beantwoord

vriendenabonnement stopt?

Reputatie 1
Ik kreeg vrijdag 28 april een sms van Tele2 waarin stond: Beste klant, zoals we je per e-mail al vertelden houdt je abonnement op te bestaan. Natuurlijk zorgen we ervoor dat je verbonden blijft, maar voortaan is dat via een maandelijks opzegbaar Sim Only abonnement.
Vanmorgen heb ik naar de klantenservice gebeld want ik heb geen e-mail ontvangen (mijn moeder die hetzelfde abonnement ook heeft heeft ook niets ontvangen) om te vragen wat er gaat gebeuren.

Ik kreeg te horen dat het vriendenabonnement per 1 juli gaat stoppen. Ik had al op de site gelezen dat Tele2 alleen nog maar abonnementen afsluit met 4G en ik kreeg dan ook te horen dat als ik geen 4G toestel had dat ik op zoek zou moeten naar een andere provider of een ander toestel moet kopen. Tevens heb ik gevraagd of ik de gestuurde e-mail nog kon ontvangen want ik moet toch iets meer krijgen dan alleen een sms dat mijn al meer dan 10 jaar lopende abonnement stopt.

's Middags had ik de mail nog niet ontvangen en nog maar eens gebeld en toen kreeg ik iemand anders aan de lijn die mij een totaal ander verhaal vertelde. In de sms stond dat ik verbonden zou blijven dus deze medewerker ging er vanuit dat mijn abonnement overgezet gaat worden naar een sim only abonnement met onbeperkt bellen en zonder internet bundel (omdat ik dat nu ook heb) . Maar zeker weten wist hij het ook niet, hij had ook geen informatie over het stopzetten van het abonnement. De e-mail waar ik naar vroeg was volgens hem niet verstuurd, hij wist ook niet wat er in stond.

Maar ik zit nu met de vraag wat moet ik, moet ik nu zoek naar een andere provider omdat Tele2 mij niet meer wil hebben zonder 4G toestel of kan ik nog langer bij Tele2 blijven dan 1 juli? Ik wil straks niet op 1 juli in het buitenland zonder mobiel netwerk zitten.
Is er iemand die hier het antwoord op weet want bij de telefonische klantenservice geeft iedereen een ander antwoord en hebben ze niet de benodigde informatie en kennis.
icon

Beste antwoord door Maris van Tele2 10 juni 2017, 14:40

Dag Kartij,

Ik dacht dat ik je al een reactie had verzonden dit blijkt niet zo te zijn, Excuses.

De kosten buiten de bundel zijn bij beide abonnement vergoed maar staan wel gewoon op de factuur.
Er zal een ander bedrag worden geïncasseerd bij beide.

Je factuur is door ons opgesplitst om deze reden is de factuur periode die je ziet afwijkend en zullen er twee verschillende incasso's plaatsvinden.
Als je straks beide incasso bedragen bij elkaar optelt kom je rond de 11 euro uit, zoals je van ons gewent bent!

Groetjes, Maris
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

20 reacties

Reputatie 4
Badge
Tele2 verkoopt geen abonnementen zonder databundel, dus overzetten naar zo'n abonnement gaan ze ook niet doen.

Als jouw telefoon de 4G frequenties van Tele2 ondersteunt (800 MHz en 2600 MHz), moet er geen probleem zijn. Ondersteunt hij deze niet, dan zul je inderdaad een nieuwe moeten kopen die dat wel doet, of op zoek moeten gaan naar een andere provider.
Reputatie 1
Bij de klantenservice vertelde ze mij dat ik waarschijnlijk wordt overgezet naar een abonnement met 1 MB (ipv 1GB) maar zeker weten deed de medewerker het niet en daar kan ik dus niets mee. Ik moet het zeker weten. Over een paar weken ga ik met vakantie, het is te kort dag om over te stappen naar een andere provider en om nu hals over kop een nieuwe telefoon te kopen.
Als er een nieuwe sim-kaart moet worden opgestuurd zal ik die niet ontvangen voor mijn vakantie en dus ben ik bang in het buitenland zonder telefoon te zitten en als ik terug kom is het abonnement van Tele2 verlopen en ben ik mijn nummer kwijt.
Tele2 zegt dat ze ervoor zullen zorgen dat ik verbonden blijf maar ik wil graag weten hoe ze dat dan denken te doen, waar willen ze me naar overzetten. Ze kunnen toch niet een smsje sturen met de mededeling dat mijn abonnement stopt en vervolgens niet zeggen welke stappen er genomen moeten worden. Een brief of mail lijkt me niet meer dan fatsoenlijk.
Reputatie 4
Badge
Het kleinste abonnement dat Tele2 heeft is 1GB, dus lager dan dat zul je niet krijgen.

