vraag

Voicemail vanuit buitenland werkt niet, bellen wordt wel gefactureerd?

• Myr
  • Aan het warmlopen
  • 2 reacties
Goede dag,

Momenteel zit ik voor onbepaalde tijd in het buitenland en heb ik meerdere keren mijn voicemail willen afluisteren via +31640192939. Het probleem is nu dat de service vaak niet beschikbaar is maar jullie hier wel kosten voor in rekening brengen. De reden dat ik namelijk zo vaak dit nummer moest bellen is omdat de service telkens niet beschikbaar was (wij ondervinden momenteel problemen oid wordt er telkens gezegd). Niet erg fijn aangezien ik nu een vrij hoge telefoonrekening heb terwijl ik er vrij weinig aan kan doen dat jullie service niet werkt en er ook geen optie is die je informeert wanneer de service weer beschikbaar is...

Kunnen jullie dit nakijken en de keren dat ik heb gebeld die in rekening zijn gebracht terwijl de service niet beschikbaar was van de factuur halen?

In afwachting van jullie reactie.

Mvg,

Myrthe

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +4
De service is niet beschikbaar? Ik heb nog nooit gehad dat voicemail niet bereikbaar was. Wat hoor je precies als je dit nummer belt? En als je een ander Nederlands nummer belt, gaat die dan wel over? Het klinkt namelijk als een lokale issue. Zoek anders eens handmatig naar netwerken in het land waar je zit en kies dan een ander netwerk.
Dat is het bericht wat de automatisch stem na het invoeren van mijn pincode aangeeft. Het is dus echt een probleem in de voicemail want ik kan wel gewoon door het menu heen. Bellen naar Nederlandse nummers kan gewoon. Naar het speciale nummer om je voicemail tw bereiken vanuit het buitenland werkt dus ook gewoon alleen na het menu: keuze 1 eigen voicemail beluisteren of keuze 2 een bericht achterlaten, gevolgd door je nummer invoeren afsluitend met een hekje of alleen een hekje als je belt met het nummer waarvan je de voicemajl wil beluisteren. Ik kies voor keuze 1 gevolgd door een hekje aangezien ik bel met het nummer waarvan ik de voicemail wil beluisteren. Er wordt gevraagd om mijn pincode, die voer ik in. En dan zegt het bandje iets ib de richting van er zijn problemen. Soms kom ik er wel doorheen maar dit is pas na een poging of 5. Wel wordt er elke keer gefactureerd voor het bellen terwijl ik er niks aan kan doen dat de service niet goed werkt.
Reputatie 7
Badge +4
Nou, hier in NL werkt het prima. Ik heb ook een pincode erop als ik niet in het buitenland ben. Misschien werkt de DTMF niet goed op je telefoon op dat buitenlandse netwerk. Selecteer eens een ander netwerk.
Beste Eric,

Fijn dat het in NL wel gewoon werkt. Ook met een ander Netwerk hetzelfde. Het rare eraan is dat ik de voicemail wel gewoon kan bellen en dst ik ook alle opties krijg, het is dus niet zo dat ik het nummer niet kan bellen. Het nummer werkt en kom ook in het voicemail menu terecjt e.d. alleen na het invoeren van dr pincode blkjkt er iets fout te gaan met de voicemajl service, niet met de verbinding o.i.d.. Het is het voicemail bandje dat aangeeft dat de voicemail niet beschikbaar is op dat moment.

Mvg,

Myrthe

Reageer