beantwoord

VoLTE verplicht?

• 23 maart 2017
  • 42 reacties
  • 2475 x bekeken

• Durft te posten
  • 1 reactie
Beste Tele2,
Ik zou graag een sim only abonnement bij jullie afsluiten, maar in een van jullie winkels is me verteld dat dit niet mogelijk is, omdat mijn telefoon geen VoLTE ondersteunt.
Op de website kan ik echter niets vinden over deze verplichting. Wel dat een toestel "4g Ready" moet zijn, wat mijn toestel (een Motorola Moto g4 play, staat ook in jullie lijst) is, maar niets over dat een toestel ook VoLTE moet ondersteunen voor een sim only abonnement.
Kunt u hier duidelijkheid over geven? Klopt wat me in de winkel is verteld niet of heb ik de juiste informatie niet op de website gevonden/is de website onvolledig?
Vriendelijke groeten
icon

Beste antwoord door eric 23 maart 2017, 15:02

Formeel zou je een toestel wat op die lijst staat mogen gebruiken (dat staat er immers). Je kunt je simonly dus online bestellen. 1e maand gratis en geen aansluitkosten, dit geldt ook bij een per maand opzegbaar abonnement.

Maar als je niet afhankelijk wil zijn van het T-Mobile 3G netwerk en HD bellen over 4G wilt gebruiken , dan zul je een toestel moeten hebben wat dat ondersteund. Uiteindelijk gaat een keer de stekker uit het T-Mobile netwerk, maar je kan dan ook later een VoLTE toestel kopen. https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/volte
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

42 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Formeel zou je een toestel wat op die lijst staat mogen gebruiken (dat staat er immers). Je kunt je simonly dus online bestellen. 1e maand gratis en geen aansluitkosten, dit geldt ook bij een per maand opzegbaar abonnement.

Maar als je niet afhankelijk wil zijn van het T-Mobile 3G netwerk en HD bellen over 4G wilt gebruiken , dan zul je een toestel moeten hebben wat dat ondersteund. Uiteindelijk gaat een keer de stekker uit het T-Mobile netwerk, maar je kan dan ook later een VoLTE toestel kopen. https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/volte
@JVRZ - Eric is geen medewerker van Tele2, en praat nu op eigen titel.
Ik zou een officiële reactie van Tele2 afwachten, dan weet je iig zeker waar je aan toe bent.
Het zou dus fijn zijn voor de (misschien toekomstige) klanten als Tele2 daar wat duidelijkheid in brengt.
Als het allemaal zo onzeker met dat Volte van Tele2, dan kun je toch gewoon een maandelijks opzegbaar abonnement nemen nu en zodra dan bellen op jouw toestel dan bij Tele2 niet meer mogelijk is stap je over met nummerbehoud.
@karin303
Dat zou ik inderdaad graag willen, maar het gaat er nu juist om of het op dit moment mogelijk is om te bellen met een telefoon die geen VoLTE ondersteunt.

@eric
Voordat ik een abonnement afsluit wil ik wel zeker weten dat het zal werken. Ik wil niet het risico lopen dat mijn nummer een maand niet bereikbaar is.

@Cypher
Ik zou inderdaad het liefst een officiële reactie afwachten.
Bovendien lijkt dit me iets waar Tele2 sowieso wat meer duidelijkheid over moet scheppen (óf op de website, óf in de winkels). Ik ben wel geneigd de informatie die op de website staat eerder te aanvaarden dan wat ik in de winkels heb gehoord, maar het is me wel door twee verschillende verkopers in twee verschillende winkels verteld.
JVRZ
Ja dat is nu nog mogelijk en volgens mij blijft dat nog wel even zo........
Badge
Hoi!

Al een boel forumleden hebben gereageerd op je vraag en het antwoord van Eric is correct!
Als je toestel op onze 4G-ready lijst staat kan je via de website een bestelling doen.

Groetjes, Maris
Hoi!

Al een boel forumleden hebben gereageerd op je vraag en het antwoord van Eric is correct!
Als je toestel op onze 4G-ready lijst staat kan je via de website een bestelling doen.

Groetjes, Maris

Dat standpunt is bekend, maar dan het volgende.

