beantwoord

VS/New York City alleen noodoproepen

  • 4 March 2022
  • 22 reacties
  • 1432 x bekeken

Reputatie 1

Goedemorgen!

Sinds maandag 28 februari in NYC. Op het vliegveld netjes 2000MB bundel aangeschaft en gelijk 4G data. Vanaf de 29ste nu geen internet en telefonie op mobiel netwerk, alleen noodoproep. Mijn vrouw heeft hetzelfde. In 2018 en 2020 ook in de VS geweest en nooit problemen gehad.

Logischerwijs dus geen mogelijkheid om Tele2 te bellen. Ik ben niet bereikbaar. Uit eerdere topics alle instellingen van mijn Note9 nagelopen, geen afwijkingen.

@Tele2, whats going on? Iemand een gouden tip?

Groeten, Luc

icon

Beste antwoord door DeDeef 5 March 2022, 17:04

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

22 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Kies eens voor handmatig netwerk zoeken en probeer op T-Mobile USA aan te melden.

Reputatie 1

Hoi Eric, geprobeerd - helaas de melding dat de simkaart het niet toe laat.

Reputatie 1

Bij AT&T (waar ik ongeveer 16 uur van verbinding heb kunnen genieten aan het begin van de trip) krijg ik handmatig de melding "kan nu niet verbinden probeer later opnieuw"

Ik heb hetzelfde probleem. Op 26 februari aangekomen, de eerste dagen werkte zowel bellen en sms via Tele2 als de data via de Airolo e-sim die ik had gekocht. Maar vanaf 1 maart werkt Tele2 niet meer, dus geen ontvangst van sms. De data via Airolo nog wel. Erg vervelend omdat een telefoonnnummer vaak nodig is voor diensten en dit met een sms code bevestigd moet worden. Iemand een idee wat er aan de hand is? Het is niet de eerste keer dat Tele2 in het buitenland problemen geeft helaas. Eerder max 3G in het buitenland in gebieden waar gewoon 4G was.

Reputatie 7
Badge +12

Tja, als je alleen maar 3g i.p.v. 4g hebt is dat een minder probleem dan helemaal geen verbinding.  En als jullie dat nu allebei ervaren zou er dus meer een generiek probleem kunnen zijn.  Bel daarvoor even de klantenservice via een andere telefoon. Ook kun je tijdens openingstijden chatten met de klantenservice. Type dan: "medewerker spreken”.

Reputatie 1

Gisteren contact gehad met Tele2, ze hebben het doorgezet naar de technische afdeling die over deze buitenland zaken gaat. @DeDeef even chatten met de bot, die kan je doorverwijzen naar een chat met een medewerker. Ging soepel.

Inderdaad slechte zaak als dit zoveel klanten treft. Aangezien we nog het land gaan doorkruisen, heeft iemand een tip voor een lokale goedkope (data)provider? Ik heb een dualsim Note9. Of toch maar naar de lokale T-Mobile shop?

Reputatie 7
Badge +12

T-Mobile USA zal best prepaid kaarten verkopen, maar heeft verder geen operationele banden met T-Mobile Nederland. Omdat een algemene outage van roaming in een land zowel Tele2 als T-Mobile klanten zijn zullen er meer meldingen komen en zal aan een oplossing worden gewerkt. Tot nu toe lezen we op beide fora pas 2 meldingen. Dus helemaal zeker dat het een totale USA outage is, is nog niet zeker.

Er schijnt een probleem te zijn met T Mobile in NYC. Niet specifiek Tele2.

Reputatie 1

Okee, dankjewel voor jullie reacties :-)

Ik heb het probleem ook maar dan in D.C. . Is geen T mobile issue beperkt tot Nyc dus, bovendien wordt er hier automatisch met AT&T verbonden die per sms aangeven dat er due to network incompatibility geen traditionele calls plaats kunnen vinden. Dat was het laatste dat ik heb ontvangen, op 28/2 nog zonder problemen verbinding gehad en sinds 1 maart dit probleem. Lijkt dus een breder probleem tussen Tele 2 en de Amerikaanse providers aan iig de oostkust..  

Hopelijk is het snel opgelost (ik kan nu bv niet bij alle beveiligde apps die two factor authenticatie hebben via sms…)

Goedemorgen!

Sinds maandag 28 februari in NYC. Op het vliegveld netjes 2000MB bundel aangeschaft en gelijk 4G data. Vanaf de 29ste nu geen internet en telefonie op mobiel netwerk, alleen noodoproep. Mijn vrouw heeft hetzelfde. In 2018 en 2020 ook in de VS geweest en nooit problemen gehad.

Logischerwijs dus geen mogelijkheid om Tele2 te bellen. Ik ben niet bereikbaar. Uit eerdere topics alle instellingen van mijn Note9 nagelopen, geen afwijkingen.

@Tele2, whats going on? Iemand een gouden tip?

Groeten, Luc

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik ben dezelfde dag ook gestopt met werken. Nu werkt mijn iMessage niet eens meer omdat het niet opnieuw verbinding kon maken na opnieuw opstarten. Tips om een oplossing te vinden aub!?

Reputatie 1

Vanochtend met de trein aangekomen in Chicago. Net ten zuiden van Albany kregen we EDGE data, rond Albany H/H+. Aanvankelijk op T-Mobile, maar nu in Chicago weer op AT&T.

