beantwoord

“Voor 23.59 besteld morgen in huis” MISLEIDEND!

• 17 augustus 2018
  • 20 reacties
  • 1372 x bekeken

Hallo allen!

Ik heb gisteravond een iphone 8 64gig space grey besteld bij een verlenging van mijn abonnement.

Mijn eigen telefoon doet het niet meer zo goed en we gaan binnenkort een aantal dagen weg. Dus de actie van nu bestellen en morgen in huis gaf voor mij de doorslag om nu bij Tele2 te verlengen.
Ik was me nog bij andere providers aan het oriënteren, maar de snelle levering bij Tele2 gaf de doorslag!

Echter na besteld te hebben kreeg ik een mailtje. Daarin stond: “zoals eerder aangegeven is de levertijd wat langer van de iphone 8......”. Dit is alleen nergens aangegeven. Overal stond juist “nu bestellen morgen in huis”.

Dit is zeer frustrerend. Dan verleng je een abonnement en dan wordt je bij de verlenging al misleid!
Ik heb gebeld met de klantenservice. Een hele vriendelijke meneer kon me niet vertellen hoe het kwam en hoe lang de levertijd zou zijn. Hij kon daar niets over zien.

Dus nu zit ik zonder telefoon en weet totaal niet wanneer hij komt. Toch een schande voor zo’n bedrijf als Tele2!

Hoe nu verder?

Mvg,
Iris
icon

Beste antwoord door Estherunlimited 17 augustus 2018, 19:35

Tele2 is goedkoper en daar mogen ze dan ook mee adverteren. Maar hun manier van bestellingen verwerken klopt niet.
Gewoon vermelden op website toestel wel of niet op voorraad is eerlijker en duidelijker.
Binnen een dag leveren komt niet voor bij Tele2
Misschien heb je als je geluk hebt binnen 1 dag een mail van OPD om afspraak te mogen maken. Ze dekken zich in met de standaardmail die je onmiddellijk ontvangt met mededeling dat je toestel helaas niet op voorraad is .....en op de site blijft staan.......juist! Binnen 1 dag bezorgt
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Hier staan wat levertijden benoemd. Staat alleen geen standaard Iphone 8 tussen. Dit overzicht wordt eens per 3 dagen aangepast, dus misschien is deze "net" out of stock geraakt. https://www.tele2.nl/mobiel/levertijden/
Zodra het toestel er is krijg je een mailtje van OPD om een koeriersafspraak te maken.
Hier staan wat levertijden benoemd. Staat alleen geen standaard Iphone 8 tussen. Dit overzicht wordt eens per 3 dagen aangepast, dus misschien is deze "net" out of stock geraakt. https://www.tele2.nl/mobiel/levertijden/
Zodra het toestel er is krijg je een mailtje van OPD om een koeriersafspraak te maken.

Maar het staat er nu nog steeds, “voor 23.59 ..... in huis”. Dus “net” out of stock lijkt me niet het geval.

Toch belachelijk voor zo’n groot bedrijf dat niemand een antwoord heeft. Fijn dat je zo snel reactie kan geven, maar eigenlijk weet jij het dus ook niet.

Wij hebben zelf een kleine webshop. Daar lukt ons het prima om actueel info over voorraden op de site aan te geven voor men bestelt.

Erg jammer van Tele2.
Reputatie 7
Badge +2
Je spreekt hier voornamelijk met medeklanten, dus niet gek dat Eric die informatie niet heb, netwerkers van Tele2 zijn herkenbaar aan hun naam.

Echter, ook de klantenservice kan soms weinig doen met de informatie die ze tot hun beschikking hebben.... Blijkbaar wordt dat voorraad pagina 3 keer per week handmatig geüpdatet.... Nee het is niet van deze tijd, en tijdens kopen komt ergens te staan "voor 23:59 besteelt morgen thuis ..... Als de telefoon op voorraad is" oid.

Anyways, je kan de klantenservice bellen want ik zie de iPhone 8 helemaal niet in de voorraad informatie terug.

Je kan ook je bestelling telefonisch annuleren en naar een Tele2 winkel gaan en kijken als ze de telefoon op voorraad hebben, dan neem je het direct mee.

