beantwoord

Vraag over dekking icm accuduur

Sinds een ruime week heb ik een abonnement bij Tele2, sinds die tijd is de accuduur van m'n telefoon ongeveer gehalveerd. Natuurlijk gaat het harder met unlimited, maar ook na een dag vrijwel geen gebruik is de telefoon 's avonds leeg. Bij het netwerk waar ik vandaan kom kon ik ruim twee dagen met een accu. Ik heb de Sony XZ1C, dat toestel heeft een hele ruime accuduur.
De netwerkdekking voldoet over het algemeen, maar hapert soms even. Zowel tijdens bellen als tijdens datagebruik.
Mijn vriendin ervaart precies hetzelfde.

Na wat zoeken ontdekte ik dat een verminderd bereik invloed heeft op de accuduur, om die reden zocht ik de locatie van de dichtsbijzijnde masten op. Daar ontdekte ik dat de afstand van huis tot een Tele2 mast ruim tweemaal zo groot is als tot een mast van mijn vorige aanbieder, tevens had die aanbieder drie masten op ongeveer die afstand staan. Iets verder uitgezoomd bleek ook dat Tele2 over het algemeen de masten dichter op elkaar heeft staan dan in het gebied waar ik woon. Dus ben ik benieuwd of er plannen zijn om in mijn omgeving een mast bij te plaatsen of dat ik hieraan moet wennen.

Ik woon in het buitengebied, iets ten westen van Drijber (postcode 7933TW) en ben me er van bewust dat ik hier nooit het bereik van in een stad zal krijgen. Ook weet ik dat die drie masten van m'n vorige aanbieder niet te vergelijken zijn met Tele2's 4G masten, die laatste zijn krachtiger en er hoeven er dus minder geplaatst te worden.

icon Beste antwoord door Henk Jan 13 november 2017, 20:21

Hoi Mark,

Bedankt voor de mail.
Ik laat het even liggen, want gisteren en vandaag was het aanzienlijk beter.
Misschien weersinvloed... of service voordat de melding echt plaatsvond 🙂

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 Reacties

Reputatie 2
Badge
Hoi Henk Jan,

Erg vervelend dat je telefoon minder lang met de accu kan doen dan voorheen. Het klopt dat wanneer je telefoon veel moeite moet doen om het signaal op te pikken dat dit wat vergt van je accuvermogen. Ik ben echter wel bang dat we hier op dit moment niet veel aan kunnen veranderen. Je zou eens kunnen proberen of de simkaart in een ander toestel hetzelfde effect heeft. We zijn ons netwerk continue aan het verbeteren, dus wellicht komt er een mast bij die wat dichter bij jou in de buurt staat. Mocht je ook problemen ondervinden met betrekking tot de dekking dan kun je altijd een verzoek doen voor een dekkingsonderzoek. Wij gaan dan bekijken hoe dit komt en of we dit kunnen oplossen.

Mark
Hoi Mark,

Bedankt voor de bevestiging dat het zoeken zoveel accucapaciteit zal nemen. In feite is dat een dekkingsprobleem toch? Overigens valt de verbinding af en toe weg, maar dat had ik al geaccepteerd hier in het buitengebied. Maar een melding is wel een idee, waar kan ik dat doen?

Een ander toestel is geen optie, dat is 3G en zal dus T-mobile gaan zoeken. Eenzelfde toestel als wat ik heb geeft echter hetzelfde resultaat en zal een probleem met mijn toestel wel uitsluiten.
Reputatie 2
Badge
Hoi Henk Jan,

Ik heb je een email gestuurd met een formulier waarin staat hoe je voorbeelden voor het dekkingsonderzoek kunt doorgeven 🙂.

Mark
Hoi Mark,

Bedankt voor de mail.
Ik laat het even liggen, want gisteren en vandaag was het aanzienlijk beter.
Misschien weersinvloed... of service voordat de melding echt plaatsvond 🙂
Reputatie 2
Badge
Hoi Henk Jan,

Fijn dat het nu wat beter verloopt. Mocht je in de toekomst nog problemen ervaren dan mag je dat formulier gebruiken 🙂.

Ik heb je topic gesloten, mocht je nog vragen hebben dan mag je hier een nieuw topic voor openen.

Mark