Wat is het beleid als je dan toch een Toestel dat niet in de lijst van toegestane Smartphones voorkomt gebruikt.
Wat gebeurt er dan?
Wordt je dan afgesloten van het Tele2 netwerk (SMS binnen twee dagen wordt je afgesloten)

Graag wat opheldering, dan is het helemaal duidelijk.
Reputatie 7
Badge +4
Maak het nu niet zo moeilijk. Als het toestel niet op de lijst staat, dan kun je dus geblokkeerd worden, al is het maar omdat het TAC deel van de IMEI niet door hun blokkade systeem misschien niet als "valid" herkend wordt. https://nl.wikipedia.org/wiki/International_Mobile_Equipment_Identity

Advies als je een ander toestel dan op de lijst (https://www.tele2.nl/lightbox/4g-ready-smartphones/ ) hebt is, geen sim-only van Tele2 aanschaffen of een sim in combinatie met een telefoon aanschaffen.
Eric wat jij zegt ''kun je'' ik wil graag duidelijkheid.
Ik wil een duidelijk antwoord, en niet van jou maar van Tele2.
Zit er toch niet steeds tussen, want het is erg storend zo.

Nogmaals hetzelfde, graag een antwoord van Tele2 ( aan kun of kan hebben we niets )

Hoi!

Groetjes, Maris

Wat is het beleid als je dan toch een Toestel dat niet in de lijst van toegestane Smartphones voorkomt gebruikt.
Wat gebeurt er dan?
Wordt je dan afgesloten van het Tele2 netwerk (SMS binnen twee dagen wordt je afgesloten)

Reputatie 7
Badge +4
Ik zit er niet zomaar tussendoor... Je ziet dat de moderators alleen maar hoeven te verwijzen naar mijn antwoord.. Antwoorden heb je dan sneller, is toch alleen maar handig?
Eric ben jij hardhorend of zo, fungeer toch niet iedere keer als stoorzender.
Of doe je dat expres, zodat het niet duidelijk wordt het beleid van Tele2 is in deze zaak.

Nu vraag ik het je dwingend maar toch vriendelijk, blijf er tussen uit en laat Tele2 hier hun officieel standpunt posten.
Want nogmaals jij bent toch niet van Tele2?

Hoi!

Groetjes, Maris

Wat gebeurt er dan?

''bump''
Reputatie 7
Badge +5
Gaat niet gebeuren Cypher, standpunt in deze gaat Tele2 niet geven.
Dat was februari 2015 niet en nu nog niet, het blijft bij "de mogelijkheid bestaat" dat je afgesloten word enz.
En uiteraard met storingen of iets zal het altijd aan jouw toestel liggen.
Hou toch op man, Tele2 heeft geen beleid zolang er abbo's verkocht worden.
Reputatie 5
Badge +2
@Cypher

Hopelijk heb je wat aan mijn post... En zul je mij ook niet als " stoorzender " beschouwen.

Misschien heb je iets aan deze pagina?

https://www.tele2.nl/mobiel/sim-only/4g-only/

Vraag: Wat gebeurt als ik dit niet doe? ( Antwoord op vraag als je geen 4g toestel gebruikt bij een Sim Only abonnement )

Als je geen geschikt toestel voor ons 4G-netwerk gebruikt, hebben we het recht om de functionaliteit van de dienst te beperken of je abonnement te beëindigen en daarvoor een eindafrekening te sturen met de resterende abonnementskosten. Met het beperken van je dienst bedoelen we dat we het gebruik van je data- en uitgaande spraak- en sms-diensten zullen blokkeren. We waarschuwen je eerst per e-mail en SMS voordat we de functionaliteit van de dienst beperken of beëindigen. Let op: je abonnement loopt tijdens deze periode wel gewoon door. Daarom is het belangrijk dat je zo snel mogelijk gebruik gaat maken van een 4G-toestel.

Wat is deze blokkade precies?