Natuurlijk kun je ook via andere (web) shops verlengen, hou wel rekening mee dat de toestel prijs kan per winkel verschillen, aanbiedingen van Tele2 op toestellen gelden alleen bij Tele2.nl en Tele2 winkels

Echter, ook de klantenservice kan soms weinig doen met de informatie die ze tot hun beschikking hebben.... Blijkbaar wordt dat voorraad pagina 3 keer per week handmatig geüpdatet.... Nee het is niet van deze tijd, en tijdens kopen komt ergens te staan "voor 23:59 besteelt morgen thuis ..... Als de telefoon op voorraad is" oid.

Dat “als de telefoon op voorraad is” staat er dus niet bij! Het is gewoon totaal misleidend. Gewoon valse beloftes om maar klanten te trekken. Belachelijk als je het mij vraagt.

En om dan naar een winkel te rijden en dergelijke zal niet nodig moeten zijn. Dan ben ik degene die het op lost en niet Tele2.
Reputatie 6
Badge +1
Inderdaad, misleidend zeg maar gewoon dat de Tele2 leugenachtige teksten maakt. Mooi per direct annuleren en zakendoen met een betrouwbare telefoonshop
Reputatie 7
Badge +4
Er staat toch echt ook op diezelfde bestelpagina:

5
Er staat toch echt ook op diezelfde bestelpagina:

5

Als je zelf goed kijkt, zie je daar boven het zelfde zinnetje in het groen met een groen vinkje er voor. Dat betekent dat ze dus voorradig zouden moeten zijn en dat je ze na bestelling morgen thuis hebt. Daar gaat het om!
Reputatie 7
Badge +4
Dat is jouw intrepetatie van een groen vinkje, maar datzelfde vinkje en zinnetje staat bij elk toestel. Er zijn natuurlijk ook zoveel modellen van een telefoon, elke kleur en geheugen heeft zijn eigen voorraad.. in eerdere topics op het forum werd al duidelijk dat er helaas geen realtime koppeling is.
Dat is jouw intrepetatie van een groen vinkje, maar datzelfde vinkje en zinnetje staat bij elk toestel. Er zijn natuurlijk ook zoveel modellen van een telefoon, elke kleur en geheugen heeft zijn eigen voorraad.. in eerdere topics op het forum werd al duidelijk dat er helaas geen realtime koppeling is.

Dat is zoals het werkt op elke site. Als jij het met intrepetatie wilt afdoen, dan vraag ik me af of jij wel de aangewezen persoon bent om op zulke vragen te reageren.

Niet voorradig, geen groen vinkje en het zinnentje plaatsen. Het aantal soorten en kleuren hoort niets uit te maken. Als je dat in het systeem niet voor elkaar hebt, dan niet zo adverteren.

Elke site werkt zo (shops met nog tig meer verschillende producten), alleen bij Tele2 blijkt het niet te kunnen.

Heeft met interpetatie niets te maken.
Reputatie 7
Badge +2

En om dan naar een winkel te rijden en dergelijke zal niet nodig moeten zijn. Dan ben ik degene die het op lost en niet Tele2.

De webshop van Tele2 is een ramp, daar valt weinig te discussiëren vind ik, dat weet Tele2 ook want ze hebben alleen vanuit de forum wel wekelijks met soort gelijke klacht te maken.

Alleen jij vroeg hoe verder, ik gaf je de mogelijkheden die er zijn, eerst bellen en kijken als je de voorraad status is, en als het te lang voor je is kun je andere opties bedenken zoals bij een winkel bestellen of inderdaad via een reseller. Dat vraagt wat moeite van je kant, maar als je je toestel snel thuis wilt hebben, zou het wel helpen.
Inderdaad, misleidend zeg maar gewoon dat de Tele2 leugenachtige teksten maakt. Mooi per direct annuleren en zakendoen met een betrouwbare telefoonshop

Als er niet snel meer duidelijkheid komt, dan ga ik dat ook doen. T-Mobile of Vodafone hebben ook goeie acties met een betrouwbare levering!
Reputatie 7
Badge +2
Goed ik ga geen verkoop medewerker speler want daar krijg ik (nog) niet voor betaald, maar vaak ben je wel voordelig uit bij tele2.