Als je binnenkort op vakantie gaat, is het misschien handig om tijdelijk een losse simkaart te kopen.
Badge
Dag Kartij,

De overgang naar ons 4G netwerk is per abonnement anders, het is voor ons dus moeilijk om je zonder gegevens een duidelijk antwoord te geven.
Zou je mij een privébericht willen sturen met je volledige adres, geboortedatum en klantnummer?

Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen Privébericht naar Maris.

Groetjes, Maris
Reputatie 1
Hallo Maris, ik heb je gelijk na jouw bericht een privebericht gestuurd maar nog geen antwoord gekregen op mijn vraag per wanneer nu mijn abonnement stopt, 1 juni of 1 juli, de medewerkers van de klantenservice zijn hier niet duidelijk over.
Vanmorgen ben ik wel door een Tele2 medewerker gebeld omdat ik een terugbelverzoek zou hebben ingediend (wat ik niet heb gedaan). De medewerker wist ook niet wanneer mijn abonnement zou stoppen, zou mij hier vanmiddag om 12.15 uur over terug bellen maar het is inmiddels 17.15 uur en ik heb niets meer gehoord.
Als het per 1 juni is neem ik aan dat ik per die datum kan overstappen naar een andere provider en dat ik niet met een opzegtermijn van een maand zit want dan zouden we al op 3 of 4 juni zitten.
Badge
Hoi Kartij,

Je bericht heb ik niet ontvangen maar ik kan je alsnog een antwoord op je vraag geven.
Het abonnement zal per 1 juni worden verwijderd, dit betekent dat je bij een nieuwe provider nummerbehoud voor 1 juni zou kunnen aanvragen.

Het spijt me om te horen dat je niet bent teruggebeld door mijn collega, terwijl dit wel was beloofd.

Groet, Maris
Reputatie 1
Nou Maris, ik kan je vertellen dat het abonnement niet per 1 juni wordt omgezet zoals mij vanaf afgelopen dinsdag door tientallen medewerkers en ook door jou is verteld. Ik bel al vanaf 1 mei met de klantenservice en ik heb steeds te horen gekregen dat het abonnement eerst per 1 juli vervolgens per 1 juni zal worden gestopt gezet maar ik kan je hierbij vertellen dat het al met terugwerkende kracht per 1 mei is omgezet in 100mb en 150 belminuten. Aangezien ik normaal 's avonds en in het weekend onbeperkt kon bellen zit ik nu al ruim over mijn belminuten heen (en ik niet alleen, ook mijn moeder met exact hetzelfde abonnenmet). Wat zijn dit voor maffiapraktijken van Tele2??? Ik zal bij deze gelijk Kassa en Radar inschakelen om te vragen of dit zomaar kan zonder enige mededeling van de zijde van Tele2.
Ik heb een abonnement tot 1 juni en wil tot 1 juni ook gebruik kunnen maken van het abonnement. Als Tele2 eerlijk naar mij was geweest had ik dus ook wel per 1 mei over kunnen stappen naar een andere provider. Maar nee, ik wordt aan het lijntje gehouden tot 1 juni maar kan vanaf nu niet meer bellen omdat mijn beltegoed al op is. Graag hoor ik hier een reactie op van Tele2
Reputatie 1
Hallo Maris, het afgelopen weekend zijn er bij mij nog wel een aantal vragen naar boven gekomen waar ik graag antwoord op zou willen hebben.
De eerste is natuurlijk hoe kan het dan mijn abonnement in de laatste maand in 1x zonder overleg wordt overgezet. Hoe moeilijk is het voor Tele2, die zelf mijn abonnement stopt per 1 juni om dit dan ook per 1 juni door te laten lopen. Graag zou ik zien dat mijn oude abonnement weer terug wordt gezet tot 1 juni zodat ik deze maand nog normaal kan bellen (net als mijn moeder van 72 die dus de rest van de maand niemand meer kan bellen of tegen een belachelijk hoog tarief)
De tweede, nu ik ineens maar 150 belminuten heb en dus de rest van de maand geen gebruik meer kan maken van mijn abonnement wil ik ook wel weten wat die 150 belminuten mij kosten. Ik had onbeperkt bellen voor 10 euro per maand dus omgerekend kunnen die 150 minuten mij dan denk ik niet meer dan 2 euro kosten. Op de site zie ik nergens een optie van 150 belminuten dus ik kan daar ook niet vanuit gaan. Daarnaast krijg ik 100MB waar ik niet om heb gevraagd en die ik ook niet wil dus ik neem aan dat ik daar niet voor hoef te betalen - maar ook deze optie staat niet op de site.
Ik blijf me nog steeds verbazen over deze actie van Tele2, het is hetzelfde als dat ik mijn gas en licht opzeg en de energiemaatschappij dan zegt dan krijg je de laatste maand geen gas en licht meer van ons en als je dat wel wilt ontvangen betaal je er het dubbele voor.
Ik heb 12 jaar een mobiel abonnement gehad bij Tele2 en vind het jammer dat het de laatste maand voor zoveel problemen en ellende moet zorgen.
Badge
Dag Kartij,

