beantwoord

Vraag 4g met modem

• 22 september 2017
  • 13 reacties
  • 1620 x bekeken

• Aan het warmlopen
  • 4 reacties
Op dit moment hebben we een 4g voor thuis abbo bij T-mobile. Omdat we met ons gezin meer data gebruiken dan in hun bundel en omdat Tele2 nu unlimited data biedt (en we al 4 mobiele abonnementen naar tevredenheid bij Tele2 hebben) denk ik eraan over te stappen. Ik heb een paar vragen waarmee ik hier hopelijk iets verder kan.

1) ik heb begrepen dat gebruik van een 4g modem is toegestaan (maar niet actief wordt ondersteund), klopt dat? Wil het graag netjes doen...
2) klopt het dat de sim gewoon werkt in ons huawei 4g modem?
3) ik heb begrepen dat je boven de 5gb per dag een extra gb aan moet vragen per sms of via mijntele2. Wij gebruiken per dag gemiddeld zo'n 7gb dus zullen dat bijna dagelijks meerdere malen moeten doen. Sms'en is lastig via een modem, dus dat wordt via mijn tele2. Is het activeren van 1gb extra data 'een druk op de knop' of een ingewikkeld aanvraagproces? ( geen enkel punt om elke dag een of twee keer button aan te klikken, maar telkens wat hoogdrempeliger wordt tuurlijk irritantte)
4) of is het mogelijk (evt tegen extra kosten) om de daglimiet automatisch te verhogen als we aan kunnen tonen geen misbruik te maken :-)

Extra info: omdat we in het buitengebied wonen hebben we serieus alternatief voor ons internet, dus tips op dat gebied zijn zinloos 🙂
icon

Beste antwoord door JeroenM van Tele2 29 september 2017, 13:06

Hallo,

Ik heb een officieel statement ontvangen:

"Het gebruik van SIM-kaarten (met '06-nummers') die bestemd zijn voor ons 4G-netwerk in netwerkontvangers als een router of een dongel plaatsen is niet toegestaan. Dit is in strijd met de geldende wet- en regelgeving. Deze SIM-kaarten mogen alleen gebruikt worden in apparaten waarmee gebeld wordt , zoals mobiele telefoons en smartphones."

Helaas wordt dat voorlopig dus nog niet de thuis abonnementen opzeggen. 😉
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Tele2 levert geen sims voor modems. Er wordt een 06 nummer op geplaatst en ACM houdt toezicht dat sims voor modems 097 nummers zijn. Wat wel is toegestaan is dat je thetering gebruikt. Dus je smartphone als wifi hotspot laat werken.
Het aanbod van unlimited is daarom ook voorzien van een daglimiet met daarna een eis om te smsen of de app te gebruiken om "misbruik van routers tegen te gaan". Het is namelijk geen vervanger voor een internetlijn of om meerdere computers van internet te voorzien. Daar zijn juist producten als 4G voor thuis of het alternatief van KPN voor bedoeld.
Tele2 levert geen sims voor modems. Er wordt een 06 nummer op geplaatst en ACM houdt toezicht dat sims voor modems 097 nummers zijn. Wat wel is toegestaan is dat je thetering gebruikt. Dus je smartphone als wifi hotspot laat werken.
Het aanbod van unlimited is daarom ook voorzien van een daglimiet met daarna een eis om te smsen of de app te gebruiken om "misbruik van routers tegen te gaan". Het is namelijk geen vervanger voor een internetlijn of om meerdere computers van internet te voorzien. Daar zijn juist producten als 4G voor thuis of het alternatief van KPN voor bedoeld.

Beste Eric,

Dank voor je snelle reactie. Ik heb dat ook wel eens gehoord, vandaar mijn eerste vraag. En verrassend omdat de Tele2 medewerker telefonisch aangaf dat het is toegestaan...
Reputatie 4
Badge +3
Hallo,

Ik ben de algemene voorwaarden nog even langs gegaan en zie dat er niets over modems in staat.

Ik ga het voor de zekerheid voor je uitzetten zodat ik een officieel statement kan geven.

Ik kom hier nog op terug.
Hallo,

Ik ben de algemene voorwaarden nog even langs gegaan en zie dat er niets over modems in staat.

Ik ga het voor de zekerheid voor je uitzetten zodat ik een officieel statement kan geven.

Ik ben benieuwd *wacht in spanning af*
Heb je ondertussen al antwoord op mijn derde vraag 🙂
Reputatie 7
Badge +2
Over je derde vraag,

Het in een kwestie van 2 knopjes drukken.

https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/unlimited-abonnement/

Veel modems hebben een sms functies, kun je even kijken als jou dat ook heeft, dan is het alleen maar een kwestie van nog 1 GB sturen naar 1280.

Ik ben wel benieuwd naar het antwoord, sinds Tele2 heeft geen modems op hun 4g White list.
Hallo,

Beste Jeroen, al enig idee?
Reputatie 4
Badge +3
Nee helaas nog geen update.
Reputatie 4
Badge +3
Hallo,

"Het gebruik van SIM-kaarten (met '06-nummers') die bestemd zijn voor ons 4G-netwerk in netwerkontvangers als een router of een dongel plaatsen is niet toegestaan. Dit is in strijd met de geldende wet- en regelgeving. Deze SIM-kaarten mogen alleen gebruikt worden in apparaten waarmee gebeld wordt , zoals mobiele telefoons en smartphones."

Helaas wordt dat voorlopig dus nog niet de thuis abonnementen opzeggen. 😉
Reputatie 7
Badge +5
En een 4G Modem waarmee je kunt bellen via CSVB of CS Voice?

http://wwwen.zte.com.cn/endata/magazine/mobileworld/2016/1/articles/201602/t20160229_448743.html

Dat zou toch ideaal zijn voor gebieden met langzaam internet.
Hallo,

Helaas wordt dat voorlopig dus nog niet de thuis abonnementen opzeggen. ;)

Hoi Jeroen,

Dank je wel voor je reactie, al is dat niet wat ik het liefste hoor natuurlijk :-)
Dan gaan we toch voor KPN...
Reputatie 7
Badge +4
Kpn heeft een soort 4g backup in combinatie met een adsl lijn van hen. Is alleen te verkrijgen in bepaalde postcode gebieden, maar misschien is dat wat voor jullie.
Reputatie 4
Badge +3
En een 4G Modem waarmee je kunt bellen via CSVB of CS Voice?

http://wwwen.zte.com.cn/endata/magazine/mobileworld/2016/1/articles/201602/t20160229_448743.html

Dat zou toch ideaal zijn voor gebieden met langzaam internet.

nee ook niet voor nu willen we alleen maar 4g Ready telefoon toestellen.
Reputatie 4
Badge +3
Aangezien het hier stil is sluit ik het topic.