Waar is de extra 4gb bundel gebleven

• 14 juni 2017
  • 7 reacties
  • 267 x bekeken

Mijn vrouw ging op wandelvakantie naar Ierland en had daarom een extra data bundel van 4gb (a 20 euro) via internet gekocht zodat ze tijdens wandelen lekker google maps etc aan kon hebben ! Te laat besefte ze dat het einde v/d tele2 periode midden in de vakantie viel. Daarop heeft ze de kapitale fout gemaakt tele2 klantenservice te bellen met het verzoek de 4gb bundel in te wissel voor 2gb , zodat ze de voor de volgende periode ook weer 2gb kon bestellen. Ondanks het feit dat ze de 4gb bundel nog niet had aangesproken kon dat niet maar wat ze wel konden is haar een nieuw abbo aanbieden met een 1gb data bundel en onbeperkt bellen zodat ze voor haar nieuwe periode dan 1gb zou hebben ipv 500 mb met haar oude abbo. Omdat mijn vrouw naief is en denkt dat iedereen altijd het beste met haar voor heeft is ze hier in getrapt. Want wat tele2 haar niet heeft verteld : Het abbo ging per direct in en daarmee verdween haar 20 euro kostende 4gb bundel. lekker snel geld verdienen voor tele2. Het is bij toeval dat ik dit ontdekte terwijl mijn vrouw dacht dat ze nog gewoon 4gb had, dus niet alleen was ze haar 20 euro dan kwijt maar dan had ze ook nog het gevaar gelopen dat ze een vette rekening zou krijgen voor buiten bundel data verkeer. Gevolg was nu dat ze op vakantie haar internet niet durfde aan te zetten (dank tele2 !).
Ik heb op verschillende wijze contact gezocht met tele2 maar geen enkel vorm van berouw of inzicht . In 1ste instantie werd mij botweg verteld dat het helemaal niet mogelijk was om via internet extra bundel te bellen dat kon alleen via SMS volgens de tele2 medewerker als ik niet kon vertellen welke sms code we hadden verzonden voor ophogen data bundel dan werd ik niet geholpen en inderdaad de hoorn ging erop.
2de contact via chat : die wist dan wel dat extra bundel via internet te bestellen was maar die hield maar vast aan het feit dat eu bundels per 6 juni vervallen waren dat kon ik op de site lezen pas na lang aandringen drong het tot haar door dat het ging op een NL bundel. Dan moest ik maar de klantservice bellen wat het antwoord.
3de contact via telefoon: daar werd dan duidelijk dat vanwege het aansmeren van een nwe abbo tele2 de extra bundel van 4gb (a 20 euro) gewoon had gestolen van mijn vrouw. nu moet ze een formulier insturen en hopen dat ze haar geld terug krijgt.
Hoezo moet mijn vrouw actie ondernemen om haar geld te krijgen ? Tele2 heeft haar willens en wetens verkeerd voorgelicht, op geen enkel moment heeft tele2 haar verteld dat de 4gb bundel gewoon werd afgepakt als ze een nieuw abbo zou afsluiten. Dus waarom is Tele2 dan niet net zo voortvarend en geeft ze gewoon de 20 euro terug. Verder is het blijkbaar de normaalste gang van zaken bij tele2 om lopende bundels van klanten in te pikken als er een nwe abbo wordt afgesloten op geen enkel manier heb ik gemerkt in mijn contacten met tele2 medewerkers dat zij het raar vonden er is ook geen enkele blijk van spijt. Ik merk eerder het omgekeerd mijn vrouw is in de ogen van de tele2-medewerker gewoon een sukkel die het verdient besodemietert te worden.
Ik wil graag weten van tele2 :
- waarom geeft u geen nette informatie over ingangsdatum van nwe abbo's en de gevolgen daarvan voor lopende bundels.
- als de klant blijkbaar onvolledig is ingelicht waarom moet de klant dan actie ondernemen om zijn geld terug te krijgen waarom doet tele2 niet net alsof het een net bedrijf is en geeft gewoon het geld terug zonder omslachtige formulieren waar je dan voor de zoveelste keer je verhaal moet doen.
- Hoe kan het dat ik pas na 3 maal iemand kreeg die wel iets kon opzoeken en antwoord geven.
- Waarom gaan nieuwe abbo's niet gewoon in op de nwe maand dat is wat iedere klant namelijk verwacht dan heb je ook geen gelazer met bundels die ineens vervallen etc...

