beantwoord

VoLTE verplicht?

  • 23 maart 2017
  • 42 reacties
  • 2452 x bekeken

  • Durft te posten
  • 1 reactie
Beste Tele2,
Ik zou graag een sim only abonnement bij jullie afsluiten, maar in een van jullie winkels is me verteld dat dit niet mogelijk is, omdat mijn telefoon geen VoLTE ondersteunt.
Op de website kan ik echter niets vinden over deze verplichting. Wel dat een toestel "4g Ready" moet zijn, wat mijn toestel (een Motorola Moto g4 play, staat ook in jullie lijst) is, maar niets over dat een toestel ook VoLTE moet ondersteunen voor een sim only abonnement.
Kunt u hier duidelijkheid over geven? Klopt wat me in de winkel is verteld niet of heb ik de juiste informatie niet op de website gevonden/is de website onvolledig?
Vriendelijke groeten
icon

Beste antwoord door eric 23 maart 2017, 15:02

Formeel zou je een toestel wat op die lijst staat mogen gebruiken (dat staat er immers). Je kunt je simonly dus online bestellen. 1e maand gratis en geen aansluitkosten, dit geldt ook bij een per maand opzegbaar abonnement.

Maar als je niet afhankelijk wil zijn van het T-Mobile 3G netwerk en HD bellen over 4G wilt gebruiken , dan zul je een toestel moeten hebben wat dat ondersteund. Uiteindelijk gaat een keer de stekker uit het T-Mobile netwerk, maar je kan dan ook later een VoLTE toestel kopen. https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/volte
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

42 reacties

Nu is het checken of het toestel 4G ready is een vrijwillige actie, maak dit verplicht, dus geef aan welk toestel je hebt in de lijst voordat je kunt overgaan tot het plaatsten van een bestelling. Dit maakt het voor de klant vele malen inzichtelijker. Daarnaast voorkom je de discussie wel/niet 4G/VoLte geschikt.
@ Bombarie

Met je bestaande abonnement niet, maar bij een nieuwe aansluiting wel. Dus ik neem aan dat bij verlenging de Volte verplichting weer wel van kracht wordt
Reputatie 7
Badge +5
Concreet, want dat was de vraag.
VoLTE is NIET verplicht en zodoende géén reden om een toestel te weigeren cq af te sluiten.
Badge
Zodra je een nieuwe aanmelding doet bij ons maar het toestel staat niet op onze 4G-ready lijst wordt het proces tot blokkeren in gang gezet.
Als je een 4G toestel hebt die het doet op onze frequenties, kan je gewoon gebruik maken van 4G internet.

Wij gebruiken de volgende frequenties/banden:


Band 20 ( 800 Mhz),
band 7 (2600 Mhz),


Groet, Maris
Hoi Maris

Je zegt als een toestel niet op de lijst staat KUNNEN wij de 3G diensten blokkeren. Dat is pas duidelijke taal zodra het woordje KUNNEN vervangen wordt door het woordje ZULLEN.
Maar betekent dat nu dat een 4G toestel ook al staat het niet op de lijst wel gebruik kan blijven maken van het 4G netwerk? Ook als het geen Volte geschikt toestel is?
@Eric

Je hebt een nare gewoonte Eric. Een moderator geeft antwoord en jij meent het dan nog even te moeten toelichten of aan te vullen. Waarom is dat nodig? Maris gaf het antwoird toch al namens Tele2
Waarom moet het antwoord dan ook nog even door Eric himself worden aangevuld of verbeterd?
Deed Maris het niet goed genoeg?
Reputatie 7
Badge +4
De samenvatting was/is:

"als het toestel niet op de lijst staat, dan kun je dus geblokkeerd worden, al is het maar omdat het TAC deel van de IMEI niet door hun blokkade systeem misschien niet als "valid" herkend wordt. https://nl.wikipedia.org/wiki/International_Mobile_Equipment_Identity

