beantwoord

vreemd telefoonnummer bij bellen naar Cuba

  • 26 May 2019
  • 4 reacties
  • 3187 x bekeken

Hallo allemaal,

Ik heb een heel leuke uitdaging voor jullie ( denk ik)
Sinds enige tijd heb ik een cubaanse vriend.
Om telefoon kosten te besparen bellen we elkaar een paar keer per dag gewoon 1 x de telefoon laten rinkelen en weer ophangen, dit gewoon om te laten weten dat we aan elkaar denken, soort van virtueel kusje of zoiets hahaha
De afgelopen week echter krijgt hij als ik dit doe een heel vreemd telefoonnummer te zien, ook vaak verschillende, dus alsof hij gebeld word door een wildvreemde, mijn telefoonnummer en naam komt niet meer in beeld.
Hier een screenshot, mijn naam , claudia, is als hij naar mij belt, de rare nummers zijn als ik naar hem bel.
Iemand enig idee hoe dit komt en ontstaat en belangrijker, hoe dit te stoppen??

icon

Beste antwoord door eric 26 May 2019, 20:21

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Reputatie 6
0010 is de landcode van Bolivia. Je nummer is waarschijnlijk opgepikt ergens en hoopt men dat je zo nieuwsgierig wordt dat je terugbelt. Je kan het melden. Overigens ken ik ook een paar meisjes die contact met Cubanen hadden. Ze willen allemaal naar Europa en vertrekken vervolgens naar een warmere streek, Spanje. Of dat nummer is van een Boliviaanse schone, God knows...
Keep that in mind.
We kennen elkaar al heel lang en nee niet iedere Cubaan wil een 'ticket out', word echt dood en doodmoe van deze discussie, wij allebei overigens.
Dat 010 de landcode van Bolivia is had ik ook al uitgevonden net zoals 0058 die van Venezuela is, maar vreemd blijft het zeker, we hebben het dit nog nooit gehad.
Als iemand echt een nuttige , begrijpelijke reactie hier op heeft dan hoor ik het graag
Reputatie 7
Badge +12
Tja, voor virtuele kusjes is een mobiel abonnement niet gemaakt. Dus gebruik whatsapp om te flikflooien...
Effin, gesprekken naar zo'n land lopen wel eens door een ander land heen vanwege interworking aggrements. Anumber portability is dan niet altijd gegarandeerd. Soms zal zo'n tussenpartij door het aanpassen van het Aummer kosten besparen, zeker naar zo'n communistisch land zonder marktwerking. Meestal wordt het Anummer dan onderdrukt, dat is beter dan een ander nummer tonen vind ik. Omdat zo'n gesprek dus via diverse operators loopt , die allemaal hun eigen routeringen kunnen bepalen kan het nummer wel eens gemodificeerd worden op het ene moment en het andere weer niet.
Reputatie 6
We kennen elkaar al heel lang en nee niet iedere Cubaan wil een 'ticket out', word echt dood en doodmoe van deze discussie, wij allebei overigens.


Ach een verliefd meisje, hoe schattig.