beantwoord

voLTE oneplus 6

  • 9 April 2020
  • 23 reacties
  • 1301 x bekeken

  • Is lekker bezig
  • 8 reacties

hey hoi, ik heb al zn 2 jaar een oneplus 6 met tele2 sim only maar ik zie nog steeds geen voLTE in mijnstatus balk word dat nog beschrikbaar voor de oneplus 6?

icon

Beste antwoord door eric 9 April 2020, 18:47

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

23 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Er zijn geen nieuwe chineese merken bijgekomen die Volte en Vowifihebben gecertificeerd behalve Oppo. Oneplus heeft in 2018 wel een verkoop kantoor in Amsterdam geopend.  Je zou dus aan hen kunnen vragen wanneer zijn hun toestellen voor Nederlandse netwerken gaan certificeren. 

vind wel raar want hier staat iets anders:

 

Reputatie 7
Badge +12

Totale onzin. Jouw abonnement is geschikt om Volte mee te bellen. Alle sims staan hiervoor ingesteld. Als je jouw simkaart in een gecertificeerd toestel stopt, dan werkt het direct! Wat zo'n certificering inhoudt is dat de softphone client van een toestel wordt voorzien van de juiste parameters, die verschillen namelijk per netwerk. Dan wordt e.e.a. getest en opgeslagen in de ROM(geheugen) van het toestel. Dit wordt door de bekende merken inmiddels ook gedaan voor de dataverbindingen waar vroeger handmatig of per sms een APN naam geprogrammeerd moest worden. Nu wordt die info uit de ROM geselecteerd afhankelijk van de IMSI van de simkaart. Daaraan kan het toestel ontdekken van welke provider de sim afkomstig is. Dat moeten ze dan ook voor VoLTE en VOwifi doen.

ik zie wel dat mijn ims niet geregitreerd staat maar hoe ik dat oplos is mij een raadsel

Reputatie 7
Badge +12

Ims registratie is wat het toestel moet doen, maar moet dan wel de juiste parameters gebruiken.  Dat is inderdaad de uitdaging en reden dat sommige toestellen b.v. wel bij Tele2 werken en niet bij KPN  of omgekeerd. Blijft allemaal vervelend voor gebruikers.

Enigste advies als je een nieuw toestel aanschaft, kijk eerst of dat toestel volledig werkt op het netwerk waar je een abonnement bij koopt. Tele2 verkoopt bijvoorbeeld op hun eigen website alleen gecertificeerde toestellen met Benelux software. Dat is ook nog zo'n geintje van b.v. Samsung, als je een toestel uit Polen koopt is de ROM met instellingen niet voorzien van de Nederlandse netwerk instellingen en werkt Volte en Vowifi niet met sims van Nederlandse netwerken..

heb mijn mobiel gekocht toen via mobiel.nl maarja als mijn abbo verloopt ga ik naar een andere provider denk ik

Reputatie 7
Badge +12

Ook bij t-mobile heeft de Oneplus 6 geen Volte ondersteuning. Je zou juist naar een ander merk/type telefoon moeten overstappen als je VolTE wilt. Zo heeft de Oneplus 7 wel Volte met een t-mobile sim. https://www.t-mobile.nl/mobiel/4g-wifi-bellen#antwoorden

 

haha ik vind oneplus een prima telefoon reeks en daar blijf ik ook bij dan maar geen voLTE wachten totdat mijn abbo verloopt  in iedergeval bedankt voor je hulp

Reputatie 7
Badge +12

Ja, ik heb op tweakers wel gelezen dat er mensen zijn die zelf softphone parameters in custom Roms laden en dan wel Volte kunnen bellen. Ondanks dat ik sneller bellen heel pretig vind is het de vraag of je een risico op een bricked telefoon wilt lopen. Anders bij nieuwe telefoon even goed rondkijken. Denk dan ook aan ondersteuning van de nieuwe 5G frequenties in Nederland. Dat werkt straks vooral ten voordele van de betere dekking en hogere snelheden.

moah vind dat 5g niet erg spanned het geeft wel snelheid maar tis zo onstabiel als de pest want als je in het open staat heb je 5g maar voor een auto meteen weer 4g

Reputatie 7
Badge +8

Hoe kun je dat weten als nog niemand 5G heeft? 

Youtube kijk maar is naar linus techtips

Reputatie 7
Badge +8

Science fiction? 

https://www.youtube.com/watch?v=4PLhxYIDwJs

Er word hier gesproken over iets in de rom laden, mag ik. Vragen waar die info vandaan komt? Dan kan ik het zelf uitproberen

Reputatie 7
Badge +12

Die info is van internet gehaald. Er zijn verschillende fora waar tweakers dat soort info delen. Bijvoorbeeld hier.

Bedankt, had inmiddels op xda iets gevonden met de oemlogkit. Heb nu eindelijk volte

Reputatie 7
Badge +8

Ivarv, zou je dat hier precies willen vermelden? Niet voor mij maar om anderen die er ook naar zoeken te helpen! 

https://www.getdroidtips.com/how-to-enable-volte-and-vowifi-on-oneplus-7-pro/

 

 

Dit is wat ik heb gebruikt, zou ook voor andere modellen moeten werken

Ik had gezegd dat het op xda was, maar had me vergist. Hoop dat het werkt voor iedereen die dit ziet 

nou het is eindelijk zover we hebben volte op de oneplus vandaag joepie

Oh dus nu heb en we het zonder modificatie?

Reputatie 7
Badge +8

Ook Volte kun je vaak met een app installeren. 

VOLTE CHECK.