Waardeloze klantenservice TELE2

  • 30 januari 2017
  • 25 reacties
  • 472 x bekeken

Reputatie 3
Hallo gebruikers van het tele2 forum,

Ik wilde even mijn verhaal kwijt gezien ik verwaarloosd wordt als klant die tele2 al 6 jaar trouw is geweest.
Als student zit ik al 6 jaar bij tele2 en heb ik eigenlijk nog nooit eerder problemen ondervonden met tele2.

Helaas was dit niet meer hetzelfde na afgelopen maand. Ik ben op vakantie geweest en heb mijn simkaart thuis gelaten omdat ik van mezelf wist dat ik in het buitenland een simkaart zou aanschaffen. Dit omdat het goedkoper uitkomt dan een bundel van tele2. Zodra ik terugkom van vakantie ontvang ik een factuur van het dubbele bedrag van wat ik normaal betaal. Ik snapte er niets van, ik heb me simkaart die maand maar 2 weken gebruikt in feite...

Direct heb ik contact opgenomen met tele2, ik ben erop gewezen om een vergoedingsformulier in te vullen. De medewerkster gaf meteen al aan dat met dit formulier vrij weinig gedaan wordt en het een kansloze zaak is. Toch wilde ik het proberen, ik ben er 100% zeker van dat ik deze kosten niet heb gemaakt. Tele2 beweert namelijk dat ik kosten in het buitenland heb gemaakt maar dat is onmogelijk, ik heb mijn simkaart in Nederland achtergelaten zoals eerder vernoemd.

Het vergoedingsformulier is een kort formuliertje waar je je klantgegevens dient in te vullen en je verhaal kwijt kunt in 300 karakters. Ik wens in ieder geval de anderen die een vergoedingsformulier bij tele2 willen invullen veel succes. Als je echter met een probleem zit is het een lastige zaak om die te omschrijven in 300 karakters, wat een kunst.. Maargoed, uiteindelijk heb ik dat formulier dus ingevuld en opgestuurd. Vervolgens krijg ik een mailtje dat tele2 met de volgende inhoud:

Wij hebben je aanvraag voor een vergoeding in behandeling genomen en willen je hierbij graag informeren over de uitkomst.
Naar aanleiding van je aanvraag hebben wij je geprobeerd te bellen. Helaas hebben we je niet kunnen bereiken.
Na alles te hebben nagekeken, moet ik je helaas mededelen dat we je aanvraag hebben afgewezen.

Lekker duidelijk ook, vooral gezien ik niet gebeld ben door tele2 en dat weet tele2 zelf ook dondersgoed aangezien ze mijn logboekbestand kunnen inzien net zo goed als die van hun medewerker "Jeroen Achternaamloos". Het frustreerde mij enorm hoe ik behandeld werd door tele2. Ik had geen gemiste oproep of iets dergelijks ik belde ze meteen op toen ik dat mailtje ontvangen had. Diezelfde achternaamloze Jeroen kon ik niet mee doorverbonden worden en ik werd erop gewezen om het klachtenformulier in te vullen.
Het voordeel van het klachtenformulier was dat ik hier maar liefst 1000 karakters had om mijn situatie te omschrijven.

Vandaag, 30 januari wordt ik opgebeld door iemand van de klachtenafdeling. Een al te vriendelijke mevrouw deelt mede dat ik die kosten wel gewoon heb gemaakt en dat ik pech heb en gewoon moet betalen. Een andere optie of keus bestaat niet. Een welles-nietes spelletje spelen met de klantenservice van tele2 bereik ik ook niets mee.

Wat ik hiervan wijzer ben geworden is dat tele2 een commerciele organisatie is die er alles aan doet om hun klanten leeg te zuigen.
Het is schandalig om te beweren dat je klanten kosten hebben gemaakt terwijl dat helemaal niet zo is.
Helaas loopt mijn huidige contract nog 2 jaar want als er een ding zeker is, is het wel dat ik mijn vertrouwen bij tele2 kwijt ben geraakt en zeker over zal stappen zodra mijn contract afgelopen is.

Wees hiervan gewaarschuwd mensen, tele2 spoort voor geen meter!

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

25 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Je sim is het land niet uitgeweest, sterker nog, stond niet eens aan. Wat voor buitenland kosten hebben ze dan nu in rekening gebracht?
Reputatie 3
Ze beweren dat ik in het buitenland heb gebeld en gesmst. Dat klopt niet, mijn simkaart is tijdens mijn vakantieperiode in Nederland achtergelaten. Ik lees veel soortgelijke verhalen op het internet. Een bekend verhaaltje van tele2.
Reputatie 7
Badge +4
Nou, dat soort verhalen hebben we op het forum nog niet gehad hoor. Dit blijft wel heel bijzonder. Zie je b.v. op de factuur de nummers die je gebelt / smst hebt, en zijn dat bekende nummers?
Staat er nog een land bij waar je die nummers uit gebelt/smst zou hebben?
Reputatie 3
De telnrs zijn bekend, er staat dat het vanuit Turkije en Qatar gebeurd is.
Op dit forum specifiek zijn ze niet terug te vinden maar als je googelt op "tele2 recensies" of "tele2 reviews" vind je meerdere klachten die hiermee overeen komen. Misschien was het zo dat zij mij probeerde te bellen of smsen op die momenten maar dan vind ik het raar dat ik daarvoor moet betalen gezien mijn sim gewoon in Nederland lag..

