beantwoord

VoLTE verplicht?

  • 23 maart 2017
  • 42 reacties
  • 2452 x bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

42 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Je kan van moderators geen standpunten afdwingen, zij moeten het ook doen met informatie die beschikbaar is.

Dus als het toestel niet op de lijst staat, dan kun je dus geblokkeerd worden, al is het maar omdat het TAC deel van de IMEI niet door hun blokkade systeem misschien niet als "valid" herkend wordt. https://nl.wikipedia.org/wiki/International_Mobile_Equipment_Identity

Advies als je een ander toestel dan op de lijst (https://www.tele2.nl/lightbox/4g-ready-smartphones/ ) hebt is, geen sim-only van Tele2 aanschaffen of een sim in combinatie met een telefoon aanschaffen.
Eric laat het antwoorden en adviseren nu eens aan Tele2 zelf over. Niemand geeft de moderators de schuld dat ze niets anders kunnen dan ontwijkende antwoorden geven. Iedereen snapt dat ze dit voorgeschreven krijgen van hogerhand. Maar daarom hoeven de "gewone " forumleden daar nog niet in mee te gaan of erger nog de handelwijze te promoten of goed te praten.
Je advies nu wijkt totaal af van eerder advies van moderator.
Reputatie 7
Badge +5
Ga je nu ook al bepalen welke bijdrage nuttig is voor de klant ?
En kap eens dat moderators het moeten doen met de informatie die hun uit de eigen Faq pagina moeten halen.
Kwestie van je meerdere erop aanspreken dat je juiste informatie wilt waar je iets mee kan om eerlijk naar de klant te zijn.
Niemand die zijn/haar kop boven het maaiveld uit durft te steken, einde contract of interne overplaatsing.
Persoonlijk heb jij meegewerkt om het zgn. Klankbord om zeep te helpen, daar konden moderators op de achtergrond het beleid van Tele2 uitleggen.
Nee, ze moeten het nu doen met jouw bindende keuzes en adviezen.
Eric heeft wat dat betreft een plaat voor zijn kop Karin, luistert totaal niet naar wat ik vraag en gaat lekker arrogant verder waar hij gebleven is.
Ik twijfel ook aan zijn neutraliteit wat Tele2 betreft, en hij probeert continu zand tussen de wielen te strooien.

Verder heb je het goed verwoord Karin.

''edit''

@Bombarie je hebt helemaal gelijk wat mij betreft.
Reputatie 7
Badge +4
Het klankbord is vervangen door de Goldmember Lounge. Misschien een goed idee om daar de vraag te stellen?
Eric we vragen niet om je uitleg, we vragen om een reactie van TELE2.
Gaarne er tussen uit te blijven, want je standpunt kennen we ondertussen wel.
Die voegt totaal niets meer toe aan de vraag die ik gesteld heb, die ondermijnt hem eerder.
Maar dat zal de bedoeling wel zijn.

Hoi!

Al een boel forumleden hebben gereageerd op je vraag en het antwoord van Eric is correct!
Als je toestel op onze 4G-ready lijst staat kan je via de website een bestelling doen.

Groetjes, Maris


Dat standpunt is bekend, maar dan het volgende.

Wat is het beleid als je dan toch een Toestel dat niet in de lijst van toegestane Smartphones voorkomt gebruikt.
Wat gebeurt er dan?
Wordt je dan afgesloten van het Tele2 netwerk (SMS binnen twee dagen wordt je afgesloten)

Graag wat opheldering van Tele2 en niet van Eric, dan is het helemaal duidelijk.
Waarom zou de vraag in de afgesloten omgeving gesteld moeten worden? Het is iets wat alle (toekomstige) klanten aangaat en zeker de klanten die hun toestel uit China laten komen. Die moeten weten waar ze aan toe zijn als ze een provider kiezen .Alleen door duidelijk te zijn voorkom je misverstanden nu en in de toekomst. Ook de website aanpassen en niet kloppende info verwijdeten zou kunnen bijdragen .Haal vinkjes weg bijvoorbeeld als toestellen niet op voorraad zijn zodat klanten niet tevergeefs bestellen.
Bump
Badge
Er zijn al meerder topics voorbij gekomen waarbij wij in mijn ogen erg duidelijk zijn geweest.
Staat het toestel niet op de 4G-ready lijst hebben wij de mogelijkheid om de 3G diensten te blokkeren.

De diensten worden niet direct gedeblokkeerd, eest ontvang je als klant meerdere waarschuwingen.
Als een klant er voor kiest om geen 4G-ready toestel te gebruiken, blokkeren wij het gebruik van 3G-diensten tot de sim in een 4G-toestel zit Of de klant kan besluiten om het abonnement te beëindigen. Voor de duidelijkheid dit geldt dus voor klanten die vanaf 1 februari een nieuw contract bij ons afsluiten.

https://forum.tele2.nl/goldmember-lounge-291/4g-only-62370

Groetjes, Maris
Reputatie 7
Badge +5
Dacht dat Cypher om openheid vroeg, ga je linken naar de Goldmember lounge waar Tele2 members oplegt wat er wel/niet naar buiten mag worden gebracht.
Reputatie 7
Badge +4
De samenvatting was/is:

"als het toestel niet op de lijst staat, dan kun je dus geblokkeerd worden, al is het maar omdat het TAC deel van de IMEI niet door hun blokkade systeem misschien niet als "valid" herkend wordt. https://nl.wikipedia.org/wiki/International_Mobile_Equipment_Identity

Advies als je een ander toestel dan op de lijst (https://www.tele2.nl/lightbox/4g-ready-smartphones/ ) hebt is, geen sim-only van Tele2 aanschaffen of een sim in combinatie met een telefoon aanschaffen."
@Eric

Je hebt een nare gewoonte Eric. Een moderator geeft antwoord en jij meent het dan nog even te moeten toelichten of aan te vullen. Waarom is dat nodig? Maris gaf het antwoird toch al namens Tele2
Waarom moet het antwoord dan ook nog even door Eric himself worden aangevuld of verbeterd?
Deed Maris het niet goed genoeg?
Hoi Maris

Je zegt als een toestel niet op de lijst staat KUNNEN wij de 3G diensten blokkeren. Dat is pas duidelijke taal zodra het woordje KUNNEN vervangen wordt door het woordje ZULLEN.
Maar betekent dat nu dat een 4G toestel ook al staat het niet op de lijst wel gebruik kan blijven maken van het 4G netwerk? Ook als het geen Volte geschikt toestel is?
Badge
Zodra je een nieuwe aanmelding doet bij ons maar het toestel staat niet op onze 4G-ready lijst wordt het proces tot blokkeren in gang gezet.
Als je een 4G toestel hebt die het doet op onze frequenties, kan je gewoon gebruik maken van 4G internet.

Wij gebruiken de volgende frequenties/banden:


Band 20 ( 800 Mhz),
band 7 (2600 Mhz),


Groet, Maris
Reputatie 7
Badge +5
Concreet, want dat was de vraag.
VoLTE is NIET verplicht en zodoende géén reden om een toestel te weigeren cq af te sluiten.
@ Bombarie

Met je bestaande abonnement niet, maar bij een nieuwe aansluiting wel. Dus ik neem aan dat bij verlenging de Volte verplichting weer wel van kracht wordt
Nu is het checken of het toestel 4G ready is een vrijwillige actie, maak dit verplicht, dus geef aan welk toestel je hebt in de lijst voordat je kunt overgaan tot het plaatsten van een bestelling. Dit maakt het voor de klant vele malen inzichtelijker. Daarnaast voorkom je de discussie wel/niet 4G/VoLte geschikt.