Ik wordt zo moedeloos van dit soort werkwijze en het feit dat je tegen een muur van onbenul , onwil en amateurisme aanloopt, terwijl hoe moeilijk is het om gewoon netjes met mensen om te gaan en ze netjes en volledig te informeren . Het is mijn overtuiging dat dat op termijn meer oplevert dan hijgerig iedere euro binnen te slepen ten koste van goed vertrouwende mensen.

Ik overwoog een unlimited abbo bij tele2 af te sluiten maar u begrijpt mijn animo is flink gedaald.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Eu bundels waren te koop tot 8 juni en de grootste was 1 GB voor 10 euro. U had een NL bundel besteld en die is geldig tot de volgende factuur periode.

Misschien heb je wat aan deze informatie:
https://forum.tele2.nl/actuele-informatie-nieuws-en-acties-174/vervallen-eu-bundels-gecompenseerd-65482/index1.html
dank voor uw reactie edoch als je een nieuw abbo krijgt dan gaat dat blijkbaar gelijk in en vervallen alle eerdere bundels dat heeft klantenservice zo verteld edochdit wordt niet verteld als je je abbo verlengt /vernieuwt dat is ook het punt van mijn betoog . tele2 houdt bewust informatie achter en n hoppt dat mensen niet door hebben dat ze bestolen worden. als iemand belt over een bundel van 20 euro die zij net heeft afgesloten dan ga je die klant Niet adviseren per direct zijn abbo te wijzigen met de wetenschap dat tie dan de 20 euro bundel kwijt is. in mijn beleving is dat gewoon oplichting. en als je dan klaagt dan is er geen enkele medewerking eea op te lossen je zelf een formiliertje invullen ...
ook nu weer gezeur over eu bundels voor de zoveelste keer het was GEEEN EU bundel !!!!Gewoon 4gb data bundel... en gewoon voor 20 euro gekocht en gewoon gestolen door tele2
Reputatie 7
Badge +4
Nou nou, dat zal echt niet zo bewust zijn gedaan door die medewerker, je had wel een bijzondere case. Het is ook heel makkelijk om een vergoeding aan te vragen hoor. Www.tele2.nl/vergoeding. Dan kijkt een aparte afdeling naar de zaak en maakt eventueel een creditfactuur op.
Beste Eric, golden member,

Tuurlijk een aparte afdeling... waar slaat u opmerking op is dit om mij gerust te stellen dat een hele aparte afdeling gaat bekijken waarom mijn 20 euro me zijn afgenomen ? Ik zit me hier toch een partij blij te weze.... Hoe zo een aparte case . Het gaat in dit geval over eerlijke en duidelijke informatie als dat bij tele2 al een aparte case is nou lekker bedrijf ... Dat de medewerker eea niet bewust heeft gedaan daar geloof ik niks van de medewerker doet nisk anders dan abboos verkopen en is zich weldege bewust van het feit dat alle bundels per direct komen te vervallen en dus ook de 4gb bundel waarvoor mijn vrouw nota bene belde. De medewerker heeft alleen maar gedacht aan zijn provisie, mooi weer een verlening/vernieuwing eruit gesleept .
Badge
Beste JaJa140358,

Bedankt voor je duidelijke verhaal. Via dit kanaal wil ik je graag verder helpen, laten we daarin de ideeën over het wel of niet bewust handelen van de klantenservice medewerker even buiten beschouwing laten.

Er is een 4Gb NL bundel aangevraagd om tijdens het wandelen in Ierland te kunnen gebruiken. Op welke datum is deze bundel aangevraagd?
Wanneer is de verlenging ingevoerd? Zou je het klantnummer, telefoonnummer en adres willen sturen in een Privébericht naar Jurrien? Dan kan ik meekijken in het systeem.

Groeten Jurrien
Badge
Topic gesloten.
- Jurrien