Het is even twee jaar doorbijten en dan ga ik netzoals de rest weg bij tele2. De recensies die op internet te vinden zijn over dit bedrijf spreken voor boekdelen.
Reputatie 7
Badge +4
Meestal wordt social media alleen gebruikt voor klagende klanten maar er zijn prima recenties te vinden hoor:
https://tweakers.net/nieuws/120525/aantal-klanten-tele2-groeit-met-bijna-kwart-in-jaar-na-livegang-4g-netwerk.html

Maar misschien is het goed dat je even op de factuur kijkt wat er dan precies staat, Gebelt worden in Turkye is op zich wat anders dan bellen in Turkye naar bijvoorbeeld Nederland. Kijk, als die sim het land niet is uitgeweest blijft het wel apart, maar zo'n analyze start met goed kijken wat er gefactureerd wordt. Zeker als je zo hard van leer trekt over waardeloze service is het toch handig de zaak goed te begrijpen.
Reputatie 3
Het is schandalig dat mijn klacht zo weggewuifd wordt door de "klantenservice". Ik heb de factuur zéér zeker goed doorgenomen en kan het er nog steeds niet in vinden en zal dat ook nooit doen gezien mijn simkaart niet in het buitenland is geweest.

Dat artikel van tweakers heeft niets te maken met de klanttevredenheid van tele2 maar met de promotie. Ik ben benieuwd hoeveel van die nieuwe klanten tevreden blijven als je op zo een manier behandeld wordt.

Beste Eric,
Het internet is groter dan slechts deze forum. Als je vlug wat zoektermen intikt in Google zul je op pagina's uitkomen die tele2 een beoordeling geven van 1 op 5. Als het aan mij ligt, is tele2 die "1" nieteens waard. Zeer teleurstellend dit.

https://www.ervaringen.nl/tele2
http://www.overstapervaringen.nl/mobiel/tele2/
https://www.internetervaring.nl/tele2-internet-ervaringen/
http://telecomervaring.nl/ervaringen-met-tele2/
Reputatie 7
Badge +4
Je komt hier op het klantenforum maar zonder detailed informatie kunnen we je niet verder helpen. Dan is het advies.om toch de vergoeding en klachten formulieren te gebruiken.
Dit is niet de klantenservice Randomname en Eric is geen Tele2 medewerker. Hij is net als ik gewoon ook maar een klant bij Tele2 . Ik ben het met je eens dat het aantal klanten dat Tele2 heeft weten binnen te halen volgens Tweakers niets te maken heeft met de kwaliteit van de klantenservice en de vaak falende systemen.

Ik raad je dan ook aan even de reactie van een medewerker af te wachten die toegang heeft tot jouw gegevens en van daaruit misschien een verklaring kan aanreiken voor je klacht.
Reputatie 3
Die is er niet Karin, ik heb met ze een flink halfuur gebeld. Ze zeggen dat hun systeem aangeeft dat ik die telefoontjes en smsjes heb gepleegd vanuit het buitenland en ik moet het er maar mee doen. Ik baal als een stekker, ik kan hier niets tegen doen. Een rechtzaak of iets dergelijks beginnen tegen een bedrijf als tele2 is sowieso kansloos. En dat weten zij ook anders zouden ze hun klanten wel op een eerlijke manier behandelen.
Reputatie 3
Je komt hier op het klantenforum maar zonder detailed informatie kunnen we je niet verder helpen. Dan is het advies.om toch de vergoeding en klachten formulieren te gebruiken.

Dat heb ik dus gedaan en het leverde niets op..
Onderschat nooit de kracht van de mond op mond reclame. Er is wel ook nog zoiets als een geschillencommissie
Reputatie 7
Badge +4
Dus even recap:
1) Jij gaat naar Turkije en Qatar en je laat je Tele2 sim thuis.
2) Jij koopt daar een buitenlandse simkaart en gaat daar mee bellen.
3) Bij thuiskomst krijg je een rekening van Turkse en Qatar netwerken, op je Tele2 NL simkaart.

Je zegt dat Tele2 dus spontaan gesprekken naar voor jouw bekende nummers is gaan verzinnen vanuit de landen waar jij verbleef. Is toch wat moeilijk voor te stellen. Hoe moest Tele2 nu weten waar jij naar toe ging? En ook die buitenlandse netwerken konden jou alleen maar aan hun eigen simkaart identificeren, dus niets verwees naar een bestaand Tele2 abonnement die je nog thuis had liggen..