Lijkt dus echt een "Northeast Corridor" gerelateerd probleem. Ik zal Tele2 hier ook op attenderen.

Volgens mij ligt het aan AT&T hier aan de east coast. Mijn telefoon maakt daar altijd verbinding mee (als je handmatig t mobile kiest dan zegt ie dat de simkaart dat niet kan bv.). Volgens mij zit KPN daar ook op en ik was net aan het googelen en kwam precies eenzelfde post als de onze tegen op hun forum, ook van een week oud. Net alsof AT&T vanaf 1 maar iets veranderd heeft.
Hoop echt dat het snel op te lossen is.

Ik heb ook geen service in NY.

met klantenservice contact gehad, die gaven aan om alleen 3G toe te staan, echter de iPhone 12 heeft deze optie niet.

Blijkbaar vindt Tele 2 het niet belangrijk dat je 4 G kunt gebruiken in de VS en dus ben je helemaal niet bereikbaar.

Zodra mijn abonnement is afgelopen gaat Tele2 meteen de deur uit 

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @MikevD natuurlijk vinden we het belangrijk dat je bereikbaar blijft. Echter zijn deze problemen in de VS bij ons bekend en werken mijn collega's er hard aan om dit op te lossen. Probeer de stappen in dit topic (reacties) eens!

 

Ik heb de stappen doorlopen. Alleen is het bij een IPhone 12 met iOS 15.4 niet meer mogelijk om 3G te selecteren.

Inmiddels ben ik terug. Mijn reisgenoot had een andere aanbieder en gewoon verbinding op T-mobile, zelfs 4G

Ik heb net als de anderen sinds ik aangekomen ben in Washington geen netwerk. Roaming staat aan, APN is juist ingesteld, netwerkinstellingen zijn gereset, telefoon is aan en uit geweest en netwerkselectie staat op automatisch. Niks doet het. Ik heb geen eens een smsje gekregen om me te attenderen dat ik in Amerika ben en gebruik kan maken van een buitenlandbundel. Ik heb ook geprobeerd het netwerk handmatig te selecteren. De verschillende providers verschijnen dan wel in beeld, maar wanneer ik bijvoorbeeld T-Mobile selecteer, gebeurt er alsnog helemaal niets. Ik heb dringend hulp nodig bij dit probleem, kan iemand me helpen?

Door VoltE/4g uit te zetten heb ik inmiddels contact gekregen met T-mobile en zie nu 3G op mijn scherm. Heel fijn natuurlijk, maar betekent dit dat in Amerika geen internet via 4G mogelijk is?

Hoi @MikevD natuurlijk vinden we het belangrijk dat je bereikbaar blijft. Echter zijn deze problemen in de VS bij ons bekend en werken mijn collega's er hard aan om dit op te lossen. Probeer de stappen in dit topic (reacties) eens!

 

Ook nu hebben jullie de problemen nog dus is niet echt tijdelijk gebleken…

Ik exact hetzelfde probleem. Geen sevice. Écht klote! Niet gebeld kunnen worden, geen Google maps, geen Whattsapp. Kennelijk een langer bestaand probleem. Contact gehad met Tele2 via dit forum maar doen er niets aan! 

Ik ben weer terug met hetzelfde probleem. Voorheen schreef ik dat ik geen connectie kreeg met het internet, noch met bellen/smsen, in Amerika. Met de aanpassing naar VoltE en 4G uit lukte het me om op een 3G netwerk te komen (T-Mobile in Amerika). Maar mijn telefoon is helaas stuk gegaan en ik heb dus een nieuwe gekocht. Nu blijkt, wat anderen ook al zeiden, dat er op een iphone 13 geen optie is om 3G aan te klikken. Nu heb ik dus opnieuw geen verbinding en kan ik helemaal niks. Een Amerikaanse simkaart helpt me wel om buitenshuis internet te kunnen gebruiken, maar het probleem is dat ik toch ook echt mijn Nederlandse nummer nodig heb om twee-staps-verificatie met sms-codes te kunnen gebruiken, die nodig zijn om van mijn apps gebruik te maken (zoals Whatsapp). Maar die smsjes kan ik dus niet ontvangen, omdat ik geen netwerkverbinding heb. Ik heb zelfs geen “welkom in Amerika” sms gekregen. Kan iemand helpen?

Ik ben het helemaal met je eens Mike: je wordt gewoon niet geholpen. Ik heb hetzelfde probleem met een iphone 13 die geen netwerk heeft met Tele2 omdat je geen 3G kan selecteren. Niets helpt. Maar ook niemand doet wat/reageert/komt met een oplossing. Lekker dan. Tegenwoordig kan je dus helemaal niets meer als je geen netwerk hebt met data, bel of SMS, omdat alle verificatiecodes naar je telefoonnummer worden gestuurd, die ik dus niet kan ontvangen. Als gevolg kan ik essentiele apps niet gebruiken, zoals bankieren, whatsapp, uber en het allerbelangrijkste: de inlog-app voor mijn werk. Terwijl ik 6 weken in Amerika ben voor werk notabene. Ik heb nu al meerdere dagen niets meer van Tele2 vernomen; je wordt gewoon aan je lot overgelaten, zoals je zegt.