beantwoord

VoLTE

• 2 december 2015
  • 7 reacties
  • 1240 x bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Is het mogelijk om op je toestel te zien of het bellen over LTE / 4G netwerk van Tele2 gaat?
icon

Beste antwoord door eric 2 december 2015, 14:15

4G+ is carrier aggregation. (LTE advanced). Dat heeft Tele2 als eerste operator in Nederland in hun hele netwerk aangezet.
jij kan dus met hoge bandbreedtes downlaoden.
Je kan VOLTE later zien omdat als je gaat bellen je nog steeds 4G+ in je scherm ziet. (en dus niet terugvalt op 3G)
In schermafbeeldingen van USA sites (waar volte al gemeengoed is) zie je uiteindelijk onder instellingen/mobile networks een extra lijn komt met "VOLTE". Zie foto.
Dat zal door Samsung/Sony/Apple uiteindelijk via een update aangezet worden.

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Overigens zal voor veel toestellen op het Tele2 netwerk deze menu optie niet verschijnen, omdat de handset zich "verplicht" op het VoLTE platform moet aanmelden.
Ik snap dat niet helemaal. Verschijnt deze optie dan niet omdat het toch al 'verplicht' gebeurd, of verschijnt die optie niet omdat die gebruikers dat dan niet kunnen met hun toestel?
Ah, zo werkt dat dus :-)
Ik wou dat ik mijn toestel nu al kon 'verplichten' VoLTE te gebruiken, of Tele2 het nu goed vond of niet ;-)
Gewoon, omdat het gaaf en interessant is!
Ben erg benieuwd naar de gesprekskwaliteit en de snelheid van het opbouwen van de verbinding.
Tele2 wijzigd dit ook niet hoor 🙂 Het toestel reageert op de verbinding het toont een extra optie. Overigens zal voor veel toestellen op het Tele2 netwerk deze menu optie niet verschijnen, omdat de handset zich "verplicht" op het VoLTE platform moet aanmelden.
Ah, ik was dus op de goede plek aan het zoeken maar het staat gewoon nog niet in het menu :)
Ik wist niet dat Tele2 op afstand mijn menu's kan veranderen..
Wel jammer dat het nog niet geactiveerd is, ben erg beniewd, mooie technologie!
We zullen moeten afwachten!
Jaren geleden had ik ook een appje waarmee de direct via WiFi met elkaar kon bellen (MESH network). Dus niet via internet, maar van toestel naar toestel via WiFi. Zinvol voor rampen, niet voor mij maar wel gaaf 😃
Reputatie 7
Badge +4
4G+ is carrier aggregation. (LTE advanced). Dat heeft Tele2 als eerste operator in Nederland in hun hele netwerk aangezet.
jij kan dus met hoge bandbreedtes downlaoden.
Je kan VOLTE later zien omdat als je gaat bellen je nog steeds 4G+ in je scherm ziet. (en dus niet terugvalt op 3G)
In schermafbeeldingen van USA sites (waar volte al gemeengoed is) zie je uiteindelijk onder instellingen/mobile networks een extra lijn komt met "VOLTE". Zie foto.
Dat zal door Samsung/Sony/Apple uiteindelijk via een update aangezet worden.

Dank voor je informatieve reactie.
Maar is het ook mogelijk om dit te zien op je toestel, bv met een symbooltje zoals ik nu ook 4G+ kan zien op mijn Samsung Galaxy S6?
Reputatie 7
Badge +4
VOLTE wordt begin 2016 geintroduceerd / aangezet. Alle toestellen die ze nu verkopen met 4G abonnement (sinds 12 november) zijn VOLTE geschikt. Deze zullen dus zodra ze het aanzetten de mogelijkheid tot razend snel bellen en hele hoge spraakkwaliteit hebben. Tot die tijd valt je telefoon terug naar 3G netwerk om te bellen.