Misschien heeft een reisgenoot jouw Tele2 simkaart gebruikt tijdens die reis? Want het lijkt er toch sterk op dat die sim gewoon in het buitenland is gebruikt.
Alles heeft 2 kanten ook dit verhaal.
Iemand is 6 jaar klant en heeft nooit problemen gehad. Nu ervaart ze iets wat in haar optie onmogelijk is, simkaart ligt thuis en ze heeft een simkaart gekocht in het vakantieland. Ze heeft de Tele2 kaart niet gebruikt ! Er is misschien een technische mogelijkheid dat het buitenlands netwerk ongemerkt overschakelt naar Tele2 en verbruik registreert?
Tele2 ter goeder trouw , maar klant de dupe...
In elk geval zou ik als bedrijf eerst eens kijken naar de 6 jaren klandizie van de klant en zoeken naar oorzaken
Ook al is het misschien nooit eerder voorgekomen, ik zou eens goed naar dit verhaal luisteren en zeker niet meteen oordelen.
Reputatie 7
Badge +5
Met een IMEI nr van een Smartphone kan ook het een en ander hoor, die gebruikt de politie bv om er een email bom mee te versturen ''deze smartphone is gestolen''
Die hebben ook de bevoegdheden om daar iets mee te doen.
Maar goed, weet ik veel wat hier aan de hand is.
Weet ik ook niet kan ook nog dat simkaartgegevens verwisseld zijn in het systeem . Hoe dan ook ik vind dat dit beter opgelost kan worden.
Reputatie 7
Badge +4
Over hoeveel gesprekken, smsjes en hoeveel geld hebben we het hier?
DAT zou je nu eens aan Tele2 moeten vragen Eric. We hebben het hier op het klantenforum over een KLANT die zonder simkaart bij zich te hebben toch gesprekskosten gemaakt heeft. Rara hoe kan dat.
Reputatie 7
Badge +4
De vraag is ook aan TS gericht. Die heeft toch een rekening gehad?
Inderdaad de TS heeft een volgens haar onterechte rekening ontvangen en daarom stel ik voor dat je de vraag om hoeveel geld het hier gaat eens aan Tele2 stelt. Het doet er eigenlijk niet eens toe om hoeveel geld het in dit geval gaat. Ik kan me goed voorstellen dat je je verdomd machteloos voelt wanneer je zeker bent in je recht te staan en je wordt op deze manier toch in het ongelijk gesteld.
Reputatie 3
Er staat dat ik 44 euro buiten mijn bundel was ; bellen/smsen/mms'en vanuit het buitenland.
De klantenservice geeft geen duidelijkheid hierover. Ze zeggen je hebt die kosten gemaakt je zoekt het maar uit.
Ik wilde graag mijn verhaal met jullie delen zodat jullie ook weten hoe tele2 omgaat met haar klanten. Mij zijn ze in ieder geval kwijt na dit contract.
Reputatie 7
Badge +4
Ok.. Als je jouw factuur opvraagd op mijn.tele2.nl dan zie je de details en hoe die 44 euro is opgebouwd.
Ook klantenservice kan die details niet eerder zien dat wanneer de factuur is opgemaakt.
Als je die eerst ophaalt maakt dat misschien wat meer duidelijk wat er precies in rekening is gebracht.
Wat is je factuur periode? 1e tot de 31e van de maand? Dan zou je rond de 6e van de nieuwe maand je factuurdetails kunnen ophalen.
Reputatie 3
Ok.. Als je jouw factuur opvraagd op mijn.tele2.nl dan zie je de details en hoe die 44 euro is opgebouwd.
Ook klantenservice kan die details niet eerder zien dat wanneer de factuur is opgemaakt.
Als je die eerst ophaalt maakt dat misschien wat meer duidelijk wat er precies in rekening is gebracht.
Wat is je factuur periode? 1e tot de 31e van de maand? Dan zou je rond de 6e van de nieuwe maand je factuurdetails kunnen ophalen.


Ik stel je hulp enorm op prijs Eric. Maar al doe ik dat heb ik daar vrij weinig aan, ik weet van mezelf 100% zeker dat ik die kosten niet heb gemaakt. Dit is gewoon een vies spelletje van tele2.
Ik zou het niet willen zien als een vies spelletje dat is een brug te ver Randomname. Het verbruik staat bij hen geregistreerd en dat wordt in rekening gebracht. Maar ik sluit niet uit dat er op een of andere manier ergens iets fout is gegaan. Daarom kun je nu het beste op een reaktie van een moderator wachten.
Wij kunnen alleen maar gissen .
Reputatie 3
Ik zou het niet willen zien als een vies spelletje dat is een brug te ver Randomname. Het verbruik staat bij hen geregistreerd en dat wordt in rekening gebracht. Maar ik sluit niet uit dat er op een of andere manier ergens iets fout is gegaan. Daarom kun je nu het beste op een reaktie van een moderator wachten.
Wij kunnen alleen maar gissen .


Ik baal er gewoon zo erg van hé.. Ik heb t altijd goed gehad bij tele2. Gaat het eens fout wordt je op zo een manier weggeschoven. Geen woorden voor. Diep en diep teleurgesteld, had dit totaal niet verwacht.
Hoi

Ik kan het me goed voorstellen . Hoop voor je dat er een goeie oplossing gevonden wordt.
Succes ermee!
Groet Karin