Advies als je een ander toestel dan op de lijst (https://www.tele2.nl/lightbox/4g-ready-smartphones/ ) hebt is, geen sim-only van Tele2 aanschaffen of een sim in combinatie met een telefoon aanschaffen."
Reputatie 7
Badge +5
Dacht dat Cypher om openheid vroeg, ga je linken naar de Goldmember lounge waar Tele2 members oplegt wat er wel/niet naar buiten mag worden gebracht.
Badge
Er zijn al meerder topics voorbij gekomen waarbij wij in mijn ogen erg duidelijk zijn geweest.
Staat het toestel niet op de 4G-ready lijst hebben wij de mogelijkheid om de 3G diensten te blokkeren.

De diensten worden niet direct gedeblokkeerd, eest ontvang je als klant meerdere waarschuwingen.
Als een klant er voor kiest om geen 4G-ready toestel te gebruiken, blokkeren wij het gebruik van 3G-diensten tot de sim in een 4G-toestel zit Of de klant kan besluiten om het abonnement te beëindigen. Voor de duidelijkheid dit geldt dus voor klanten die vanaf 1 februari een nieuw contract bij ons afsluiten.

https://forum.tele2.nl/goldmember-lounge-291/4g-only-62370

Groetjes, Maris
Bump
Waarom zou de vraag in de afgesloten omgeving gesteld moeten worden? Het is iets wat alle (toekomstige) klanten aangaat en zeker de klanten die hun toestel uit China laten komen. Die moeten weten waar ze aan toe zijn als ze een provider kiezen .Alleen door duidelijk te zijn voorkom je misverstanden nu en in de toekomst. Ook de website aanpassen en niet kloppende info verwijdeten zou kunnen bijdragen .Haal vinkjes weg bijvoorbeeld als toestellen niet op voorraad zijn zodat klanten niet tevergeefs bestellen.
Eric we vragen niet om je uitleg, we vragen om een reactie van TELE2.
Gaarne er tussen uit te blijven, want je standpunt kennen we ondertussen wel.
Die voegt totaal niets meer toe aan de vraag die ik gesteld heb, die ondermijnt hem eerder.
Maar dat zal de bedoeling wel zijn.

Hoi!

Al een boel forumleden hebben gereageerd op je vraag en het antwoord van Eric is correct!
Als je toestel op onze 4G-ready lijst staat kan je via de website een bestelling doen.

Groetjes, Maris


Dat standpunt is bekend, maar dan het volgende.

Wat is het beleid als je dan toch een Toestel dat niet in de lijst van toegestane Smartphones voorkomt gebruikt.
Wat gebeurt er dan?
Wordt je dan afgesloten van het Tele2 netwerk (SMS binnen twee dagen wordt je afgesloten)

Graag wat opheldering van Tele2 en niet van Eric, dan is het helemaal duidelijk.
Reputatie 7
Badge +4
Het klankbord is vervangen door de Goldmember Lounge. Misschien een goed idee om daar de vraag te stellen?
Eric heeft wat dat betreft een plaat voor zijn kop Karin, luistert totaal niet naar wat ik vraag en gaat lekker arrogant verder waar hij gebleven is.
Ik twijfel ook aan zijn neutraliteit wat Tele2 betreft, en hij probeert continu zand tussen de wielen te strooien.

Verder heb je het goed verwoord Karin.

