beantwoord

Vraag over afmelding levering OPD

• 22 september 2017
  • 6 reacties
  • 265 x bekeken

ik heb een buurman die op leeftijd is en klant is bij tele 2, hij heeft nog een mobiele abonnement afgesloten bij tele 2 na precies 3 maanden, kon eerst niet maar kreeg toch toestemming.
Maar hij heeft ook ergens anders een bestelling gedaan, hij zou alle twee bestellingen van OPD ontvangen op 2 verschillende tijden, OPD heeft de afspraken afgezegd, reden zou zijn dat tele 2 en die andere het teruggehaald hebben.
Zijn dochter heeft navraag gedaan bij de web winkels en blijkt dat de bestellingen niet afgezegd zijn, kan dat zomaar van OPD?
Als je op internet leest dan komen alleen maar negatieve nieuws over OPD.
Wie heeft hier ervaring mee
icon

Beste antwoord door JeroenM van Tele2 23 september 2017, 11:57

Hallo,

Ik wil graag verder onderzoek doen maar dan heb ik toch klantgegevens nodig. Omdat het niet om je eigen aanvraag gaat.

Zou je me alsjeblieft een privébericht kunnen sturen met de volgende gegevens:
- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Klantnummer
- Geboortedatum
Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Jeroen M.

Bedankt voor je medewerking.
Ik zie je gegevens tegemoet.
Groet,
Jeroen M
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Als er opeens twee bestellingen tegelijk via verschillende verkoop kanalen bij 1 provider worden gedaan gaan waarschijnlijj de fraude alarmbellen rinkelen! Wat zegt Tele2 over het annuleren van die orders? OPD werkt in opdracht van providers. Als die zeggen "cancel delivery" dan moeten zij dat gewoon uitvoeren.
er is geen twee bestellingen bij 1 provider gedaan, er zijn twee bestellingen bij 2 providers gedaan, en alles is gecheckt op fraude en kredietwaardigheid.
mijn buurman is al vaste klant bij de providers.
hoe kan het zo zijn dat een koeriersdienst de dienst gaat uitmaken terwijl je goedkeuring hebt van de provider.

Het is toch te gek dat anderen gaan bepalen dat als je meer dan 1 bestelling plaatst gelijk gedacht word aan fraude.
Reputatie 7
Badge +2
Denk er aan dat OPD niet je dagelijks Postnl bezorger is, ze zijn verantwoordelijk voor het identificeren en afhandelen van het contract.

Stel je voor dat ze 2 bestellingen van verschillende operators krijgen die voor een persoon bedoeld is, op dezelfde dag. Ik kan mij voorstellen dat ze dat terug communiceren aan hun opdrachtgevers (de providers) en dat deze toch besluiten om de bestelling te annuleren.

Dat hoef ook niet perse zo te zijn, providers hebben andere systemen die dat soort situaties naar boven kunnen krijgen.

De oplossing is dat jou buurman (of een gemachtigde) contact opneemt met de providers, ze zijn de opdrachtgevers van OPD.
is ook gedaan, en ze hebben ook alles dubbel gecheckt voor ze je akkoord geven, maar als je dan toch toevallig bij meerdere providers bestellingen plaatst en ze zijn goed bevonden dan hoort opd ze toch gewoon te bezorgen? ze hebben er niets mee te maken waar en bij wie je bestelt, van hun opdrachtgevers hebben ze goedkeuring, het enigste wat zij moeten doen is bij afleveren te controleren of alle papieren en identificatie klopt, meer niet.
maar zij gaan nu met privé gegevens bemoeien, volgens opd hebben de providers geannuleerd maar bij navraag blijkt het niet zo te zijn, er klopt iets niet
Reputatie 4
Badge +3
Hallo,

Ik wil graag verder onderzoek doen maar dan heb ik toch klantgegevens nodig. Omdat het niet om je eigen aanvraag gaat.

Zou je me alsjeblieft een privébericht kunnen sturen met de volgende gegevens:
- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Klantnummer
- Geboortedatum
Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Jeroen M.

Bedankt voor je medewerking.
Ik zie je gegevens tegemoet.
Groet,
Jeroen M
Reputatie 7
Badge +4
Ik vind hier persoonlijk een raar smaakje aan zitten. Man op leeftijd heeft een abonnement bii Tele2. Besteld vervolgens bij twee verschillende providers op ongeveer hetzelfde moment nog twee abonnementen met twee nieuwe telefoons. Dan komt TS klagen dat OPD eigenhandig die zendingen heeft tegengehouden nadat dochter van de man op leeftijd gehoord had dat beide providers de bestellingen hebben tegengehouden.. tja... er gebeuren tegenwoordig rare zaken... wat moet een man op leeftijd met twee nieuwe abonnementen, er zijn verhalen bekend dat jongeren of ouderen misbruikt worden om op hun naam onder dwang dure abonnementen af te sluiten. Via Preventel hebben de providers hierover met elkaar contact. Die stichting is juist door de provider opgericht om onder andere dit soort zaken tegen te gaan.

Kan er ook helemaal naast zitten hoor, maar over veiligheid en fraude gevallen wordt meestal niet veel mededelingen gedaan door moderators, maar wie weet als je ze de persoonlijke gegevens van de man op leeftijd geeft horen we nog wat.