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je klantnummer, volledige adres en geboortedatum zodat ik precies kan nagaan wat er precies gebeurt en is gebeurd!
Je kan een privébericht naar mij versturen door naar mijn profiel e gaan en te kiezen voor "bericht".
Ik kan je geen inhoudelijk reactie sturen voordat ik heb gezien wat er precies is gebeurt, aan een standaard antwoord heb je namelijk niks in de situatie waarin je zit.

Groet, Maris
Reputatie 1
Hallo Maris,

Ik heb je net een privebericht gestuurd met zowel mijn gegevens als die van mijn moeder aangezien die hetzelfde probleem heeft. Nu kijk ik echter net in MijnTele2 en zie daar een factuur staan waaruit ik opmaak dat het 150 minuten bellen/sms al op 23 april zou zijn ingegaan. Ik val van de ene verbazig in de andere. Hoe kan het dat dit zomaar wordt overgezet zonder dat de klant hierover wordt geïnformeerd. Ik heb op 28 april een sms ontvangen dat mijn abonnement BINNENKORT zou veranderen, niet dat het al gewijzigd was. Mijn moeder was op 30 april dus kennelijk al over haar 150 belminuten heen en heeft toen een gesprek van een half uur gehad voor € 7,75. Het lijkt mij toch niet dat zit zomaar kan, abonnementen wijzigen en de klant daardoor op kosten jagen zonder dat ze het ook maar weten. In mei kreeg mijn moeder nog een sms dat ze over haar belbundel heen zou zijn waardoor we er achter kwamen dat het abonnement zonder ons medeweten is gewijzigd maar die heeft ze in april ook niet gekregen. Ik hoop dat je dit kan uitzoeken en hier een goede uitleg voor hebt.
Reputatie 1
Nog even een aanvulling. Jij en ook andere van jouw collega's hebben aangegeven dat een nieuw abonnement (welke dat zou zijn weet ik ook niet) op 1 juni in zou gaan.
Reputatie 1
Hallo Maris,

Vorige week heb jij mij via een privé bericht onderstaand antwoord gegeven en je zou er maandag of dinsdag op terug komen. Het is inmiddels vrijdag en ik heb nog niets gehoord. Weet je inmiddels al iets meer?

Maris van Tele2
7 dagen geleden
Bedankt voor de gegevens.
Wij kunnen de abonnementswijziging niet meer terug draaien, wel ga ik na dit weekend voor jullie beide kijken wat we kunnen doen aan de kosten die zijn ontstaan.
Op dit moment kan ik geen beloftes doen maar het is duidelijk dat jullie beide verschillende antwoorden van ons hebben gehad.

maandag of dinsdag kan ik jullie hopelijk meer vertellen!