''edit''

@Bombarie je hebt helemaal gelijk wat mij betreft.
Reputatie 7
Badge +5
Ga je nu ook al bepalen welke bijdrage nuttig is voor de klant ?
En kap eens dat moderators het moeten doen met de informatie die hun uit de eigen Faq pagina moeten halen.
Kwestie van je meerdere erop aanspreken dat je juiste informatie wilt waar je iets mee kan om eerlijk naar de klant te zijn.
Niemand die zijn/haar kop boven het maaiveld uit durft te steken, einde contract of interne overplaatsing.
Persoonlijk heb jij meegewerkt om het zgn. Klankbord om zeep te helpen, daar konden moderators op de achtergrond het beleid van Tele2 uitleggen.
Nee, ze moeten het nu doen met jouw bindende keuzes en adviezen.
Eric laat het antwoorden en adviseren nu eens aan Tele2 zelf over. Niemand geeft de moderators de schuld dat ze niets anders kunnen dan ontwijkende antwoorden geven. Iedereen snapt dat ze dit voorgeschreven krijgen van hogerhand. Maar daarom hoeven de "gewone " forumleden daar nog niet in mee te gaan of erger nog de handelwijze te promoten of goed te praten.
Je advies nu wijkt totaal af van eerder advies van moderator.
Reputatie 7
Badge +4
Je kan van moderators geen standpunten afdwingen, zij moeten het ook doen met informatie die beschikbaar is.

Dus als het toestel niet op de lijst staat, dan kun je dus geblokkeerd worden, al is het maar omdat het TAC deel van de IMEI niet door hun blokkade systeem misschien niet als "valid" herkend wordt. https://nl.wikipedia.org/wiki/International_Mobile_Equipment_Identity

Advies als je een ander toestel dan op de lijst (https://www.tele2.nl/lightbox/4g-ready-smartphones/ ) hebt is, geen sim-only van Tele2 aanschaffen of een sim in combinatie met een telefoon aanschaffen.
Cypher, vind je het niet storend al die nietszeggende bijdragen?

Nee Eric, ik vind die van jou veel storender.
Waarin jij claimt het antwoord te hebben, en dat de Moderators daar toch naar verwijzen.
Dat is pas storend en nogal arrogant voor iemand die niet bij Tele2 werkt.
De anderen zijn het wel met mij eens dat het wel wat duidelijker mag.

Ik post hem hier nog maar eens als vraag voor Tele2, anders moeten ze zoveel lezen.

Wat is het beleid van Tele2 als je dan toch een Toestel dat niet in de lijst van toegestane Smartphones voorkomt gebruikt.
Wat gebeurt er dan?
Wordt je dan afgesloten van het Tele2 netwerk (SMS binnen twee dagen wordt je afgesloten)

Graag wat opheldering, dan is het helemaal duidelijk.
Reputatie 7
Badge +4
Cypher, vind je het niet storend al die nietszeggende bijdragen?
Reacties genoeg, ik bump hem niet voor niets.
Nu nog een van Tele2.
Reputatie 7
Badge +5
Hallo,

We zien dat er al enige tijd geen reactie is geweest en sluiten daarom hierbij het topic.

Groeten,
Tele2
Excuses voor het lange wachten. Wij werken hard aan duidelijkheid. Het ligt nu bij de juiste afdeling. Wij hebben daar geen invloed op.
''bump'' wachtend op een antwoord van Tele2.
Reputatie 5
Badge +3
Tele2 zal blijven nevelen in de mist, daar is niet zo heel veel kennis voor nodig,..
Ben het eens met de opmerking van Bombarie "OF je beperkt, OF je beëindigd"
Dat is klare taal en snap de vragen hierover al helemaal niet, hoe duidelijk wil je het hebben!
Reputatie 5
Badge +2

Ten eerste heeft Tele2 helemaal niet te bepalen of zij het recht (menen te) hebben.


Waar baseer je dit precies op? Voor zover ik weet mag een provider tot op een zekere hoogte bepalen welke regels zij stellen bij de diensten die zij leveren. Is er dan ergens een wetgeving of uitspraak van de ACM waarin staat dat een provider dit niet mag doen? Dit is even een oprechte vraag van mijn kant. Ben nieuwsgierig wat je redenering is.

Ten tweede, als Tele2 al rechten claimt kan het maar 1 claim zijn.

Zelfde vraag als hierboven in principe. Met welke redenering bedoel je dit precies?