Bij het aangaan van je Sim Only abonnement ben je akkoord gegaan met de 4G-only voorwaarden. Om optimaal gebruik te maken van ons 4G-netwerk heb je een 4G-ready telefoon nodig. Wanneer je een 3G-telefoon gebruikt, kan je worden afgesloten van het 3G-netwerk. Dit geldt overigens alleen voor klanten die een abonnement hebben afgesloten vanaf 11 januari 2017. Je kunt dan nog wel gebeld worden en sms’jes ontvangen. Het 4G-netwerk blijft ook gewoon beschikbaar. Zodra je je simkaart in een 4G-telefoon gaat gebruiken, kun je dus direct weer gebruik maken van 4G-data en bellen over 4G (VoLTE). Na een dag wordt de blokkade op het 3G-netwerk opgeheven.
@Bombarie- ik denk het ook niet, dat daar door Tele2 een duidelijk antwoord op gegeven gaat worden.
Maar wie weet gebeurt dat na het weekend, en proberen kun je het natuurlijk altijd.
Verder heb je wel gelijk hoor, hetzelfde was het geval met het 4G netwerk dat er maar niet kwam.

@BaardDraakje - ik ken de tekst maar heb nogal moeite met het woord ''kan''
Het is nogal onduidelijk ''kan of zal je'' daar probeer ik nu eigenlijk achter te komen.
Niet voor mijzelf hoor, ik heb tenslotte geen producten van Tele2.
Ik zou gewoon iedereen die een toestel heeft wat niet op de lijst voorkomt willen adviseren Neem geen 2 jarig abonnement maar een maandelijks opzegbaar. . De voorwaarden zijn zodanig momenteel dat wanneer Volte er volop is en de stekker eruit gaat bij T Mobile je toestel niet meer werkt bij deze provider. Ze zullen dan verwijzen naar de voorwaarden. Momenteel wordt nog verteld dat er uitzonderingen mogelijk zijn met toestel wat niet op de lijst staat. Straks misschien niet meer. Ik ben het met Cypher eens dat de regels duidelijker kunnen. Een 4G toestel dient ook Volte te ondersteunen bij Tele2. Dus de omschrijving 4G ready telefoon is al verwarrend
Reputatie 7
Badge +5
@BaardDraakje
Zoals er staat hebben we het recht
Ten eerste heeft Tele2 helemaal niet te bepalen of zij het recht (menen te) hebben.
Ten tweede, als Tele2 al rechten claimt kan het maar 1 claim zijn.
OF je beperkt, OF je beëindigd, naar eigen dunken is kansloos als je rechten claimt.
Reputatie 5
Badge +2

Ten eerste heeft Tele2 helemaal niet te bepalen of zij het recht (menen te) hebben.

Waar baseer je dit precies op? Voor zover ik weet mag een provider tot op een zekere hoogte bepalen welke regels zij stellen bij de diensten die zij leveren. Is er dan ergens een wetgeving of uitspraak van de ACM waarin staat dat een provider dit niet mag doen? Dit is even een oprechte vraag van mijn kant. Ben nieuwsgierig wat je redenering is.

Ten tweede, als Tele2 al rechten claimt kan het maar 1 claim zijn.

Zelfde vraag als hierboven in principe. Met welke redenering bedoel je dit precies?
Reputatie 5
Badge +3
Tele2 zal blijven nevelen in de mist, daar is niet zo heel veel kennis voor nodig,..
Ben het eens met de opmerking van Bombarie "OF je beperkt, OF je beëindigd"
Dat is klare taal en snap de vragen hierover al helemaal niet, hoe duidelijk wil je het hebben!
''bump'' wachtend op een antwoord van Tele2.
Excuses voor het lange wachten. Wij werken hard aan duidelijkheid. Het ligt nu bij de juiste afdeling. Wij hebben daar geen invloed op.
Reputatie 7
Badge +5
Hallo,

We zien dat er al enige tijd geen reactie is geweest en sluiten daarom hierbij het topic.

Groeten,
Tele2
Reacties genoeg, ik bump hem niet voor niets.
Nu nog een van Tele2.
Reputatie 7
Badge +4
Cypher, vind je het niet storend al die nietszeggende bijdragen?
Cypher, vind je het niet storend al die nietszeggende bijdragen?

Nee Eric, ik vind die van jou veel storender.
Waarin jij claimt het antwoord te hebben, en dat de Moderators daar toch naar verwijzen.
Dat is pas storend en nogal arrogant voor iemand die niet bij Tele2 werkt.
De anderen zijn het wel met mij eens dat het wel wat duidelijker mag.

Ik post hem hier nog maar eens als vraag voor Tele2, anders moeten ze zoveel lezen.

Wat is het beleid van Tele2 als je dan toch een Toestel dat niet in de lijst van toegestane Smartphones voorkomt gebruikt.
Wat gebeurt er dan?