een Windows Lumia 720 en woon in brabant. Iemand een idee wat er mis is? Want op deze manier ben ik de helft van de tijd niet bereikbaar en ben ik niet van plan langer bij Tele2 te blijven.

Mvg.
icon

Beste antwoord door Velma van Tele2 31 mei 2015, 15:28

Hoi Charsome,

Omdat ik geen gegevens meer van je hebt ontvangen kan ik je niet verder helpen. Als je nog vragen hebt fan kan je die altijd hier stellen.

Groetjes,

Velma
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

10 reacties

Welkom bij het T-mobile effect. Alle T-mobile klanten hebben gewoon een stabiele verbinding terwijl de Tele2 klanten die hetzelfde netwerk gebruiken, af en toe een beetje data mogen gebruiken. Je verbinding is dus prima maar je data doet het nauwelijks.
Sinds 2 jaar bekend probleem en sorry voor het ongemak en verder hoor je : We werken hard om onze diensten te verbeteren. Op naar de provider die dit werk al jaren geleden af maakte.
Eén voordeel, die bundel kom je nooit doorheen........;)
Reputatie 7
Badge +5
Wedden, zelfs ongemerkt er dik overheen..krijg je alle gemiste data in 1 keer op je factuur.🆒
Reputatie 4
Badge +5
Hoi charsome,

Ik snap helemaal dat je gewoon wilt kunnen bellen/gebeld worden en internetten met je abonnement. Goed dat je zelf al de instellingen hebt gecontroleerd en de dekkingskaart hebt bekeken. Staat roaming ook aan op je telefoon? Wil je je simkaart eens in een andere telefoon stoppen om te kijken hoe het bereik dan is? Zo kunnen we uitsluiten of dit probleem wordt veroorzaakt door de simkaart of door de telefoon? Ik hoor graag wat je bevindingen zijn.

Groetjes,

Velma
Hoi charsome,

Ik snap helemaal dat je gewoon wilt kunnen bellen/gebeld worden en internetten met je abonnement. Goed dat je zelf al de instellingen hebt gecontroleerd en de dekkingskaart hebt bekeken. Staat roaming ook aan op je telefoon? Wil je je simkaart eens in een andere telefoon stoppen om te kijken hoe het bereik dan is? Zo kunnen we uitsluiten of dit probleem wordt veroorzaakt door de simkaart of door de telefoon? Ik hoor graag wat je bevindingen zijn.

Groetjes,

Velma

Roaming staat aan. De sim testen in een andere telefoon wordt lastig. Ik heb zelf geen tweede telefoon en kan niet iemand zijn telefoon lenen om de hele dag op stap te gaan. Ik heb dit probleem namelijk vaker onderweg.
Reputatie 4
Badge +5
Goedemorgen,

Ervaar je dit dan altijd op specifieke plekken? Kan je aangeven waar het ongeveer gebeurt dat de verbinding wegvalt? Heb je thuis wel goede verbinding? Heb je ook al gekeken wat de dekkingskaart aangeeft voor de plekken waar jij meestal merkt dat de verbinding wegvalt? Ik hoor dat graag.

Groetjes,

Velma
Goedemorgen,

Ervaar je dit dan altijd op specifieke plekken? Kan je aangeven waar het ongeveer gebeurt dat de verbinding wegvalt? Heb je thuis wel goede verbinding? Heb je ook al gekeken wat de dekkingskaart aangeeft voor de plekken waar jij meestal merkt dat de verbinding wegvalt? Ik hoor dat graag.

Groetjes,

Velma

Thuis zit ik vooral op wifi. Als ik dan het huis uit ga merk ik dat de verbinding niet altijd werkt.

Onderweg naar school (Bergen op Zoom - Roosendaal - Breda) kan ik regelmatig niet bellen/internetten. Nu snap ik dat er gebieden zijn waar de verbinding niet optimaal is, maar als ik op station Roosendaal sta te wachten heb ik vaak ook geen verbinding. Dit geldt voor allerlei random locaties tussen huis en school. De dekking is in deze gebieden goed volgens de kaart.

Met verbinding wegvallen bedoel ik overigens niet dat ik geen bereik heb. De signaalindicator op mijn telefoon geeft netjes 3G, H of H+ aan met voldoende bereik.
Reputatie 4
Badge +5
Goedemorgen Charsome,

Op en rondom stations kan het inderdaad zo zijn dat het bereik wat minder wordt omdat op deze plekken heel veel mensen bij elkaar komen en allemaal gebruik maken van het mobiele netwerk. Ik kan dit voor je laten uitzoeken, als je mij een privé bericht wilt sturen met je NAW-gegevens en klantnummer. Je kan mij een privé bericht sturen door op mijn naam/foto te klikken en dan op bericht. Wil je me ook laten weten wat je beschikbaarheid is tijdens kantooruren en op welk telefoonnummer we jou het beste kunnen bereiken?

Groetjes,

Velma
Reputatie 4
Badge +5
Hoi Charsome,

Omdat ik geen gegevens meer van je hebt ontvangen kan ik je niet verder helpen. Als je nog vragen hebt fan kan je die altijd hier stellen.

Groetjes,

Velma