Dat is vanuit gaande van een bundel van 10GB, dus als je op je centjes let en ervaar je zelf verder geen problemen met Tele2, why not?
Reputatie 7
Badge
Tele2 is goedkoper en daar mogen ze dan ook mee adverteren. Maar hun manier van bestellingen verwerken klopt niet.
Gewoon vermelden op website toestel wel of niet op voorraad is eerlijker en duidelijker.
Binnen een dag leveren komt niet voor bij Tele2
Misschien heb je als je geluk hebt binnen 1 dag een mail van OPD om afspraak te mogen maken. Ze dekken zich in met de standaardmail die je onmiddellijk ontvangt met mededeling dat je toestel helaas niet op voorraad is .....en op de site blijft staan.......juist! Binnen 1 dag bezorgt
Tele2 kan dan wel het goedkoopst zijn. Goedkoop is echter niet altijd alles.

Wel heb ik net contact gehad met een andere afdeling. Ze hebben de fout toegegeven en zijn me tegemoet gekomen. Ookal vind ik de gang van zaken tot aan dit contact zeer belachelijk, ik ben tevreden over hoe ze dit uiteindelijk met mij hebben afgehandeld.
Reputatie 7
Badge +2
Hadden ze de toestel wel op voorraad dan? In ieder geval, veel plezier met je telefoon.
Reputatie 7
Badge
Tele2 kan dan wel het goedkoopst zijn. Goedkoop is echter niet altijd alles.

Wel heb ik net contact gehad met een andere afdeling. Ze hebben de fout toegegeven en zijn me tegemoet gekomen. Ookal vind ik de gang van zaken tot aan dit contact zeer belachelijk, ik ben tevreden over hoe ze dit uiteindelijk met mij hebben afgehandeld.

Misschien even toelichten HOE en waarom je uiteindelijk tevreden bent gesteld na je terechte klacht?
Help je weer andere klanten mee...want je bent niet de eerste en waarschijnlijk ook niet de laatste die tegen deze gang van zaken aanloopt.

Misschien even toelichten HOE en waarom je uiteindelijk tevreden bent gesteld na je terechte klacht?
Help je weer andere klanten mee...want je bent niet de eerste en waarschijnlijk ook niet de laatste die tegen deze gang van zaken aanloopt.

Een excuses en een duidelijke uitleg over de ECHTE levertijden. We hebben dezelfde telefoon maar dan in een andere kleur gekozen, dit was voor mij geen probleem en bij deze kleur was er meer duidelijkheid over de voorraad. Tele2 nam zelf contact op met de bezorgdienst om te zorgen dat deze zondag bezorgt gaat worden.

Ik hoop wel dat ze het online nog aan gaan passen. Dit was me al 2x beloofd en net nog eens. Dit zou idd fijn zijn voor toekomstige klanten.

Dit is namelijk voor mij een passende oplossing, echter heb ik hier zelf best wat moeite voor moeten doen.

Ik ben er van overtuigd dat mocht dit zo doorgaan, er veel meer klachten gaan komen. Tele2 komt dan ook zo bekend te staan bij het grote publiek, dan gaan ze veel klanten mislopen. Misleidende reclame is erg naar.

Is het voorraad systeem niet op orde (zoals overal op dit forum wordt aangegeven), fix het dan of adverteer anders!
Reputatie 7
Badge
Ik help het je hopen irisiris.
Fijn dat jij tevreden bent uiteindelijk.
Veel plezier met je nieuwe toestel ...
Excuses plus een aanvaardbare oplossing.Prima Tele2! Waarom niet meteen zo?
Reputatie 6
Badge +1
Tele2 blijft de nieuwe klant besodemieteren zolang ze die 'morgen in huis' tekst niet aanpassen. Tele2 moet hierop keihard worden aangepakt door Consumentenorganisatie's of beter nog, een rechtzaak.

Andere bedrijven doen wel wat ze schrijven en leveren de volgende dag. Tele2 is niet altijd de goedkoopste aanbieder, persoonlijk zou ik liever iets meer betalen voor een prompte levering en goede bezorgservice. Een vergelijkingsite zoals www.bellen.com kan ook nuttige info geven.
Reputatie 7
Badge
Dat is jouw intrepetatie van een groen vinkje, maar datzelfde vinkje en zinnetje staat bij elk toestel.

Juist en het gebeurt te vaak dat onmiddellijk NA een bestelling de stelling" binnen een dag geleverd" niet blijkt te kloppen. Zelfs met excuses en goodwill en bemiddeling door Tele2 bij OPD kan levering op zijn allervroegst pas na 2 dagen plaatsvinden.
Als een interpertatie van een mededeling of vinkje niet blijkt te kloppen ligt dat dus aan de valse suggestie die ( hoogst waarschijnlijk) met opzet wordt gewekt.