Groet, Maris
Badge
Excuses, ik heb niet de mogelijkheid gehad om eerder te reageren..

De kosten die buiten in rekening zijn gebracht bij je moeder en bij jouw hebben wij vergoed.

Groet, Maris
Reputatie 1
Hallo Maris,

Bedankt voor de moeite en het antwoord. Hoe worden de kosten vergoed, krijgen we het bedrag terug gestort?
Badge
De kosten zullen bij jou en je moeder op de factuur met de hoge kosten direct worden tegengeboekt!

Groet, Maris
Reputatie 1
Hallo Maris,

Zou je nog eens willen meekijken want het gaat nu helemaal niet goed. Ik heb net gekeken naar de facturen en op 15 mei heeft mijn moeder een factuur ontvangen over de periode 23-4 tm 30-4 met verbruikskosten 9,50 euro. Deze kosten zouden moeten worden vergoed. Echter ik zie nu ook een factuur van 2 juni over de periode 23-4 tm 3-5 (waarom deze niet tot 30-4?) en daar zijn de verbruikskosten ineens 28,47 euro. Zelfs de minuten in de belbundel worden nu afgerekend. Op de eerste factuur stond bellen op 29-4 16 minuten 0 euro, op de 2e factuur moet hier ineens 5,80 euro voor worden betaald. Dus ipv dat het geld wordt teruggestort moeten mijn moeder nu extra betalen. Om het nog verwarrender te maken is het totaal bedrag van de factuur niet 28,47 + btw maar 9,49 euro. Er is dus wel wat gecorrigeerd maar dit bedrag hebben we ook al betaald op de factuur van 15 mei - nu betalen we dus dubbel ipv dat het terug komt. Mijn moeder had 9,50 terug moeten krijgen maar moet nu 9,49 betalen
Hetzelfde geldt voor mijn factuur. Op de factuur van 15 mei (over periode 23-04 tm 30-04) zat ik binnen de bundel en dus 0 euro verbruikskosten. Op de factuur van 2 juni (over de periode van 23-04 tm 03-05) heb ik ineens 30,56 verbruikt. Ook hier weer de vraag, waarom is de periode ineens langer en hoe kan het dat ik nu extra moet betalen ipv geld terug krijg. Ook ik moet precies hetzelfde bedrag van 9,49 betalen.
Reputatie 1
Nog even een opmerking, de belbundel loopt toch per de 1e van de maand, dus hoe kan de factuur lopen van 23-04 tm 22-05 zoals op de factuur staat van 2 juni - dit was de looptijd van het vriendenabonnement en dat is per 23-4 ongevraagd gestopt.
Reputatie 1
Hallo Maris,

Het is al weer een week geleden dat ik op het forum heb gezet dat de kosten niet zijn vergoed maar extra in rekening zijn gebracht. Ik heb hierover gebeld met de klatenservice maar die weten niet wat er op het forum is besproken en zeggen dus ook niets voor me te kunnen doen. Ik kan een vergoedingenformulier invullen maar daarin mag ik maar 300 tekens gebruiken, veel te weinig om alle fouten die al spelen vanaf 23 april uit te leggen.
Zou jij hier dus nog eens naar kunnen kijken want het probleem wordt steeds groter.
Badge
Dag Kartij,

Ik dacht dat ik je al een reactie had verzonden dit blijkt niet zo te zijn, Excuses.

De kosten buiten de bundel zijn bij beide abonnement vergoed maar staan wel gewoon op de factuur.
Er zal een ander bedrag worden geïncasseerd bij beide.

Je factuur is door ons opgesplitst om deze reden is de factuur periode die je ziet afwijkend en zullen er twee verschillende incasso's plaatsvinden.
Als je straks beide incasso bedragen bij elkaar optelt kom je rond de 11 euro uit, zoals je van ons gewent bent!

Groetjes, Maris
Badge
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen. Fijne dag!
Groet, Maris