beantwoord

voor 5g betaald, maar alleen optie 4g?

  • 24 November 2021
  • 11 reacties
  • 596 x bekeken

Ik heb voor 2 euro per maand 5G netwerk afgesloten. Maar als ik wifi uit zet en in instellingen kijk heb ik alleen de optie 2G, 3G en 4G. Kan ik geld terug krijgen?

icon

Beste antwoord door eric 24 November 2021, 22:45

Bekijk origineel bericht

11 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Wat voor toestel gebruik je?

Samsung s20FE

Er is een Samsung S20FE 4G en een Samsung S20FE 5G.  Prijsverschil volgens Pricewise 80 euro.

Welke heb je?

Weet ik niet. Maar ik heb via mobiel.nl voor 2 euro per maand 5g bij mijn abonnement betaald.  Ik zal hun wel berichten...

Reputatie 7
Badge +12

Je kan alleen 5g ontvangen als je telefoon 5g mogelijkheden heeft. Mobiel.nl zal je kunnen aangeven wat voor toestel je gekocht hebt.

Bedankt voor de reacties. Heb het in de app kunnen verlagen.  

Ik heb een Samsung Ultra S20 (topper van Samsung) met 5G en ook extra abonnement afgesloten. Eerst ook nog even gecheckt of er in mijn regio ook mogelijk is. Alle lichten stonden op groen….maar helaas de dekking 5G is erg slecht en zit dus constant op 4G. Mijn ervaring is dat de landelijke dekking bij Tele2 altijd problematische is geweest. In het verleden vaak hierdoor een overstap gedaan naar een andere provider. Nu weer terug bij Tele2 en het problemen zijn er nog steeds maar nu dan op het vlak van 5G. Echter de signaal sterkte is ook zwak 2 a 1 streepje van de 4. Erg jammer….wordt aan het einde van mij abonnement toch weer een andere provider (KPN en straks misschien ook bij Simpel).  Wel opgemerkt dat de klantenservice bij Tele2 tegenwoordig erf goed is!

Reputatie 7
Badge +12

Er zijn nog maar 3 netwerken in Nederland. Het eigen landelijk dekkend Tele2 netwerk is een jaar of 3 geleden uitgezet. Tele2 Sims maken gebruik van het T-Mobile netwerk, net zoals Ben en Simpel.

En toch is er een verschil. Simpel b.v. heeft nog geen 5G. Budget mobiel heeft afgeknepen snelheden van de gebruikte kpn netwerk maar landelijkedekking is prima. Wat mij opvalt is dat tele2 een slechte dekking heeft waardoor 5G zoal hier niet mogelijk is. Waarschijnlijk bepaalde afspraken gemaakt met een netwerk. Mijn mobiele netwerk wordt trouwens weergegeven met Tele2. Helaas.

Overigens het signaalsterkte is vandaag weer merendeels 1 streepje....en LTE+. Vandaag wel enkele momenten 5G verbinding gehad....van korte duur.  Postcode gebied 3295.

Reputatie 7
Badge +12

Het klopt dat een service provider zoals Simpel, Tele2 of budget mobiel hun eigen naam in het display kunnen zetten. Toch zijn er maar 3 radio netwerken waar elke sim in Nederland gebruik van moet maken.

Reageer