beantwoord

Voicemail uit

• 25 september 2018
  • 13 reacties
  • 361 x bekeken

Hallo,
Vanwege slechte dekking thuis zijn we aan het proberen met andere toestellen, VOWIFI enz.
Het valt mij op dat ons eigen toestel nooit geen voicemail aan had staan, ook niet bij eerste gebruik.
Nu hebben we even een Samsung A3 in bruikleen en ineens staat de voicemail aan terwijl bij instellingen
dit niet aanstaat.
Ik lees hier ook iets dat voor voicemail helemaal uit je moet bellen naar Tele2
Dit raar vinden is not done blijkbaar, "dat is nu eenmaal zo" terwijl ik denk dat op/aanmerkingen juist ook kunnen bijdragen tot een betere(makkelijkere) Service?

Concreet:
-Hoe zet ik mijn voicemail uit? (bij instellingen staan alleen maar kruisjes bij "doorschakelen")
-Klopt het dat een nieuwe telefoon voicemail ineens toch weer activeert en kan ik dit voorkomen?

In het "slechtste" geval zal ik moeten wachten tot we een definitief toestel hebben en dan voicemail uit(laten)schakelen.

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Jacco 25 september 2018, 23:49

Hi Hanz

Ik ben even voor je wezen Googlen en ben hier op uitgekomen, en hopelijk heb je hier iets aan.

Login via MijnTele2 en ga naar > Je producten > Productinstellingen. Vervolgens kun je bij ‘Doorschakelingen’ je voorkeur instellen. Het duurt dan maximaal 24 uur voordat deze wijziging verwerkt is. Je ontvangt een sms ter bevestiging.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

13 reacties

Reputatie 5
Badge
Hi Hanz

Ik ben even voor je wezen Googlen en ben hier op uitgekomen, en hopelijk heb je hier iets aan.

Login via MijnTele2 en ga naar > Je producten > Productinstellingen. Vervolgens kun je bij ‘Doorschakelingen’ je voorkeur instellen. Het duurt dan maximaal 24 uur voordat deze wijziging verwerkt is. Je ontvangt een sms ter bevestiging.
Ik had dat ook al door, maar alles stond op uit.
Toen heb ik voicemail aangezet en iets later weer uit maar geen sms gehad.
Mijn voicemail lijkt nu wel uit te staan, alleen als ik gebeld word gaat hij maar 5 keer over en dan ben ik "onbereikbaar" als ik een ander bel dan blijft hij heel lang over gaan,....maar deze vraag zal ik even apart stellen hier, dank voor het meedenken! 🙂
Reputatie 4
Badge
Hi Hanz,

Je hoeft niet voor elke vraag een nieuwe topic aan te maken hoor :$
Ik zou graag even met je mee willen kijken.

Zou je mij de volgende gegevens in een privébericht kunnen sturen?
Naam
Adres
Postcode + Woonplaats
Geboortedatum
Klantnummer
Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Hinke.

Ik hoor graag van je.

Groetjes,

Hinke
Ik dacht dat juist een nieuw topic voor elk onderwerp/vraag overzichtelijker zou zijn vanwege de topic-naam?
Hier en daar had ik al wel gelezen dat via deze weg het verholpen zou kunnen worden, ik ben wel erg nieuwsgierig waarom dit zo kort staat afgesteld en waarom je dit niet zelf online kan regelen, het lijkt me
minder werk voor Tele2?
Of zijn de korte belletjes lichter voor het netwerk en meer geschikt voor de snelle opnemers? (en wie belt er nog tegenwoordig?)
Wij moeten soms onze telefoon nog even opzoeken zelfs maar dat heeft vast met leeftijd te maken? ;-)

Ik heb een prive bericht gestuurd! alvast bedankt! 🙂
Reputatie 4
Badge
Hi Hanz,

Bedankt voor je aanvullende gegevens.
Ik zie dat je voicemail niet aan staat, kan het zijn dat je je telefoon doorgeschakeld hebt naar een ander nummer? Hiervoor kun je je instellingen in je telefoon controleren.

Groetjes,

Hinke
Nou, ik zei al dat ik dacht dat mijn voicemail nu uitstond, maar als ik gebeld word dan gaat hij maar 5 keer over, en dan tuut tuut tuut dit nummer is onbereikbaar.
Concreet, ik wil graag dat als ik gebeld word het toestel zo lang mogelijk overgaat.
Als ik zelf bel naar een nummer van simyo b.v. dan gaat hij wel 30 keer over.

Alvast bedankt,
De nieuwe vraag die "niet nodig" was is ook verwijderd zie ik?
Deze vraag begon over voicemail, de nieuwe vraag ging over het aantal keer overgaan.
Hier kreeg ik ook een antwoord wat ging over voicemail, terwijl mijn nieuwe vraag daar al niet meer overging.

Het nut van voor "elke nieuwe vraag" een apart topic te openen maakt het toch duidelijk over waar de vraag precies overgaat en dat mogelijk anderen ook sneller over het nieuwe onderwerp iets willen zeggen of weten?

Alvast excuus voor mijn eventuele betweterigheid! 😉
Reputatie 4
Badge
Hi Hanz,

Als je geen doorschakeling hebt naar een voicemail of ander nummer zou je telefoon langer over moeten gaan.
Daarom gaf ik al aan om even de instellingen in je telefoon te controleren.

Groetjes,

Hinke
Mijn telefoon is niet door geschakeld, het is ontstaan toen ik even mijn sim wisselde van telefoon (Samsung A5) toen stond ineens mijn voicemail aan terwijl die in mijntele2 niet aan stond.
Even aan en uitzetten en toen was mijn voicemail wel uit maar gaat maar 5 keer over, nu begreep ik dat het normaal 30 seconden over zou moeten gaan zonder voicemail, wat nu eerder 15 seconden is.
Met voicemail aan zijn er wel langere tijden mogelijk dan 30 seconden maar dan moet ik dit doorgeven aan Tele2, klopt dit?
En stelt Tele2 dan een tijd in of kan je kiezen?
Reputatie 4
Badge
Hi Hanz,

Je telefoon zal langer moeten over gaan dan die 5 keer als er geen doorschakeling actief is.
Wij kunnen dat alleen aanpassen als er een doorschakeling actief is. Er is blijkbaar toch iets gebeurd op het moment dat je de simkaart had gewisseld.
Heb je de simkaart alweer in een ander toestel gehad om te zien wat die dan doet?

Groetjes,

Hinke
Ons toestel (moto g4 plus) ging altijd veel langer over, mensen hingen zelf op.
Daarna de sim in een Samsung A8 gedaan en toen stond de voicemail aan, maar niet in mijn instellingen.
Toch daar voicemail aangezet en daarna weer uit, toen was voicemail inderdaad uit, maar hij ging maar 5 keer over en dan tuut tuut tuut onbereikbaar.
Toen de sim weer terug in de Moto maar toen was de voicemail weer aan en niet in mijn instellingen.
Zelfde verhaal als hierboven, en dus ook maar 5 keer overgaan.
Typisch dat hierdoor iets in de war is geraakt?

Ik krijg deze week nog een eigen Samsung A8 van Tele2 met een zakelijk abo(nieuw nummer) ik zal dan kijken wat die doet. 🙂
Reputatie 4
Badge
Heel vreemd inderdaad wat hier gebeurt, want er is bij ons niets gewijzigd.
Laat even weten hoe je ervaring is met je nieuwe telefoon.

Groetjes,

Hinke
Reputatie 4
Badge
Hi Hanz,

Hoe staat het er voor?

Groetjes,

Hinke